تام هنکس قرار است در نسخه تلویزیونی این کمدی خانوادگی حضور داشته باشد

«بزرگ» در تلویزیون کوچک می‌شود

طی چند سال اخیر رسانه تلویزیون برای برنامه‌ها و مجموعه‌های خود سراغ سوژه‌ فیلم‌های سینمایی رفته و محصولات موفق و پرفروش دنیای سینما را به مجموعه‌های تلویزیونی تبدیل کرده است.
کد خبر: ۷۳۶۲۲۶
«بزرگ» در تلویزیون کوچک می‌شود
این اتفاق در شرایطی می‌افتد که صنعت سینما از چند دهه قبل، تولید نسخه‌های سینمایی مجموعه‌های پربیننده تلویزیون را در دستور کار خود قرار داده و مجموعه فیلم‌های سینمایی پرفروشی ارائه کرده است. از قرار معلوم، موفقیت سینمایی این محصولات، دست‌اندرکاران تلویزیونی را به فکر مقابله به‌مثل انداخته و آنها را به تولید محصولات تلویزیونی براساس قصه فیلم‌های موفق سینمایی تشویق کرده است. تازه‌ترین فیلم سینمایی که به صورت یک مجموعه تلویزیونی درمی‌آید، کمدی خانوادگی «بزرگ» (Big) است. نسخه سینمایی این کمدی پرفروش در سال 1988 ساخته شد و تام هنکس در یکی از نقش‌های اصلی آن بازی می‌کرد. تام هنکس با حضور در این فیلم و یکی دو کار سینمایی در اواخر دهه 80 میلادی، به یکی از موفق‌ترین بازیگران دنیای سینما تبدیل شد و تا چند دهه، موقعیت خوب حرفه‌ای خود را حفظ کرد. تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی «بزرگ» می‌گویند هدفشان از تولید آن، تولد دوباره این فیلم سینمایی پرفروش است و می‌خواهند نسل جدید تماشاگران را با ماجراجویی‌های دهه هشتادی کاراکترهای آن آشنا کنند.

در نسخه سینمایی، هنکس در نقش جوانی به نام جاش ظاهر شد. این جوان خجالتی در فکر آن است که بزرگ شده و تبدیل به یک پدر خوب شود. او یک روز آرزوی خود را به زبان می‌آورد و از ماشین برآوردکننده آرزوها می‌خواهد او را پدر کند. اما ماجراهایی که در ادامه به وجود می‌آید، شرایط جاش و آدم‌های دور و بر او را تغییر داده و وارد مرحله کمدی و پیش‌بینی‌نشده‌ای می‌کند. منتقدان تلویزیونی می‌گویند باید منتظر ماند و دید تهیه‌کنندگان «بزرگ» قصه نسخه سینمایی را چگونه به صورت یک مجموعه تلویزیونی دوازده قسمتی درمی‌آورند. واحد تلویزیونی کمپانی برادران وارنر، تهیه‌کننده نسخه تلویزیونی «بزرگ» است. کوین بیگل، تهیه‌کننده قدیمی تلویزیونی، امر تولید این مجموعه را به عهده دارد.

او در این باره می‌گوید: «حال و هوای کلی و اصلی مجموعه براساس قصه در حال و هوای نسخه سینمایی خواهد بود. این قصه به مکاشفه دو موضوعی می‌پردازد که در فیلم هم مطرح بود. از یک سو در این باره بحث خواهیم کرد که یک آدم بزرگ (و پدر) بودن چه معنی و مفهومی دارد و از سوی دیگر، این موضوع را بررسی می‌کنیم که کودک و بچه بودن یعنی چه. در عین حال، قصه مجموعه در دوران معاصر اتفاق می‌افتد و نه زمانی که قصه نسخه سینمایی رخ داد. به این ترتیب، این قصه به بحث در این باره می‌پردازد که در دنیای امروزی (که تفاوت‌های بسیار زیادی با دهه 80 میلادی دارد) چگونه می‌توان با دو موضوع اعلام شده سروکار داشت. باورم این است که بحث درباره این موضوعات در شرایط معاصر، سخت‌تر و پیچیده‌تر است. دلیل اصلی‌اش هم این است که ما در دنیای پیچیده‌تر و سخت‌تری زندگی می‌کنیم.»

در عین حال، کوین بیگل به این نکته اشاره می‌کند که در کنار آموزشی بودن قصه مجموعه، از عنصر سرگرمی فاصله نخواهد گرفت. «بزرگ» تلویزیونی قرار است کاری کاملا سرگرم‌کننده با چالشی کمدی و احساسی زیاد باشد. منابع نزدیک به مجموعه هم می‌گویند کمدی آن متفاوت از کمدی‌های مشابه تلویزیونی خواهد بود و نوع تازه‌ای از آن را ارائه خواهد کرد. فیلمنامه اپیزود اول مجموعه را بیگل با همکاری دوست و یار همیشگی خود بیل لاورنس می‌نویسد. این فیلمنامه تا یک ماه دیگر آماده خواهد شد. این دو وظیفه نگارش فیلمنامه 11 قسمت دیگر مجموعه را هم به عهده دارند. بیگل رسما اعلام کرده مجموعهتازه او فقط در یک فصل تولید می‌شود و حتی اگر با استقبال بالای تماشاگران هم روبه‌رو شود (که وی با اطمینان می‌گوید چنین اتفاقی خواهد افتاد و تماشاگران، استقبال خوبی از آن خواهند کرد) صاحب فصل‌های تازه نخواهد شد. به گفته وی، 12 اپیزود برای تعریف ماجراجویی‌های کمدی کاراکتر جس کافی است و نمی‌توان این ماجراجویی‌ها را کش داد و به فصل دوم و سوم رساند.

کلید فیلمبرداری «بزرگ» اوایل سال جدید میلادی در یکی از دو شهر نیویورک یا واشنگتن زده می‌شود. هم‌اکنون کار انتخاب بازیگران اصلی مجموعه در دستور کار سازندگانش قرار دارد و گفته می‌شود یک بازیگر جوان تازه‌وارد (که البته باید صورت و چهره‌ای بچگانه داشته باشد) برای ایفای نقش اصلی انتخاب خواهد شد. حضور تام هنکس به عنوان بازیگر در مجموعه منتفی است و حتی به عنوان بازیگر مهمان هم حضور نخواهد داشت. به این ترتیب، تماشاگران او را در یک نقش کوتاه و افتخاری هم در «بزرگ» تلویزیونی نخواهند دید. اما احتمال حضور وی در پشت دوربین این مجموعه به عنوان کارگردان زیاد است. تهیه‌کنندگان مجموعه هم‌اکنون مشغول مذاکره با هنکس هستند تا امر کارگردانی دو قسمت اول و دوم آن را به عهده بگیرد. با آن که هنوز این مذاکرات تمام نشده و ادامه دارد، اما نزدیکان به پروژه می‌گویند هنکس به احتمال زیاد وظیفه کارگردانی این دو اپیزود را به عهده خواهد گرفت. تهیه‌کنندگان مجموعه برای جلب نظر هنکس برای کارگردانی این اپیزودها، از وی خواسته‌اند به عنوان تهیه‌کننده و مدیر تولید هم با آنها در این پروژه همکاری کند. قرار است مجموعه «بزرگ» برای پخش در اواسط پاییز سال آینده میلادی آماده شود. هزینه تولید آن هم بین هشت تا 10 میلیون دلار خواهد بود.

این در حالی است که نسخه سینمایی «بزرگ» با هزینه‌ای 18 میلیون دلاری ساخته شد و در آمریکای شمالی حدود 115 میلیون دلار فروش کرد. پنی مارشال، فیلمساز سرشناس دهه 80 کارگردان فیلم بود. او متخصص ساخت فیلم‌هایی با حال و هوای کمدی و خانوادگی است. وی در مصاحبه‌ای از تولید نسخه‌ای تلویزیونی از فیلم معروف خود اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت چیزی در این مورد نمی‌داند. فیلم او یازدهمین کار سینمایی تام هنکس بود. تا قبل از آن هنکس فقط فیلم پرفروش «اسپلاش» (1984) را بازی کرده بود. (ضمیمه قاب کوچک)

امپایر آنلاین / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها