رییس سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

انتقال پرونده تخلف بزرگ به مراجع قضایی

نماینده مردم ایلام در مجلس خبر داد

لغو ‌روادید بین ‌ایران و عراق در مرز مهران‌

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی از لغو روادید بین دو کشور ایران و عراق در مرز مهران خبر داد.
کد خبر: ۷۴۴۶۸۵
لغو ‌روادید بین ‌ایران و عراق در مرز مهران‌

عمران علی محمدی با بیان اینکه حذف روادید بین دو کشور ایران و عراق در دستور کار مسئولان قرار گرفت، اظهار داشت:‌ مسئولان عراقی همکاری خود را در خصوص صدور روادید رایگان از امروز در مرز مهران آغاز کرده‌اند و همه کسانی که قصد سفر به عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی دارند می‌توانند با مراجعه به مرز مهران بدون ویزا از مرز خارج شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حرکت شروع خوبی برای حذف دائم روادید در تردد اتباع دو کشور است، تصریح کرد: به زودی شاهد این گام مثبت در روابط دو کشور ایران و عراق خواهیم بود.

وی در خصوص پیگیری راه‌اندازی سرکنسولگری عراق در استان افزود: مقامات عراقی با راه‌اندازی کنسولگری عراق در استان ایلام موافقت کرده‌اند و به زودی دفتر کنسولگری عراق در استان راه‌اندازی خواهد شد.

عضو کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استقرار کنسولگری عراق در ایلام به توسعه روابط خارجی دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز بین‌المللی مهران امن‌ترین و نزدیکترین مسیر به عتبات عالیات است.

وی ادامه داد: روزانه بیش از 50 هزار نفر در این ایام از مرز مهران به عراق سفر می‌کنند بنابراین راه‌‌اندازی کنسولگری عراق در این استان از ملزومات اساسی است که همواره پیگیر این موضوع بوده و هستیم.

علی‌محمدی افزود: اینجانب به عنوان خادم مردم استان و خادم زائرین حسینی همواره پیگیر تسهیل در سفر به عتبات عالیات هستیم که امیدواریم خداوند متعال و ائمه اطهار کمک کنند تا بتوانیم گام‌های محکم و استواری در این راستا با همت و تلاش دیگر مسئولین دلسوز استان برداریم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۰
۰
با سلام با اینكه نماینده محترم ایلام اعلام كرده اند روادید ازطرف مقامات عراق برای زوار اربعین برداشته شده ولی امروز در
سایت فرماندار ایلام نوشته اند روادید برداشته شده مخصوص مردم استان ایلام میباشد لطفا دوباره توضیح دهید متشكرم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها