امید ابراهیمی، هافبک ملی‌پوش تیم استقلال:

شهرآورد مرا پخته‌تر می‌کند

هافبک دفاعی ملی‌پوش استقلال حالا در آستانه بازی بزرگ پایتخت منتظر تجربه کردن بزرگ‌ترین بازی عمرش است. مسابقه‌ای که پیش از این هرگز مشابه‌اش را تجربه نکرده است. امید ابراهیمی که تا امروز مسابقات زیادی را همراه با سپاهان اصفهان و تیم ملی کشورمان بوده است، برای این بازی اشتیاق زیادی دارد. او در گفت‌و‌گو با جام‌جم این اشتیاق و انتظاری که از شهرآورد تهران دارد، صحبت کرده است.
کد خبر: ۷۴۱۲۵۶
شهرآورد مرا پخته‌تر می‌کند

فکر می‌کنی مهم‌تر از شهرآورد هم در فوتبال ایران داریم؟

قطعا داریم...

کدام بازی؟

خب نمی‌توان به این شکل به موضوع نگاه کرد. ممکن است یک دیدار بین دو تیم دیگر در تعیین سرنوشت قهرمانی یک جام یا لیگ تاثیر داشته باشد یا این‌که دو تیم دیگر هم استانی که با هم کری دارند رودرروی هم قرار گیرند و آن‌وقت می‌بینید تا چه اندازه بازی برای مردم اهمیت پیدا می‌کند.

قبول داری پرسپولیس و استقلال پرطرفدارترین تیم‌های ایران هستند؟

البته که دارم.

با این حساب شهرآورد را تا چه اندازه برای ایرانی‌ها مهم می‌دانی؟

(خنده) البته که این بازی خیلی برای ایرانی‌ها مهم است، اما بازی‌های دیگری هم هستند که برای مردم استان‌های دیگر از اهمیت بالایی برخوردارند، اما خب قبول دارم که شهرآورد می‌تواند مهم‌ترین یا حساس‌ترین بازی باشگاهی در ایران باشد که تقریبا اکثریت مردم ایران آن را می‌بینند و برایشان اهمیت دارد که کدام‌یک از این دو تیم در پایان برنده از زمین خارج می‌شوند.

امید ابراهیمی برای اولین شهرآورد زندگی‌اش چه احساسی دارد؟

من کلا آدم احساساتی نیستم و شاید هم هستم ولی خیلی اهل بروز دادن احساسم نیستم و این بار هم هیجان دارم و دوست دارم زودتر این بازی را تجربه کنم، اما نه به آن شکل که بگویم الان برای بازی در این دیدار ثانیه‌شماری می‌کنم.

همیشه از بیرون این بازی را می‌دیدی و این‌بار به‌طور قطع یکی از ارکان اصلی استقلال در مصاف با پرسپولیس خواهی بود. قبلا دیدگاهت نسبت به این بازی چه بود؟

اگر حقیقت را بخواهید، باید بگویم همیشه از این همه‌ های و هوی برای برگزاری این بازی تعجب می‌کردم و از خودم می‌پرسیدم مگر چه بازی‌ای است که تا این حد برای همه مهم جلوه می‌کند. البته اینها در دورانی که خودم بازی می‌کردم بیشتر به فکرم خطور می‌کرد وگرنه زمانی که خودم هم کم‌سن و سال‌تر بودم و فوتبال را احساسی دنبال می‌کردم در چنین روزهایی (قبل شهرآورد) همین حس و حالا را داشتم، اما بعدها که وارد فوتبال بویژه به شکل حرفه‌ای آن شدم دیدم کمی هم درباره این بازی غلو می‌شود و یک دیدار مثل همه بازی‌هاست با این تفاوت که بین دو تیم پرطرفدار برگزار می‌شود. در کل به مردم حق می‌دهم که برای دیدن این بازی هیجان داشته باشند.

به چه دلیل؟

ما از زمانی که خودمان را شناختیم عادت داشته‌ایم یا آبی باشیم یا قرمز... اصلا کاری به این ندارم که این درست است یا غلط. منظورم این است که در چنین فضایی که همه دنبال نتایج این دو تیم هستند یک نوع کری‌خوانی هم بین طرفداران تیم‌ها به‌وجود آمده و دائم در حال رشد کردن است که سبب می‌شود برای تماشای این بازی و برد تیم محبوب‌شان بی‌صبرانه انتظار بکشند.

هنوز هم همان حس و حال را بین مردم می‌بینی؟

قطعا به شکل گذشته نیست. امروز گرفتاری‌های زندگی به مراتب بیشتر از گذشته شده و همه به نوعی درگیر مسائل مختلفی هستند که کمتر فرصت می‌کنند به این قبیل کارها بپردازند، اما هنوز هم همان کری‌خوانی‌ها و دغدغه‌ها بین مردم هست و کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند.

فکر می‌کنی اولین شهرآورد زندگی‌ات چطور رقم بخورد؟

خب طبیعی است که دوست دارم این بازی را هم مانند خیلی از دیدارهایی که پیش از این با سپاهان و تیم ملی تجربه کرده‌ام، تجربه کنم و قطعا برایم حاوی تجارب و نکات زیادی خواهد بود تا مرا یک قدم به مرز پخته‌تر شدن در این رشته نزدیک کند. من هم مانند هر فوتبالیستی، دنبال این فرصت بودم که این بازی را تجربه کنم و خوشحالم که این فصل در استقلال می‌توانم این بازی را از نزدیک ببینم و شاید خودم هم یکی از بازیکنان آن باشم.

جذاب‌ترین شهرآوردی که دیدی کدام بود؟

معمولا شهرآورد‌هایی که گل داشته آن هم نه یکی و دو تا بیشتر برایم جذابیت داشته است و این فقط شامل حال من نمی‌شود و همه مردم چنین انتظاری از این دو تیم دارند که شهرآورد بتواند آنها را از نظر روحی شارژ کند و برایشان یک روز یا شب خاطره‌انگیز رقم بزند. در غیر این صورت که شهرآورد برای کسی جذاب نیست.

اما با وجود بدون گل یا با نتیجه تساوی به پایان رسیدن این بازی، باز هم تب شهرآورد بین مردم روزبه‌روز که به بازی نزدیک می‌شویم، بالا می‌رود. علتش چیست؟

ریشه در همان تفکراتی دارد که گفتم. کری‌خوانی‌هایی که از دوران کودکی بین مردم رواج داشته و آنها را تا بزرگسالی پیش آورده است.

به نظرت رسانه‌ها باید تا این اندازه به این بازی بپردازند؟

قطعا باید بپردازند. وقتی یک دیدار فوتبال برای مردم یک کشور این‌قدر مهم است که از دو هفته مانده به بازی، حرف و کری‌هایش شروع می‌شود، باید هم رسانه‌ها به آن بپردازند. گرچه غلو کردن و بزرگنمایی را نمی‌پسندم، اما فکر می‌کنم همه جای دنیا این‌گونه است که بر اساس جلب نظر مخاطب یک رسانه بسته به اهمیت اتفاقات روز کار می‌کند و الان هم شهرآورد داغ‌ترین موضوع فوتبال ماست. بازی‌ای که نتیجه‌اش برای خیلی‌ها مهم است.

حتی برای شهرستانی‌ها؟

البته خود تهران با 13-12میلیون نفر جمعیت از خیلی از کشورهای دنیا پرجمعیت‌تر است و با این وصف می‌توان این دیدار را بااهمیت تلقی کرد، در ضمن دیگر هموطنانمان نیز برایشان مهم است.

برای این دیدار چه برنامه‌ای داری؟

برنامه‌ام را امیر قلعه‌نویی می‌گوید و من فقط می‌خواهم در خدمت تیمم باشم.

شوت سرکشی روانه دروازه حریف نمی‌کنی؟

قطعا اگر فرصت شوتزنی پیدا کنم، برای گشودن دروازه حریف این کار را خواهم کرد، ولی باید دید که قلعه‌نویی چه خواسته‌ای از من دارد.

اگر گل بزنی و به فهرست گلزنان شهرآورد پایتخت وارد شوی، چقدر خوشحال می‌شوی؟

آن زمان را نمی‌دانم که تحت تاثیر چه فضایی هستم، ولی در کل شادی گل من خیلی عجیب نیست و آن را آرام برگزار می‌کنم، اما یک زمان ممکن است شما گلی بزنید که یا تیم‌تان را از باخت نجات بدهد یا با آن به برد نزدیک‌تر شوید یا از گل‌های ثانیه آخر باشد، به این دلیل نمی‌توان به طور دقیق به این پرسش پاسخ داد. ممکن است خود من که زیاد اهل شادی کردن آنچنانی پس از گل زدن نیستم، گلی بزنم که ناخودآگانه مرا به شادی کردن زیادتر از معمول تشویق کند.

تو جزو شهرآورد اولی‌های این بازی محسوب می‌شوی. الان چه احساسی به این بازی داری؟

دوست دارم زودتر آن را تجربه کنم. گرچه فکر می‌کنم بعد از آن بگویم که مانند تمام بازی‌های دیگر بود، اما الان نمی‌توانم چنین حرفی بزنم، چون هنوز آن را تجربه نکرده‌ام.

پیش‌بینی‌ات از نتیجه چیست؟

خب طبیعی است نگاه ما به این بازی فراتر از شهرآورد است. ما باید زیاد از صدر جدول دور نشویم و الان که تراکتورسازی نمی‌خواهد براحتی صدرنشینی‌اش را از دست بدهد، ما باید فارغ از همه هیجانات این بازی، بیشتر به فکر کسب هر سه امتیاز آن باشیم و بعد به مسائل دیگرش فکر کنیم که البته خودم قبول دارم که کار خیلی سختی است. با این همه دوست دارم و تمام تلاشم را می‌کنم که استقلال برنده شهرآورد شود.

محمدرضا مدنی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها