201 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس‌‌جمهور، از اقدام دولت در امضای قرارداد احداث دو نیروگاه هسته‌ای جدید میان ایران و روسیه قدردانی کردند.
کد خبر: ۷۴۴۴۵۲
قدردانی نمایندگان از اقدام هسته‌ای دولت

به گزارش واحد مرکزی خبر، نمایندگان در این نامه که متن آن در جلسه علنی دیروز مجلس قرائت شد، تاکید کردند: ما نمایندگان ملت ایران در مجلس از پیگیری و امضای قرارداد احداث دو نیروگاه هسته‌ای جدید در کشور قدردانی کرده و این اقدام افتخارآفرین و تحول‌ساز را گامی در جهت اعتلا و ارتقای علمی و صنعتی نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌ کاربردهای صلح‌آمیز هسته‌ای می‌دانیم و بر حقوق کشور در استفاده از همه ظرفیت‌های دانش هسته‌ای در چارچوب قوانین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تاکید می‌کنیم.

قدردانی فواد معصوم از نقش ایران در منطقه

فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق در دیدار حسن دانایی‌فر، سفیر کشورمان در بغداد، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، وی با تشکر از نقش کلیدی جمهوری اسلامی در حمایت از مردم و دولت عراق در مبارزه با تروریسم، خواستار ادامه همکاری‌ها در این خصوص شد. در این دیدار سفیر ایران با تبریک پیروزی‌های اخیر رزمندگان عراقی در مناطق عملیاتی علیه داعش، بر حمایت بیشتر از مردم و دولت عراق تاکید کرد.

تکمیل گزارش نهایی پرونده بورسیه‌ها

ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تکمیل گزارش نهایی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی خبر داد و به باشگاه خبرنگاران گفت: اطلاعات در این زمینه محرمانه است، بنابراین از افشای آن معذورم.

همزمان قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که وزیر علوم برای بررسی مشکلات بورسیه‌ها در آینده نزدیک جلسه‌ای با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواهد داشت، افزود: فرهادی باید برنامه‌ای طراحی کند که بورسیه‌ها از این بلاتکلیفی رها شوند.

وی در گفت‌وگو با میزان، مدعی شد: در زمینه بورسیه‌ها به افراد توصیه می‌شود از دانشگاه مورد پذیرش مجوز اعلام نیاز بگیرند، اما متاسفانه به دانشگاه‌ها توصیه‌نامه پنهانی فرستاده می‌شود مبنی بر این‌که به این افراد مجوز اعلام نیاز ندهند.

نگرانی اعراب از بی‌توجهی آمریکا

جیمز زاگبی، مدیر موسسه مطالعات اعراب و آمریکا در گزارشی برای هافینگتون‌پست نوشت: ناراحتی گسترده‌ای در پایتخت کشورهای عرب به دلیل کنار گذاشته شدن از سوی دولت اوباما در مذاکرات ایران و گروه 1+5 شکل گرفته است.

به گزارش فرارو، وی در مطلب خود نوشت:‌ بسیاری از آنها نسبت به نیات آمریکا بدگمان هستند و دغدغه دارند که نگرانی‌هایشان در مورد نقش منطقه‌ای ایران در تلاش‌های فعلی برای دستیابی به توافق هسته‌ای، چندان مورد توجه قرار نگیرد.همزمان نسیم به نقل از پایگاه ‌آمریکایی مینت‌پرس نوشت: ایران حتی بدون توافق هسته‌ای، یک ابرقدرت در منطقه محسوب می‌شود. در این گزارش آمده است: این آمریکاست که باید از فرصت مغتنم نزدیکی به ایران به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

تصویب یک فوریت طرح استانی‌ شدن انتخابات مجلس

نمایندگان در جلسه علنی دیروز مجلس، یک فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس را به تصویب رساندند.

به گزارش تسنیم،‌ وکلای ملت با 133 رای موافق، ‌64 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن علنی به یک فوریت طرح مذکور رأی دادند.در صورت تصویب نهایی این طرح، در انتخابات مجلس، محدوده جغرافیایی هر استان به عنوان حوزه انتخابیه اصلی محسوب می‌شود و هر یک از رای‌دهندگان می‌تواند برای تمام کرسی‌های استانی ذی‌ربط نماینده انتخاب کند.

تکذیب اظهارات منتسب به احمدی‌نژاد

دفتر رئیس‌جمهور سابق کشورمان در اطلاعیه‌ای اظهارات منتسب به محمود احمدی‌نژاد در مورد آینده مجلس را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است: «برخی از سایت‌های خبری اقدام به انتشار خبر غیرمستند کردند که به هیچ عنوان واقعیت ندارد. این‌گونه مطالب در حالی است که دکتر احمدی‌نژاد مطلقا درباره مسائل کشور و اشخاص اظهارنظر نکرده است.»

پیش از این سایت جهان مدعی شده بود که احمدی‌نژاد پیش‌بینی کرده مجلس آینده در اختیار اصلاح‌طلبان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها