سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را "غیرسازنده" خواند.
کد خبر: ۷۴۵۵۶۳
دولت اوباما با تحریم جدید ایران در سنا مخالفت کرد

به گزارش وال استریت ژورنال؛ جلسه سالانه‌ای در روزنامه وال‌استریت ژورنال صحنه بروز اختلاف نظر مقام‌های عالی‌رتبه آمریکایی درباره تحریم‌های ایران بود.

در جلسه‌ای که سه‌شنبه (٢ دسامبر) برگزار شد، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را "غیرسازنده" خواند.

اما رابرت منندز، سناتور برجسته دموکرات، مدعی شد در پی این است که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شود. سناتور منندز درادامه ادعای خود گفت تلاش می‌کند این تحریم‌ها پیش از مهلت تمدیدشده (تیر ماه سال آینده) به تصویب برسند.

رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا است، البته با پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات اخیر انتظار می‌رود که او این مقام را از دست بدهد.

بسیاری از ناظران معتقدند که تسلط جمهوری‌خواهان بر کنگره آمریکا ممکن است زمینه‌ای برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران فراهم کند. هرچند سناتور جمهوری‌خواه راند پل در همان جلسه در موضعی نزدیک به دولت باراک اوباما گفته است که تشدید تحریم‌ها را در میان مذاکرات اشتباه می‌داند.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا نیز در این جلسه گفته است که در موقعیت کنونی وضع تحریم‌های جدید سازنده نخواهد بود و ممکن است روند مذاکرات جاری با ایران را به نابودی بکشاند.

راند پل، سناتور جمهوری‌خواه نیز گفته است که تحریم بیشتر می‌تواند ایران را از مذاکرات براند.

ایران و کشورهای ١+۵ نتوانستند در موعدی که پیشتر مقرر کرده بودند اختلافات خود را به طور جامع حل کنند و به همین دلیل مهلت مذاکرات را هفت ماه دیگر تمدید کرده‌اند.( باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها