نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان ها گفت: استان مرکزی با وجود منابع کوچک و بزرگ صنعتی بیشترین آمار بیکاری را در کشور دارد.
کد خبر: ۷۴۵۸۵۹
استان مرکزی بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارد

مجید کلوانی در یازدهمین نشست عمومی شورای عالی استان ها گفت: به علت اینکه مسوولان کشور تولیدکنندگان صنایع را حمایت نمی کنند آمار بیکاری بالاست. به عنوان مثال با وجود اینکه کارخانه واگن پارس که بزرگترین تولیدکننده واگن قطار است شهرداری تهران از چین واگن خریداری می کند.

وی افزود: استان مرکزی دارای بالاترین میزان آمار بیماری های عفونی و سرطانی نیز است.

شهر اراک جزو هشت استان آلوده کشور است

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان ها گفت: با وجود اینکه حدود 10 سال از مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی شهر اراک می گذرد، تاکنون کارخانه های بزرگ ایرالکو و غیره به 30 کیلومتری شهرستان اراک انتقال داده نشده است.

کلوانی از دولت و وزیر نیرو خواستار انتقال هر چه سریع تر کارخانه های صنعتی شهرستان اراک به زمین های خریداری شده در 30 کیلومتری مرکز استان شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر شهرستان اراک تنها بیمارستان اورژانسی، تصادفی و جرمی است که طرح توسعه آن حدود 12 سال متوقف شده است، از وزیر بهداشت خواستار تسریع در تکمیل این بیمارستان شد.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان ها در ادامه از وزیر نفت و رییس جمهوری تقاضای افزایش اعتبارات تملک دارایی ها را کرد.

کلوانی گفت: از مسئولان محیط زیست می خواهیم یک تیم مستقل برای ارزیابی آلودگی هوای اراک به تفکیک کارخانه ها در نظر بگیرد.

وی افزود: استان مرکزی رتبه نخست نخبه پروری در کشور را داراست به طوری که 1100 نفر نخبه که امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در راس آنها قرار دارد.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان ها گفت: تالاب میقان و کویر میقان در استان مرکزی نیز بزرگترین تولیدکننده مواد سولفات سدیم است که 80 درصد مواد اولیه شوینده کشور را پوشش می دهد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها