رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

آل سعود سزاوار تنبیه سختی است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران جایگاه اول منطقه را در حوزه قدرت موشکی از آن خود کرده است به نقل از روزنامۀ الجزایری الشروق گفت: «مطالعات غرب نشان داده است که سامانۀ موشکی ایران قادر است در دقایق نخست درگیری، ناوگان دریایی آمریکا را در خلیج فارس متلاشی کند».
کد خبر: ۷۳۸۵۰۹
قدرت موشکی ایران در جنگ احتمالی با ناوهای آمریکا

دکتر علی‌اکبر ولایتی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: همین روزنامه تأکید کرده که ایران امروزه قادر است به‌خوبی از خود دفاع کند و ضمناً بی‌باکانه به این واقعیت مهم اشاره نموده است که در زمان آزمایش موفقیت‌آمیز موشک عاشورا، در واشنگتن و تل‌آویو بلوایی برپا شد مبنی بر این که موشک جدید ایران از لحاظ تکنولو‍ژیکی قادر است به هر هدف [نظامی] آمریکایی در شرق اروپا و هر هدف صهیونیستی برخورد کند و در محل برخورد ویرانی گسترده‌ای را ایجاد نماید.

وی در پاسخ به پرسشی در باره ادعای دشمنان جمهوری اسلامی مبنی بر این‌که موشک‌های ایران تهدیدی برای کشورهای منطقه هستند گفت: ایران برای دفاع از خود به موشک‌هایی که اثر بازدارندگی در برابر کشورهایی که چشم طمع به داشته‌ها و منابع ملی ایران، اعم از سرمایه‌های مادی و داشته‌های فرهنگی، دوخته‌اند نیاز دارد. اما هیچ‌گاه امنیت دیگر کشورها را تهدید نمی‌کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در باره تأثیر موشک‌های ایرانی بر توانمندی گروه‌ها و نهضت‌های مقاومت در منطقه و ایستادگی مقابل امریکا و رژیم صهیونیستی بیان کرد: در زمان جنگ اخیر غزه، وب‌سایت خبری امریکایی Daily Beast از قول وزیر امور اقتصادی رژیم صهیونیستی، نفتالی بِنِت Naftali Bennett نوشت: «جنگ در غزه برای اسرائیل در واقع جنگ با ایران است و ما به‌طور غیرمستقیم با ایران می‌جنگیم». یکی از تحلیلگران معروف دنیای عرب به نام عبدالباری عطوان دربارۀ کمک‌های نظامی ایران به مقاومت مردم مظلوم و ستمدیدۀ فلسطین در پایگاه خبری رای الیوم نوشت: «ایران همان کشوری بود که مقاومت فلسطین را با تجربۀ ساخت موشک همراهی کرد و آن را قادر ساخت صاحب موشک‌هایی شود که بتواند تل‌آویو، نتانیا، ایلات، و دیمونا را هدف قرار دهد و حدود 4 میلیون اسرائیلی را به پناهگاه بکشاند. افزون بر این، ‌کمک ایران برای تجهیز مقاومت به موشک‌های ضدزره لیزری کورنیت مانع از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به عمق نوار غزه شد».

وی افزود: این همان تسلیحاتی است که به گزارش شبکۀ تلویزیونی المیادین، «قدرت بی‌نظیر سیستم سلاح موشکی حماس را به نمایش گذاشت و سبب شد که رژیم صهیونیستی فلج شود و حتی شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی، فرودگاه بن‌گوریونِ تل‌آویو را ناامن تشخیص دهند و پروازهای خود به آنجا را لغو کنند. موشک‌هایی که مقاومت در پاسخ به تجاوزات بی‌امان رژیم صهیونیستی به‌کار گرفت، شامل خمپاره‌های موشکی و موشک‌های 107 برای هدف‌گرفتن شهرک‌های نزدیک به غزه و موشک‌های دوربُرد فجر 5، براق 70، براق 100، R160 و موشک‌های M75 و G80 بود. به‌ویژه، خمپاره‌های کوتاه‌بُرد و موشک‌های 107 مقاومت باتوجه به ناتوانی گنبد آهنین در رهیابی آن‌ها برای اسرائیل دردسرساز شد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها