یادداشتهایی دربدرقه ضرغامی -8

روشنگری صدا و سیما در فتنه 88

در پایان دوره 10 ساله مدیریت مهندس ضرغامی در رسانه ملی روزنامه جام جم از شخصیتهای مختلف خواست تا در یادداشتی نظراتشان را در این باره بنویسند محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس اینگونه برایمان نوشت:
کد خبر: ۷۳۵۶۱۴
روشنگری صدا و سیما در فتنه 88

در مدیریت ده ساله مهندس ضرغامی‌بر سازمان صدا و سیما تلاش گسترده‌ای صورت گرفت تا این رسانه به افق و اهداف بزرگی که همانا ایجاد یک دانشگاه بزرگ اسلامی‌ در کشور بود، دست یابد.

براین مبنا شاهد گسترده شدن صداوسیمای جمهوری اسلامی ‌ایران چه از نظر کمی و ‌چه از نظر کیفی در بخش‌های مختلف در استان‌ها وابعاد جهانی بودیم.

افزایش و تعدد شبکه‌های متنوع صدا و سیمای جمهوری اسلامی‌ ایران، از جمله قرآن، آموزش، سلامت، افق، تماشا، شما و... که مخاطبان خاص خود را بسرعت پیدا کرد یا گسترش شبکه‌های جهانی با هدف ارائه اطلاعات به ایرانیان خارج از کشور و جلب‌نظر مخاطبان عرب زبان یا انگلیسی زبان از جمله اقدامات موثری بود که در زمان مدیریت مهندس ضرغامی‌انجام شد.

براساس اهداف متعالی سازمان صداوسیما، شبکه‌های العالم و پرس تی وی نیز نقش متعالی در بیداری اسلامی‌جهان اسلام ایفا کردند تا زمینه گسترش انقلاب اسلامی‌در کشورهای مسلمان فراهم شود.

این شبکه‌ها نقش مهمی‌در رسوایی آمریکا بخصوص در اتفاقات اخیر منطقه و اطلاع‌رسانی دقیق داشتند و توانستند فریاد حق‌طلبی مردم دنیا و اندیشه‌های امام راحل در برداشتن دنیای فارغ از ظلم و ستم را به‌مردم معرفی نمایند.

گسترش شبکه‌های استانی متناسب با اقوام و قومیت‌ها در کشور به ایجاد انس و الفت میان رسانه ملی با مردم منجر شد که این امرمدیون مدیریت مناسب سازمان در دهه گذشته بود.

باید تاکید کرد یکی از مدیریت‌های مهم در ده سال گذشته بحث اطلاع رسانی در مورد فتنه 88 بود تا جریانی را که می‌رفت به ریشه انقلاب آسیب بزند به مردم معرفی نماید. براین اساس رسانه ملی این فرصت را به‌وجود آورد که پایه‌های انقلاب با هوشیاری ملت بیمه شود وجایگاه ولایت فقیه به مردم جهان شناسانده شود.

درباره فعالیت روسای سابق سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ‌ایران باید اذعان داشت جهش کمی‌ و کیفی برنامه‌های سازمان در سال‌های مدیریت مهندس ضرغامی‌ تجربه‌ای بسیار ارزشمند است که امید داریم همت جهادی را در دیگر مدیران سازمان نیز شاهد باشیم.

محمد دهقان / عضو هیات رئیسه مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها