سقف‌های این روستا تحمل برف را ندارد

محرومیت از در و دیوار روستای «چین» در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری می‌بارد؛ بیکاری، نبود امکانات بهداشتی تفریحی و... این روستا را در زمره محروم‌ترین مناطق کشور قرار داده است، اما آنچه این روزها بیش از هر کمبود و نقصانی به چشم می‌آید، سقف‌های لرزان خانه‌های خشت و گلی روستاست که با هر بارش آسمانی، چکه می‌کند و نگرانی آوار شدن را بر دل و جان ساکنانش فرو می‌ریزد.
کد خبر: ۷۳۶۰۷۲
سقف‌های این روستا تحمل برف را ندارد

این روستا در میان قله‌های بلندترین مناطق زاگرس قرار گرفته است و مردم این منطقه از میانه فصل پاییز تا عید نوروز زندگی را با سختی بارش‌های چند متری برف، سپری می‌کنند. از سوی دیگر خانه‌های روستای چین از چوب و گل و خاک و با کمترین استانداردها ساخته شده است و پس از هر بارش برف و باران، علاوه بر چکه کردن بسیاری از سقف‌ها، بخشی از آنها نیز فرو می‌ریزد.

عضو شورای اسلامی روستای چین با بیان این‌که بسیاری از خانه‌ها هنگام بارش، چکه و مشکلات بسیاری را برای اهالی خانه بویژه کودکان ایجاد می‌کند، می‌گوید: نبود شغل مناسب در این منطقه موجب شده است که مردم این منطقه جزو کم درآمدترین مردم کشور باشند، به همین دلیل درآمد آنها جوابگوی مخارج زندگی نیست، چه برسد که بتوانند سرپناه استاندارد و ایمنی برای خود بسازند.

سیدحسین‌علی درخشان تاکید می‌کند: مسئولان باید توجه بیشتری به این روستا داشته باشند و به مردم این روستا درباره احداث خانه‌های ایمن کمک کنند.

عضو شورای اسلامی روستای چین با بیان این‌که هم‌اکنون این روستا از جاده مناسب محروم است و باید در این خصوص نیز توجه ویژه‌ای شود، می‌افزاید: فاصله چهار کیلومتری تا گردنه به سمت بزنوید لرستان نیز باید زیرسازی شود، زیرا با انجام این کار بسیاری از مشکلات حل می‌شود، چون هم‌اکنون مردم اگر بخواهند در این مسیر حرکت کنند، در گل و لای ایجاد شده در پی بارش گیر می‌کنند و با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

به گفته وی، نداشتن سیگنال‌های تلویزیون و ارتباط مخابراتی از مشکلات دیگر این منطقه به شمار می‌رود.

بخشدار مرکزی کوهرنگ نیز درباره شرایط این روستا می‌گوید: این روستا به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات و منطقه سخت‌گذر، دارای بارش‌های قابل توجه برف در طول زمستان است، به طوری که بارش‌های برف ارتباط زمینی آن را در طول زمستان با مرکز شهرستان و استان قطع می‌کند.

فرزادمحمد حسینی با اشاره به این‌که این روستا یکی از محروم‌ترین روستاهای منطقه است که ضرورت دارد برای خارج شدن از محرومیت مورد توجه قرار گیرد، می‌افزاید: نداشتن ارتباط مخابراتی، دریافت نکردن شبکه‌های تلویزیون و تعرض به منابع طبیعی از سوی متخلفان، بخشی از مهم‌ترین مشکلات منطقه به شمار می‌رود که با پیگیری‌های انجام شده، این مشکلات در دست حل شدن است.

به گفته وی، چندی پیش استاندار به همراه مسئولان استانی و شهرستانی از این روستا دیدار کرده و در جریان مشکلات این منطقه قرار گرفتند و همان زمان استاندار دستورات فوری برای حل مشکلات منطقه را به ادارات مربوط صادر کرد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
mahmood
United Kingdom
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۰
۰
به عبارت دیگراستاندارفعلی وقبلی ها لابد فقط در فكر سخنرانی در جلسات متعدد و امثالهم هستند و بودند...

نیازمندی ها