فرگوسن همچنان درگیر است

حکومت نظامی با استقرار گارد ملی

در اعتراض به تبرئه پلیسی که نوجوان سیاه پوستی را در فرگوسن به قتل رساند، در بسیاری از شهرهای آمریکا تظاهرات گسترده علیه خشونت و نژادپرستی پلیس برگزار شده است.
کد خبر: ۷۴۲۷۶۵
حکومت نظامی با استقرار گارد ملی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، در شماری از شهرهای آمریکا از جمله بوستون و نیویورک و لس آنجلس و فرگوسن میسوری مردم در اعتراض به تبرئه پلیس سفیدپوست قاتل مایکل براون نوجوان سیاهپوست تظاهرات به خیابانها آمدند و تظاهرات کردند.

این در حالی است که بنابر اعلام منابع آگاه منابع آگاه ۲۲۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا قرار است از بامداد امروز در شهر فرگوسن در ایالت میسوری مستقر شوند.

مردم شهر فرگوسن آمریکا در پی ناداوری دادگاه رسیدگی کننده به پرونده قتل یک نوجوان سیاه پوست ، خشم و نفرت خود را از نظام قضایی درکشورشان به نمایش گذاشتند.

بیشترین خشونتها در جریان اعتراضات در شهر فرگوسن بوده است که به زخمی شدن عده ای و بازداشت دهها نفر منجر شده است. مسئولان فرگوسن می گویند میزان خسارات وارده به اموال عمومی در فرگوسن بی سابقه بوده است و معترضان، دیروز ۱۲ ساختمان را در این شهر و حومه آن به آتش کشیدند. معترضان رای هیئت منصفه را که علیه پلیس قاتل مایکل براون اعلام جرم نکرد، غیرعادلانه می دانند.

بیش از دو دهه پیش نیز در لس آنجلس آمریکا شورشهای مشابه شهر فرگوسن اتفاق افتاد؛ برخی تبرئه پلیس قاتل مایکل براون را نژادپرستانه می دانند.

قتل چند روز پیش پلیس یک پسربچه دوازده ساله سیاهپوست را هدف گلوله قرار داد که بعدا در بیمارستان درگذشت. این پسر بچه تفنگ اسباب بازی دستش داشت که پلیس فکر می کرد تفنگ واقعی است. حتی خواست اوباما رئیس جمهور آمریکا برای حفظ ماهیت صلح آمیز اعتراضات نیز نتوانسته است جلوی خشم معترضان را در فرگوسن بگیرد. هم اکنون در سطح شهر فرگوسن عده زیادی مامور پلیس و دیگر نیروهای امنیتی و ضد شورش مستقر هستند و برای چند روز در این شهر شرایط فوق العاده اعلام شده است.

پلیس سی روز وضعیت فوق العاده در شهر فرگوسن اعلام کرده است و ماموران امنیتی از دستگاههای مختلف در سطح شهر مستقل هستند.

این حکم هیئت منصفه خانواده مایکل براون را به شدت سرخورده کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها