گزارش سازمان ملل از جنایات داعش

اعدام، قطع اعضای بدن و شلاق زدن امری عادی است

سوءاستفاده از کودکان سال‌هاست که تاریخ بشر را سیاه کرده و هر چند امروز دیگر نشانی از «کودک‌بردگان» نیست، اما رشد اندیشه‌های افراطی باعث شده تا اندک‌اندک بردگی مدرن، خود را در قالب مفهومی به نام «کودک‌تروریست»ها به نمایش بگذارد. کودکانی که خانواده‌هایشان به طمع صد دلاری که بابت پیوستن‌شان به گروهک‌های تروریستی می‌گیرند یا تاثیرپذیری از تبلیغات خشونت‌طلبانه، به تندروهای خاورمیانه می‌پیوندند تا به‌عنوان عامل عملیات‌ انتحاری مورد سوءاستفاده قرار گیرند.
کد خبر: ۷۳۶۲۵۳
کودکان در دام فریبنده خلیفه

پسر سیزده ساله‌ای که در جنوب ترکیه در حال آموزش دیدن برای پیوستن به داعش است، در مصاحبه‌ای از دلایل پیوستن‌اش به تروریست‌ها گفته است.

بی.‌بی.‌سی‌ که با این نوجوان مصاحبه کرده درباره او می‌نویسد: او یک نوجوان شاد و معمولی به نظر می‌رسد، موهایش به هم ریخته است، چهره‌‌ای بشاش دارد و یک گرمکن کلاه‌دار خاکستری پوشیده است.

ولی پیش از مصاحبه به اتاق کناری می‌رود تا لباس‌هایش را عوض کند. او با یک نقاب سیاه و لباس نظامی بازمی‌گردد.

براساس این گزارش، این نوجوان که می‌خواهد به نام ابوحطب شناخته شود روزهایش را در اینترنت می‌گذراند، ویدئوهای گروه‌های تندرو اسلام‌گرا را نگاه می‌کند و در فیسبوک با پیکارجویان داعش چت می‌کند.

او چنان غرق در اندیشه‌های تروریستی و برداشت‌های افراطی از اسلام شده که می‌‌گوید: «من نمی‌خواهم با دوستانم بروم بیرون و بازی کنم. الله به ما دستور داده که برای زندگی بعدی ـ در بهشت ـ کار و مبارزه کنیم. قبلا به پارک و کنار دریا می‌رفتم. ولی بعد فهمیدم که اشتباه می‌کرده‌ام، حالا به صراط مستقیم آمده‌ام.» او این را هم اضافه می‌کند: «باید به بریتانیا حمله کنیم، چون عضو ناتوست و با دولت اسلامی مخالف است، ولی تنها آنهایی را می‌کشیم که حقشان است. اگر از من بخواهند که به ترکیه حمله کنم و برای آن به من دستور دینی بدهند، این کار را می‌کنم. کار غرب بزودی ساخته است.»

مادر این تروریست کوچک که پسرش را برای آموزش نزد گروه شمس‌الاسلام فرستاده هم درباره سرنوشت پسرش که تا چند هفته دیگر به تروریست‌های داعش در سوریه می‌پیوندد، به بی‌بی‌سی می‌گوید: «اگر او دوست داشته باشد بجنگد، نمی‌توانم جلویش را بگیرم. جنگ به بچه‌ها کمک می‌کند که زودتر بزرگ شوند. من می‌خواهم که او به یک رهبر آینده تبدیل شود.» او نیز که تحت‌تاثیر تفکرات تروریستی است، می‌افزاید: «اگر او (پسرش) غربی‌ها را بکشد ناراحت نمی‌شوم. من شرمنده‌ام که پسران دیگرم در گروه‌های جامعه مدنی و به‌طور صلح‌آمیز فعالیت می‌کنند آنها باید اسلحه به دست بگیرند.» وقتی خبرنگار از وی می‌پرسد که اگر پسرش در حال جنگیدن برای دولت اسلامی کشته شود، چه احساسی خواهد داشت؟ او مکث می‌کند و پیش از آن‌که سرش را پایین بیندازد و گریه کند، می‌گوید: «خوشحال می‌شوم.»

«شیربچه‌های داعش»، لقبی است که تروریست‌ها به گردانی از کودکان به کار گرفته شده در عملیات تروریستی می‌دهند. این کودکان به‌ازای ماهی صد دلار، آموزش نظامی دیده و به‌ جای رفتن به مدرسه، در عملیات انتحاری به‌کار گرفته می‌شوند. برادر یکی از این کودکان پیوسته به گروه‌های تروریستی در سوریه که نگران جدایی برادران سیزده و پانزده ساله خود از جبهه ‌النصره و پیوستن به داعش است، به بی.‌بی.‌سی گفته که «با برادر کوچک‌ترم در خانه خیلی خوش می‌گذشت. ولی بعد او تغییر کرد. وقتی به او گفتم که جبهه نصرت کشور ما را نابود خواهد کرد، گفت: «خفه شو، وگرنه می‌کشمت.»

مصطفی انتظاری - گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها