وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر صدور مجوز برای واردات سیگار مارلبرو از سوی این وزارتخانه و ادعای صهیونیستی بودن تولیدکننده آن ـ شرکت فیلیپ موریس ـ واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۴۲۶۰۵
شرکت تولید سیگار مارلبرو صهیونیستی نیست

به گزارش شاتا، در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است: شرکت‌های صاحب برند معروف بعضا برای بازاریابی و حضور در یک کشور از یک یا چند نماینده برای فروش و توزیع کالاهای خود بهره می‌برند. مجوز صادره مرکز برنامه‌ریزی دخانیات برای نماینده رسمی این شرکت بوده است، لذا چنانچه سازنده، نمایندگی‌های دیگری را معرفی کند آنها هم می‌توانند براساس ضوابط مدنظر درخواست خود را ارائه دهند، بررسی می‌شود و طبق ضوابط اقدام خواهد شد، بنابراین هیچ انحصاری وجود ندارد و هر کسی که بتواند نمایندگی سازنده را داشته باشد، می‌تواند درخواست خود را ارائه کند.

این اطلاعیه افزود: براساس تبصره 1 ماده 8 قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوبه مجلس شورای اسلامی، کمیته‌ای تخصصی تشکیل شده و شرکت‌ها و افراد صهیونیستی مشخص و اعلام می‌شوند. دبیرخانه این کمیته در وزارت امور خارجه مستقر است و وزارت صنعت، معدن وتجارت طی نامه‌ای رسمی از این کمیته درخواست کرد تا نظر تخصصی خود را در خصوص صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس اعلام کند. این کمیته در شانزدهم شهریورماه سال جاری تشکیل جلسه داد سپس طی نامه‌ای رسمی در تاریخ سی‌ام شهریورماه به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد مستنداتی دال بر صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس وجود ندارد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ادعای غیربهداشتی و غیراستاندارد بودن سیگارهای تولیدی این شرکت نیز تصریح کرد: قطعا کالایی که بصورت رسمی وارد می‌شود از نظر ضوابط استاندارد و بهداشت بهتر قابل کنترل است تا کالایی که بصورت قاچاق وارد می‌شود و هیچ نظارتی بر آنها نیست. به دلیل واردات غیررسمی محصولات شرکت فیلیپ موریس(قاچاق) به کشور علاوه بر مخاطرات مضاعفی که برای سلامتی مصرف‌کنندگان دارد موجب عدم وصول حقوق دولت مطابق قوانین مربوط شده است، لذا صدور این مجوز علاوه بر اجرای تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه، موجب احقاق حقوق دولت و کنترل مشخصات محصولات وارداتی در گمرکات به لحاظ رعایت استانداردها می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ali
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
۰
۰
واقعا وزیر صنعت معدن چقدر به فكر مردم است كه سلامتیشون مشكلی پیش نیاید
واقعا مگه دستگاهی دیگه برای دخانیات نداریم كه این تكلیف سنگین را از دوش وزیر صنعت برداره؟
و وزیر جان خودش شخصا وارد این ماجرا نشه؟
خدا به وزیر صنعت عمر بده كه شبها هم تا صبح نمی خوابه فقط به فكر مردم و صنعت كشور است
همه مشكلات صنعت حل شده و سیگار مونده بود كه اون هم وزیر محترم حل كرد

نیازمندی ها