هر چند که مسابقه دختر شایسته جهان اسلام یدک کش عبارت "جهان اسلام" است اما از آنجا که پیشینه تاریخی مناسبی درباره این گونه مسابقات وجود ندارد، ناخودآگاه برپایی و انگیزه‌های طراحان آن را زیر سوال می‌رود.
کد خبر: ۷۴۷۶۵۱
واکنش ها به مسابقه دختر شایسته جهان اسلام

به گزارش خانه ملت،نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی نسبت به برگزاری مسابقه دختر شایسته جهان اسلام که هفته گذشته در کشور مالزی برگزار شد واکنش نشان داده و آن را یک نمایش غربی که بیش از هر چیز خوراک مجلات و رسانه های الکترونیکی دنیای مد است دانستند.

زهره طیب‌زاده نوری می‌گوید: از آنجا که هدف طراحان اعتراض به برگزاری مسابقه دختر شایسته جهان است باید ملاک‌های چون سلامت دینی، شناخت دختران نسبت به جهان معاصر و معضلات جهان مد نظر گرفته شود تا بتوان فردی را به عنوان الگوی مناسب به دختران جهان اسلام معرفی کرد.

همچنین سکینه عمرانی، عضو دیگر فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید می کند که حیا، حجاب و تقوا باید ملاک ارزیابی دختر شایسته اسلامی مدنظر گرفته شود.

لاله افتخاری عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به هدف این مسابقات که پاسخگویی به مسابقه دختر شایسته جهان بود، اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب دختر شایسته جهان اسلام اگر با دقت و رعایت تمام نکات اسلامی صورت گیرد، اعتقاد دارم این مسابقه می‌تواند تفاوت نگاه غرب و اسلام به زن را نشان دهد.

راه شکست داعش از دیدگاه بارزانی

نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در گفتگو با تلویزیون بی بی سی به بررسی تحولات جنگ با گروه تروریستی داعش پرداخت و استراتژی آمریکا در این باره را شکست خورده دانست.

وی در باره حملات هوایی ائتلاف علیه داعش گفت: تاثیر حمله های هوایی علیه داعش را نفی نمی کنم ولی این حملات برای نابود کردن تروریستها جوابگو نیست،هدف از این حملات چیست؟ باید مشخص شود که آیا می خواهیم یک سازمان تروریستی مثل داعش را از بین ببریم یا نه.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق می گوید استراتژی آمریکا برای مبارزه با گروه موسوم به دولت اسلامی بدون مسلح کردن پیشمرگه های کرد و ارتش عراق شکست خواهد خورد.

وی در باره تامین سلاح های سنگین پیشمرگه ها از سوی ارتش عراق گفت:در حال حاضر خود ارتش عراق با مشکل بزرگی از نظر سلاح مخصوصا سلاح های سنگین مواجه است. در موصل بیشتر سلاح های سنگینی که ارتش عراق داشت به دست داعش افتاد، به همین لحاظ خود عراق الان این مشکل جدی دارد و درخواست ما بیشتر از کشورهای هم پیمان مانند آمریکا کشورهای اروپایی است که اگر ما بخواهیم واقعا در زمین مسئله را با داعش یکسره کنیم پیشمرگه های ما نیاز جدی به سلاح های سنگین دارند، سلاح هایی که ما بتوانیم بالانس نیرو را در زمین عوض کنیم.

هجمه به سپاه به بهانه بررسی اظهارات رئیس جمهوری

رسانه های بیگانه به بهانه بررسی اظهارات رئیس جمهوری درباره فساد اداری - مالی هجمه گسترده ای علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه انداخته اند.

تلویزیون بی بی سی گفت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشستی به منظور مبارزه با فساد گفته است که تجمیع قدرت در دست یک نهاد مساوی است با فساد خصوصا نهادی که تفنگ و پول و رسانه دارد. این نشانی ها به مشخصات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می خورد. او اضافه کرد که اگر قبلا فساد امری مخفی بود و زیر میزی حالا علنی شده و روی میزی .

مخاطب انتقادی تند و بی سابقه آقای روحانی در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد به نظر می رسد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد. رئیس جمهوری ایران عدم توزیع قدرت را یکی از موانع مبارزه با فساد خواند و گفت برخی سازمان ها چنان قدرت گرفتند که کسی یارای مقابله با آنها را ندارد.

سربریدن کودکان مسیحی توسط داعش

گروه تروریستی داعش شماری از کودکان مسیحی را در عراق سربریده است.

"اندرو وایت" یکی از کشیش‌های کلیسای انگلیکن عراق اعلام کرد که گروه تروریستی و تکفیری داعش، تعدادی از کودکان مسیحی را به بهانه خودداری از پذیرفتن دین اسلام، سر بریده است.

روزنامه انگلیسی "میرور" به نقل از این کشیش عراقی نوشت: داعش هنوز هم مسیحیان عراق را می کُشد و حتی مسیحیانی را که به استان نینوا فرار کرده اند و این استان را برای خود امن می دانند، تعقیب می کند و می کُشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
۰
۰
شما واقعا خجالت نمی كشین با این همه مشكلات تو مملكت خودمون ،با این همه بی كاری ، فساد و .... به این چیزا می پردازین ؟اصلا به شما چه؟ شما پول مفت بیت المال رو میگیرین كه این حرفا رو تو مجلس بزنین؟!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها