سخنگوی سازمان بیمه سلامت ایران از پذیرش کارت‌های ملی به جای دفترچه‌های بیمه در بیمارستان ها جهت بستری بیماران به صورت آزمایشی در 4 استان خبر داد و گفت: تهران، اصفهان، فارس و مازندران از جمله استان‌های هستند که در یکی از بیمارستان‌هایشان این طرح اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۴۶۲۹۸
کارت ملی به جای دفترچه بیمه

سیدمهدی میرشاه‌ولد، با اشاره به جایگزینی کارت‌های ملی به جای دفترچه‌های بیمه سلامت در بیمارستان‌ها اظهار داشت: این طرح از امروز و به صورت پایلوت در چند استان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: تهران، مازندران، اصفهان و فارس از جمله استان‌هایی هستند که طرح جایگزینی کارت ملی و شماره ملی به جای دفترچه بیمه سلامت در یکی از بیمارستان‌هایشان اجرا می‌شود.

میرشاه‌ولد بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در هر یک از بیمارستان‌های استان‌های اشاره شده که بانک اطلاعاتی بیماران را ثبت کرده است طرح فوق اجرا می‌شود ضمن اینکه طرح جایگزینی کارت ملی و شماره ملی به جای دفترچه بیمه سلامت تنها برای پذیرش بیماران بستری شده اجرا می‌شود و در آینده نزدیک نیز بنا داریم طرح اشاره شده را به صورت کشوری اجرا کنیم.

سخنگوی سازمان بیمه سلامت ایران برای اجرایی شدن طرح به صورت کشوری گفت: باید بیمارستان‌ها زیرساخت‌های الکترونیکی خود را فراهم کنند و بانک اطلاعاتی بیماران را ثبت کنند ضمن اینکه در مرحله نخست و پایلوت بنا داریم موارد و مشکلات طرح را شناسایی کنیم.

وی در پایان در خصوص آخرین آمار طرح بیمه سلامت همگانی بیمه سلامت گفت:‌ 8 میلیون و 200 هزار نفر در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت ثبت نام کرده‌اند و بالغ بر 7 میلیون نفر دفترچه‌های درمانی خود را دریافت کردند. ( فارس )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
mahmood
United Kingdom
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
۰
۰
احسنت.درانگلستان فقط یا شماره رامیخواهندویاتاریخ تولد.
بابك
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
۰
۰
خیلی خوب و مفید می باشد فقط انشاءالله همانوطر كه در انكلیتان به قول دوستمان اجرا میشود از سی سال پیش مهم این است كه این ایده بسیار مناسب كه جلوی كاغذ بازی را می گیرد و همچنین وقت مردم را بیخودی ضایع نمیكند و هزینه صدور دفتر چه از بین میرود و خودش كلی سرمایه مملكت است فقط طرح به خوبی اجرا شود و نسخه نویسی پزشك چگونه میشود لطفا كاملا اطلاع راسنی شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها