سریال «سال‌های ابری» در چند قدمی خط پایان

پژمان جمشیدی معلم مدرسه ناشنوایان می‌شود

بخشی از سریال سال‌های ابری به تهیه‌کنندگی محمدعلی اسلامی و کارگردانی مهدی‌کرمپور در خرمشهر تصویربرداری شد و گروه تولید روز گذشته به تهران بازگشت.
کد خبر: ۷۳۹۱۳۹
پژمان جمشیدی معلم مدرسه ناشنوایان می‌شود

به گزارش جام‌جم، سال‌های ابری که برای شبکه دو تولید می‌شود درباره مردی به نام سالار است. زندگی حسین سالار از روزی به هم می‌ریزد که جاسم پرده از سال‌های ابری ذهن سالار برمی‌دارد. دیری نمی‌گذرد که سالار می‌‌فهمد این فقط بخشی از هجمه بزرگی است که کیان زندگی او را هدف گرفته است و او باید تصمیمی بزرگ بگیرد. مصالحه با مهاجمان، یا آغاز جنگ برای اثبات شرافتی که سال‌ها برای آن جنگیده مسئله اصلی سالار است.

مسعود عسگری، مدیر تولید سریال درباره داستان سال‌های ابری گفت: فیلمنامه این سریال را آرش خوشخو و خسرو نقیبی نوشته‌اند و در این سریال به موضوع رانت‌خواری پرداخته شده و اشاراتی به ماه محرم و آیین‌های دینی نیز شده‌است.

عسگری درباره روند تصویربرداری این سریال در خرمشهر گفت: برخی از صحنه‌های سریال از جمله صحنه‌های مربوط به یادآوری خاطرات برخی از شخصیت‌های سریال از جمله سالار در خرمشهر تصویربرداری شد که برخی از این خاطرات مربوط به صحنه‌های عزاداری‌ تاسوعا و عاشوراست.

این مدیر تولید ضمن اشاره به شروع تصویربرداری در تهران، تاکید کرد: سریال سال‌های ابری در مکان‌های متعددی تصویربرداری می‌شود و از آنجا که اکثر خانه‌های قدیمی به برج و آپارتمان تبدیل شده‌ و معدود خانه‌های باقیمانده در اکثر فیلم‌ها و سریال‌ها به تصویر درآمده است، یک خانه سه‌طبقه در تهران کاملا بازسازی شد تا نماهای مربوط به سریال در این خانه تصویربرداری شود.

به گفته عسگری، همین مساله وقت و انرژی قابل توجهی را به خود اختصاص داد، اما با همه اینها تصویربرداری سریال براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا ده روز آینده به پایان می‌رسد. عسگری درباره مراحل فنی بعد از تصویربرداری توضیح داد: تدوین سریال همزمان با تولید آن توسط میثم مولایی آغاز شده و ادامه دارد. فردین خلعتبری نیز موسیقی سریال را می‌سازد. همزمان با آنها بابک اخوان صفا صداگذاری سریال را آغاز کرده است.

از جمله بازیگرانی که در سریال سال‌های ابری بازی کرده‌اند می‌توان به علی عمرانی، عاطفه رضوی، لیندا کیانی، حمید ابراهیمی، لیلا برخورداری، علی صالحی، سینا رازانی، علی اوجی، سعید آرمند، سپیده علایی، مصطفی پروین، صامد رمضانی و ارسلان قاسمی اشاره کرد. علی اوسیوند، اسماعیل شنگله، امید روحانی، فرزاد حسنی و پژمان جمشیدی نیز در این سریال حضور داشته‌اند.

به گفته مدیر تولید سال‌های ابری، پژمان جمشیدی در این سریال نقش مهران را برعهده دارد. وی درباره این نقش توضیح داد: مهران یکی از جوانان قصه سال‌های ابری است. او کارمند یکی از مدارس ناشنوایان و یکی از معلمانی است که وارد مدرسه شده و با سالار و خانواده‌اش آشنا می‌شود. همین آشنایی زمینه دخالت مهران در ماجراهای بعدی داستان را فراهم می‌کند.

برخی از عوامل اصلی سازنده این سریال عبارتند از: مدیر تصویر‌برداری فرزین خسروشاهی، صدابردار بابک اخوان، طراح صحنه حسین مجد، مجری طرح فریبا ساسانی، طراح لباس مهنوش عباسی، طراح گریم کیان اولادوطن، مدیر تولید مسعود عسگری، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان مجتبی وحیدی، انتخاب بازیگران شکوفا کریمی، مشاور رسانه‌ای امین اعتمادی و عکس صبا قاسمی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها