انتقال آب خزر به فلات مرکزی باز هم به مطالعه نیاز دارد

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: اعتبار طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی کماکان در سال آینده هم اعتباری مطالعاتی خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۵۵۸۴
انتقال آب خزر به فلات مرکزی باز هم به مطالعه نیاز دارد

محمدرضا رضازاده در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص آخرین وضع مطالعات طرح انتقال آب خزر به مناطق مرکزی ایران افزود: مطالعات قطعا باید در سال آینده نیز ادامه داشته باشد، اما برای اجرا، آنچه در تنظیم لایحه بودجه آمده، بحثی که اعتبار اجرایی برای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی به ما بدهند به صورت جدی مطرح نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبار اجرایی بدهند، می‌توانیم اجرای بخش‌هایی از طرح را که تاکنون مطالعاتش تکمیل شده، آغاز کنیم.

وی در پاسخ به این‌که چه بازه زمانی نیاز است تا مطالعات این طرح ملی تکمیل شود، گفت: بخش قابل توجهی از مطالعات این طرح باقی مانده و قطعا سال آینده هم باید مطالعات را ادامه دهیم.

علیرضا دائمی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو نیز اظهار کرد: قطعا یکی از راهکارهای تأمین آب شرب و صنعت استفاده از آب‌های غیرمتعارف است که در این باره چهار طرح انتقال آب در دست مطالعه و اجرا داریم.

وی با بیان این‌که مطالعات طرح انتقال آب از خزر به فلات مرکزی در حال تکمیل است، تصریح کرد: این طرح از مجموعه طرح‌هایی است که با توجه به اتمام مطالعات پایه امکان اجرای همزمان با تکمیل مطالعات را دارد.

طبق مطالعاتی که تاکنون انجام شده، قرار است طرح انتقال آب شیرین شده خزر به مناطق مرکزی ایران در دو مرحله اجرا شود که اولین طرح از ساری شروع شده و آب دریای خزر با استفاده از خطوط لوله به شهرهای سمنان، قم، کاشان و اصفهان منتقل می‌شود. سبزوار، بیرجند و یزد از دیگر مناطقی هستند که در مرحله دوم این طرح ملی، آب مصرفی مورد نیازشان تامین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها