عوامل فیلم «شیار 143» شنبه هفته آینده از 143 مادر شهید تجلیل می‌کنند

فرش قرمز سینما زیر پای مادران شهدا

فیلم موفق و تحسین‌شده «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار و بازی مریلا زارعی پیش از آن‌که از چهارشنبه هفته بعد اکران عمومی خود را آغاز کند، طی مراسمی به طور رسمی در شنبه هفته آینده و در برج میلاد تهران افتتاح می‌شود و هنرمندان سرشناس این فیلم از 143 مادر شهید با اهدای هدایایی تجلیل خواهند کرد.
کد خبر: ۷۳۵۱۵۰

به گزارش جام‌جم، اجرای مراسم افتتاح رسمی فیلم «شیار 143» را که ساعت 18 شنبه هفته آینده در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، علی ضیاء مجری تلویزیون به عهده خواهد داشت.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و سینماگران سرشناس و برخی از چهره‌های فرهنگی و اجتماعی شناخته شده و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد، فیلم «شیار 143» به نمایش درمی‌آید و پس از آن نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان و بازیگران و دیگر عوامل اصلی فیلم به 143 مادر شهید خوشامد می‌گویند و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آنها تجلیل خواهند کرد.

تهیه‌کننده این فیلم درخصوص جزئیات این مراسم به جام‌جم گفت: فیلم «شیار 143» از چهارشنبه هفته آینده به سرگروهی سینما آزادی به‌طور همزمان در تهران و شهرستان‌ها اکران عمومی خود را آغاز خواهد کرد. برای همین تصمیم گرفتیم در مراسم افتتاح رسمی اکران این فیلم از 143 مادر بزرگوار شهید دعوت و از ایشان قدردانی کنیم.

محمدحسین قاسمی از طراحی دکورهای ویژه‌ای در روز مراسم خبر داد و افزود: در آیین افتتاح رسمی «شیار 143» از دکورهای ویژه‌ای که با آغاز اکران عمومی فیلم در برخی سینماهای کشور قرار داده می‌شود، رونمایی خواهد شد. این دکورها برگرفته از بعضی از نماهای فیلم است، به‌طور مثال یکی از آنها مربوط به صحنه‌ای است که الفت ـ شخصیتی که مریلا زارعی آن را بازی می‌کند ـ پشت یک دار قالی نشسته و مشغول بافندگی است.

او ادامه داد: برای این مراسم از هنرمندان و هنردوستان طیف‌های مختلف دعوت کرده‌ایم و امیدواریم آنها که همیشه و از زمان نخستین نمایش فیلم در جشنواره سال گذشته فیلم فجر نسبت به اثر لطف و عنایت داشته‌اند، این بار هم با حضور خود عوامل این اثر سینمایی را خوشحال کنند.

تهیه‌کننده «شیار 143» ضمن اشاره به این‌که این برنامه با کمک مجموعه برج میلاد و مجموعه ایثارگران شهرداری برگزار می‌شود، درخصوص هدایای مادران شهدا نیز توضیح داد: با هیچ هدیه‌ای نمی‌توان زحمات مادران بزرگوار شهدا را جبران کرد، اما فقط برای یادبود، هدایای ناقابلی برای این عزیزان در نظر گرفته‌ایم. قصدمان در برپایی این برنامه به هیچ عنوان سروصدای تبلیغاتی برای فیلم نیست، بلکه دنبال متبرک کردن فضای سینما هستیم.

قاسمی ادامه داد: احترام گروه سازنده به مقام شامخ مادران شهدا از ابتدای این پروژه هم وجود داشت و برخی از آنها به نمایندگی همه مادران شهدا کلید افتتاح این فیلم را زدند. برای همین در مراسم افتتاح رسمی اکران این اثر نیز سراغ این عزیزان رفتیم.

او در همین ارتباط افزود: در این مراسم فقط مادران شهید شهر تهران حضور دارند، اما بزودی و در زمان اکران عمومی این فیلم در برخی از شهرهای دیگر کشور هم از بعضی دیگر از مادران شهدا دعوت و تجلیل خواهیم کرد. مادران شهدا صاحبان اصلی این فیلم هستند و هرکاری در این ارتباط برای آنها انجام شود، باز هم کم است.

تهیه‌کننده این اثر تحسین شده در ادامه بیان کرد: این فیلم از زمان جشنواره فیلم فجر تاکنون حدود 40 بار در برنامه‌ها و مراسم‌ها و جشنواره‌های مختلف تجلیل شده است، اما یکی از توفیقات «شیار 143» این بوده که به هرجا قدم گذاشته پیش از قدردانی از عوامل فیلم، از مادران عزیز شهدا تجلیل شده است. به عبارت دیگر «شیار 143» موفق شده است قهرمان واقعی پیرامون یعنی مادران شهدا را به مردم نشان دهد. توفیق دیگر این فیلم این است که توانسته طیف‌های مختلف جامعه را با خود همراه کند و هیچ دسته‌بندی برای مخاطبان این فیلم وجود ندارد. همان‌طور که این وضعیت برای شهدای ما وجود دارد. اسطوره‌های ما ملی هستند و جناحی نیستند.

قاسمی درباره استقبال مخاطبان از این فیلم در زمان اکران عمومی اظهار امیدواری کرد و گفت: از الان نمی‌توان پیش‌بینی قطعی در این مورد داشت، اما امیدوارم این فیلم در زمان اکران غریب نماند. امیدمان به خداست.

تهیه‌کننده این اثر ارزشمند و دفاع مقدسی درباره بی‌مهری که تاکنون نسبت به اکران این فیلم شده نیز عنوان کرد: معمولا آثاری که به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر انتخاب می‌شوند، بهترین زمان اکران همچون عید نوروز یا عید فطر یا تعطیلات تابستان را به دست می‌آورند، اما نمی‌دانم چرا با توجه به درخواست سینماداران، خواست و علاقه مردم و تمایل ما این اتفاق نیفتاد. به هر حال امیدوارم در همین زمان اکران هم با توجه به اعتبار موسسه فیلمیران که پخش فیلم را به عهده دارد، به توفیقاتی دست پیدا کنیم و این اثر آن‌طور که باید دیده شود.

علی رستگار / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها