از 3 سال دیگر رقابت در کنکور فقط برای رشته‌های پرطرفدارخواهد بود

گزینه‌های روی‌میز برای حذف کنکور

مشاورعالی و سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین وضعیت حذف کنکور سراسری گفت: مطابق قانون، کنکور دانشگاه ها باید تا سال 90 حذف می شد اما با شرایط فعلی، تا سال 97 کنکور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۸۰۰۷
کنکور تا سال 97 برگزار می شود

حسین توکلی روز پنج شنبه به ایرنا گفت: کنکور تا سال 97 برگزار می شود ولی ما تعداد کدرشته محل هایی که پذیرش دانشجو در آنها براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) صورت می گیرد را همه ساله افزایش خواهیم داد.

وی درباره سهم تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور نیز توضیح داد: سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور تا سال 92 با تاثیر مثبت اعمال می شد اما از سال 93 این سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی (مثبت و منفی) برای پذیرش داوطلبان به میزان 25 درصد درنظر گرفته شد.

به گفته توکلی میزان تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در پذیرش آزمون سراسری سال 94 نیز همانند سال جاری تا 25 درصد و به صورت قطعی خواهد بود.

تمدید مهلت ثبت نام داوطلبان بدون آزمون تا 30 آذرماه

توکلی همچنین از تمدید مهلت ثبت نام داوطلبان رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام متقاضیان انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1393 که از روز 10 آبان ماه شروع شده بود قرار بود امروز 22 آبان ماه به پایان برسد که این مهلت تا 30 آذرماه تمدید شد.

وی افزود: داوطلبان می توانند در این مدت با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org پس از مطالعه دفترچه راهنما نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

توکلی افزود: نتایج متقاضیان گزینش در رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 93 دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) در نیمه دوم دی ماه امسال اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها