پول صدا‌وسیما به وزارت ورزش نمی‌رود

کفاشیان: سر نخواستنم دعواست

جام جم ورزشی:رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من دشمن زیاد دارم و این روزها در مدیریت فوتبال سر نخواستنم دعوا است.
کد خبر: ۷۳۵۹۴۱
کفاشیان: سر نخواستنم دعواست

علی کفاشیان در جمع خبرنگاران در مورد اینکه حق پخش تلویزیونی درصد قابل توجهی رشد نداشت گفت: این مسئله موضوعی نیست که یک شبه حل شود بلکه باید جلسات مختلف گذاشت. بحث ما هم اصلا بحث درصد نبود. ما به دنبال درصد نبودیم بلکه می‌خواستیم حق پخش فوتبال برای باشگاه‌ها به رسمیت شناخته شود که این اتفاق افتاد و این حق پخش به رسمیت شناخته شد و قرار است در لایحه بودجه هم دیده شود.

وی در مورد اینکه مقابل صدا و سیما ایستاده‌ است گفت: بحث درصد نیست بحث شناختن حقوق باشگاه‌ها است. من دشمن زیاد دارم و سر نخواستنم دعواست. دیگر این بحث‌ها را مطرح نکنید ما می‌خواستیم حق فوتبال شناخته شود اینکه نگویند به باشگاه‌ها از بیت‌المال پول داده می‌شود. اکنون ما باید لایحه خوبی به دولت بنویسیم و دولت آن را به مجلس ببرد. همانطور که صدا و سیما از دولت پول می‌گیرد تا فیلم و سریال بسازد باید صدا و سیما از دولت و بودجه مجلس پول بگیرد و به حساب باشگاه‌ها بریزد.

کفاشیان در مورد اینکه قرار است این پول به حساب وزارت ورزش واریز شود گفت: نه اصلا این مسئله قابل قبول نیست. وزارت ورزش وظایف دیگری دارد. حق پخش باید به طور مستقیم از صدا و سیما به فوتبال پرداخت شود. صدا و سیما هم آنطور که برای دریافت بودجه برای ساخت فیلم‌ها وسریال‌هایش تلاش می‌کند در این مورد هم باید تلاش کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت وینگادا در تیم امید گفت: قرارداد وینگادا لغو شده است و کمیته فنی و توسعه به این نتیجه رسید که قرارداد این مربی لغو شود. سرپرست تیم آقای کاشانی قرار است گزینه‌ها را به هیات رئیسه بیاورند و بعد در مورد انتخاب جانشین وینگادا تصمیم‌گیری کنیم.

وی در مورد اینکه کرانچار سرمربی تیم امید شده یا نه گفت: با او و مربیان دیگر مذاکره خواهیم کرد و هرکدام شرایط تیم ما را پذیرفتند سرمربی تیم امید خواهند شد.

کفاشیان در مورد اینکه نام‌هایی مثل هادی طباطبایی و ... برای حضور در تیم امید مطرح می‌شوند گفت: این نام‌هایی است که برخی از رسانه‌ها آن را مطرح می‌کند. هرکس بتواند کمک کند استقبال می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه جریمه فسخ قرارداد وینگادا 60 هزار دلار است یا نه گفت: جریمه این فسخ دو ماه از حقوقش است ما با هم تفاهم می‌کنیم اما وینگادا دیگر به قطر نمی‌آید و دستیارانش در اردوی قطر حضور دارند. اردو و بازی‌های دوستانه در قطر داریم و حبیب کاشانی هم به موضوع کاملا اشراف دارد.

وی در مورد اینکه وضعیت تیم بزرگسالان چگونه است گفت: ما هم بازی تدارکاتی مناسب داشته‌ایم در این اردو هم بازی تدارکاتی داریم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در اردوی آفریقای جنوبی هم بازی تدارکاتی خواهیم داشت. در استرالیا هم بازی داریم.

وی در مورد وضعیت بازی با زیمباوه و کنیا گفت: بازی با کنیا لغو شد زیرا با آنها تفاهم نکردیم. با زیمباوه هم تفاهم نکردیم اما ممکن است این بازی انجام شود. زیرا مذاکرات ادامه دارد.

کفاشیان در مورد اینکه چه اصراری است که ما با تیم‌های آفریقایی بازی کنیم گفت: در حال حاضر جام عربی در حال برگزاری است و کشورهای حوزه خلیج‌فارس در آن مسابقات درگیر هستند به همین دلیل ما با این تیم‌ها مسابقه برگزار می‌کنیم که از تیم‌های خوبی هم استفاده می‌کنیم.

وی در مورد اینکه چرا کره و ژاپن با تیم‌های برزیل و آرژانتین بازی می‌کنند اما ما با تیم‌های آفریقایی بازی می‌کنیم گفت: آن بازی‌ها هم خیلی فنی نیستند و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. کادر فنی ما به این بازی‌ها راضی است. ضمن اینکه ما هم این همه پول نداریم تا به این تیم‌های بزرگ بدهیم تا بیایند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه بعدازظهر با کی‌روش گفت: اکنون در حال رفتن به مجلس ختم هستم و جلسه‌ای ندارم و در جلسه با کی‌روش هم راجع به مسائل مختلف صحبت خواهیم کرد.

کفاشیان در مورد میزبانی جام ملت‌ها در سال 2019 گفت: دو کشور ایران و امارات نامزد این مسابقات هستند و بعد از جام ملت‌ها کمیته فنی AFC در این مسابقات تصمیم می‌گیرد که این مسابقات در کدام کشور برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با وجود انتشار ویروس ابولا چه اصراری است که در آفریقای جنوبی اردو برگزار کنیم گفت: استعلام‌های لازم را در این مورد کرده‌ایم و هیچ مشکلی وجود ندارد و این کشور از هر نظر برای برگزاری اردو مناسب است. در این کشور می‌توانیم با برخی از تیم‌های کشورها هم بازی‌های دوستانه برگزار کنیم.

وی در مورد اینکه گفته شد دیداری دوستانه به یاد نلسون ماندلا برگزار خواهد شد اما تاریخ این مسابقات با تقویم فیفا همخوانی ندارد گفت: هنوز حریفان ما مشخص نشده‌اند اما با تیم‌های آفریقایی بازی می‌کنیم و کادر فنی مشغول بررسی پیشنهادها است.

وی در مورد بحث حق پخش تلویزیونی گفت: حق پخش حق باشگاه‌ها است و صدا و سیما موافقت کرده که حق پخش باشگاه‌ها را پرداخت کند. ما خیلی کارها داریم که انجام دهیم. باید لایحه بنویسیم و این کارها را که شروع کرده‌ایم، باید این راه را ادامه دهیم و خوب پیش ببریم.

وی در مورد برگزاری دربی در تاریخ 2 آذر گفت: سازمان لیگ تاریخ تعیین شده ای را که از قبل اعلام کرده باید اجرایی کند. سه‌شنبه تیم ملی در ایران بازی دارد و سه روز بعد از آن طبق مقررات بازیکنان می‌توانند برای باشگاه‌‌شان بازی کنند. البته کادر فنی استقلال درخواست کرد که این اردو دو روز یا یک هفته به تاخیر بیفتد و در 7 آذر برگزار شود که اگر دو تیم موافقت کنند تاریخ دربی تغییر می‌کند در غیر این صورت دربی باید در همان روز 30 آبان که از قبل اعلام شده بود برگزار شود.

(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها