در دیدار با مهندس ضرغامی صورت گرفت

قدردانی مسئولان ورزشی از رسانه ملی

مشروح سخنان رئیس و اعضای کمیته ملی المپیک در دیدار با مهندس ضرغامی

رئیس کمیته ملی المپیک: قدردان شاهکار صدا و سیما هستیم

رئیس کمیته المپیک و رؤسای فدارسیون‌های ورزشی روز چهارشنبه 93/8/7در دیداری صمیمی با مهندس ضرغامی از انعکاس موفق بازی‌های آسیایی اینچئون قدردانی کردند.
کد خبر: ۷۳۳۶۶۳
رئیس کمیته ملی المپیک: قدردان شاهکار صدا و سیما هستیم

مشروح سخنان اعضای کمیته ملی المپیک به شرح ذیل است:

کیومرث هاشمی- رئیس کمیته ملی المپیک

بسم‌ا... الرحمن الرحیم، الحمدا... رب العالمین، من ایام را هم تسلیت می‌گویم و هم تعزیت می‌گویم و تشکر می‌کنم از جنابعالی و همکارانتان به واسطه اینکه ما درخواستی داشتیم و خواهشی داشتیم که امروز همکارانمان در هیات اجرائی کمیته ملی المپیک خدمت شما برسندوشما قبول فرمودید.

46 روز از جلسه‌ای که قبل از بازی‌ها با تدبیر جنابعالی برگزار شدم می گذرد. همکارانمان در هیات ملی المپیک که تصمیم گیرندگان حوزه ورزش در بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک همین‌هاهستند آن روز خدمت شما رسیدند و درخواستی از شما داشتیم و انصافاً به خوبی و به بهترین شکل ممکن همکاران شما به وظیفه خودشان عمل کردند، دوستانمان در هیات اجرائی، همه آدم‌های ورزشکار و همه آدم‌های بزرگی هستند و من افتخار می‌کنم که کنار این عزیزان هستم، برای اولین بار هست که 2 قهرمان المپیک در جمع حضور داشته و آن نگاه‌های سیاسی که در گذشته بود خوشبختانه در این دوره وجود ندارد، پیشکسوت‌هایی که واقعاً باعث دلگرمی حداقل خود بنده هست در جمع ما حضور دارند. آقای مشحون که خودش بزرگه از هر نظر، واقعاً افتخاری است برای ما جناب آقای پولادگر رئیس فدراسیونی که یکسال داره با تلاش‌های خودشان و همکارانشان موفقیت‌هایی که در بازی‌های المپیک و در بازی‌های آسیایی بدست می‌آورند واقعاً باعث افتخار برای مجموعه ورزشی کشور هست، سایر دوستانمان جناب آقای دکتر باقرزاده که از نیروهای تحصیل کرده دانشگاه هستند این رشته‌ای که کمتر توجه شده بود در این بازی‌ها مدال آورد، به شکلی شد که الان خیلی از خانم‌ها و خانواده‌ها وقتی مراجعه می‌کنید علاقه‌مند به ورزش شده اند.

من این را می‌دانم چقدر برای شما سخت و سنگین بود اما در آن جلسه گفتید ما همه چیز را با جان و دل می‌خریم و شما بروید کار خودتان را بکنید ما هم وظیفه و رسالت خودمان را داریم انجام می‌‌دهیم که انصافاً به خوبی این وظیفه انجام شد و همکاران شما خوب انعکاس دادند آقای شهنازی به عنوان دبیر کل که سرپرستی این کار را داشتند بسیار زحمت کشیدند کسی که سال‌های سال در ورزش کشور خدمت کرده به عنوان رئیس فدراسیون به عنوان کسی که در جایگاه‌های بین‌المللی نقش اساسی داشته و سرپرستی کاروان و امور اجرایی این عزیزان به دوش ایشان بود.

همه دوستان زحمت کشیدند خدمتتان امروز ما رسیدیم واقعیتش این است که در این دوره همکاران شما و با تصمیمات به موقعی که شما گرفتید واقعاً شاهکار کردند من می‌توانم واژه شاهکار استفاده کنم. بنده 27 سال است که در بخش‌های مختلف استان‌ها و فدراسیون‌ها و بخش‌های مختلف ورزشی کشور افتخار داشتم که کار مدیریتی بکنم در تمام بازی‌های المپیک آسیایی از نزدیک دیدم، ولی انصافاً رسانه ملی شاهکار کرد و کار بزرگی را انجام داد خیلی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که سال‌های سال دوستانمان در ورزش کشور داشتند برطرف شد. همین رشته شمشیربازی که همیشه دغدغه بود خیلی از افکار عمومی اصلاً نمی‌دانستند شمشیربازی به چه شکلی است خود آقای باقرزاده توضیح می‌دهند برای اینکه آن رشته توسعه پیدا کند خیلی‌ها تلاش کردند ولی اینقدر پخش تلویزیونی بازی ها اثر گذاشت در توسعه ورزشی کشورمان باور کنید هیچ جایی نمی‌توانست این نقش را بازی کند، من همیشه گفتم که رسانه یک فرصت است بنده مدیر باید این عرضه را داشته باشم این لیاقت را داشته باشم که بتوانم از این فرصت بدست آمده استفاده کنم. هیچکدام از ما و همکارانمان رسانه را یک تهدید ندانستیم این فرصت است و باید ازاین فرصت استفاده کنیم والحمدلله به بهترین شکل ممکن استفاده شد رسانه مکتوب ما هم همینطور بودند رفتیم یک خدا قوتی هم گفتیم و یک بازدیدی کردیم ما وظیفه خودمان دانستیم طی یک مشورتی که با دوستان کردیم قرار بر این شد که یک وقتی از شما بگیریم و از نزدیک به جنابعالی بگوییم دست مریزاد، دستتان درد نکند دست تک تک این عزیزان را ما می‌بوسیم واقعاً تشکر می‌کنیم از تک تک همکاران شما چه دوستانی که آنجا حضور داشتند، من می‌دیدم تلاش‌های شبانه‌روزی آنها را همان بسته ده دقیقه‌ای که آنها می‌خواستند آماده کنند پنج ساعت روی این بسته ده دقیقه‌ای داشتند کار می‌کردند کار جدیدی بود. خیلی کارهای جدیدی ازاین دست در این دوره انجام شد خیلی از رشته‌هایی که اصلاً نشان داده نمی‌شد در گذشته، در این دوره به تصویر کشیده شد از من گاهی وقت‌ها دوستان می‌پرسند از خود رسانه از من می‌پرسند که ارزیابی شما چه هست؟ من می‌گویم همینکه مردم را شاد و خوشحال می‌بینیم این یک ارزیابی مثبت است البته ضعف هم داریم ضعف‌هایی هم در نتیجه‌گیری خودمان در بعضی وقت‌ها داشتیم باید در خلوت خودمان این ضعف‌ها را بررسی کنیم و تبدیل به قوت کنیم ولی رسانه ملی انصافاً کار کرد حالا در راس این مجموعه که خود جنابعالی هم مسئولیت دارید خود آقای زین‌العابدین هم که انصافاً همراهی و کمک کردند این افتخار را من و آقای دبیر داریم که به عنوان عضو شورای سیاستگذاری ورزش سازمان درجلسات شما حضور پیدا می‌کنیم هر زمانی که نشست‌هایی برگزار می‌شود حالا نقطه نظرهای خودمان را صادقانه بیان می‌کنیم آن مجموعه یک مجموعه خیلی خوبی است و آن نتیجه‌ای است که خود شما دارید می‌بینید لذا من واقعاً تشکر می‌کنم از آقای آقازمانی که انصافاً زحمت کشیدند تشکر می‌کنم آقای زکایی عزیز و همه دوستان که اگر من اسمی را از قلم می‌اندازم واقعاً عذرخواهی می‌کنم.

اومدیم خدمت شما که بگیم که ما قدردان زحمات شما هستیم. صداوسیما نقش بی‌بدیلی در کسب این موفقیت ها داشت. در بخش رادیو هم شبکه‌های مختلف رادیو حضور داشتند خیلی خوب کار کردند رادیو ورزش، رادیو جوان همه بخش‌های رادیو واقعاً فعال عمل کردند دست اونها هم درد نکنه اونجا هم سرکشی کردیم تا جایی که تونستیم سعی کردیم این عزیزان رو کنار خودمون ببینم ما هیچوقت خودمون رو جدای از این عزیزان ندیدیم آقای شفیعی می‌دونه واقعاً ما برنامه آقای شفیعی رو همیشه برنامه خودمون می‌دونستیم تمام شبکه‌هایی که در سیمای جمهوری اسلامی دارن زحمت می‌کشند همه اینها رو در کنار خودمون دونستیم. ارتباط صمیمی و نزدیکی که بین مجموعه ورزشی بوجود آمده مدیون همین ارتباطات و رابطه‌هایی است که بوجود آمده، و در راسش جنابعالی به خوبی مدیریت کردید صحبت های من در خصوص نقش جنابعالی صرفاً خاص این بازی‌هانیست انصافاً در دوره 10 ساله، جنابعالی خدا وکیلی زحمت کشیدید در عرصه ورزش من به عنوان کسی که ورزشی هستم می‌تونم حداقل در حوزه ورزش این قضاوت رو بکنم که کاری که شما کردید کار بسیار بزرگی بوده است همین حمایت‌های همیشگی کاری که برای فوتبال انجام دادید هر چند حالا یه موقع‌هایی ناراحتی‌هایی دلخوری هایی هم بوجود میاد، یک قدرنشناسی‌هایی هم ما در عمل می بینیم که اونو ایراد به ما بگیرید در بعضی رشته‌ها شاید این نگرانی‌ها بعضاً وجود داشته باشد کاری که شما برای فوتبال کردید هیچ کس تو هیچ مملکتی انجام نداده با این سرمایه گذاری که شما انجام دادید هزینه‌هایی که برای شما داره واقعاً جای تقدیر داره . به عنوان یک خدمتگذار و بعنوان نماینده این مجموعه وظیفه خودم دونستم که از نزدیک خدمت شما برسم صمیمانه تشکر کنم و بگم دست مریزاد خیلی ممنون. والسلام علیکم و رحمت‌ا... و برکاته (صلوات)

/Media/Image/1393/08/09/635503774151430676.jpg

ضرغامی:

واقعاً این جلسه رو من در وهله اول برای تقدیر خودم از همکاران عزیزشما که این همه افتخار آفریدند میدونم. مردم هم از تلویزیون نشاط و شادی و امید دیدند این جزو وظایف ماست حالا خودمون هم همین رو دوست داریم و این وظیفه ماست الحمدا... هر چه که دیدیم شادی و نشاط و امید بود و چون جلسه قبل رو با هم گذاشتیم با هم صحبت کردیم به هر حال نگرانی‌هایی همه داریم قبل از رفتن به بازی‌ها چون در مسابقات جهانی هر اتفاقی می‌افته ممکنه بهترین و آماده‌ترین تیم‌ها برن بدترین نتایج رو بگیرن چون دیگه اون شرایط شرایط خودشه ما بازی‌ فوتبال برزیل آلمان یادمون نرفته همون چند دقیقه اول که برزیل گل خورد من مونده بودم که الان باید چکار کنه برزیل یعنی شاید بعضی‌ها فکر می‌کردند باید از زمین بیاد بیرون اصلاً رها کنه بازی رو بگه اصلاً نمی شه. پیش میاد دیگه برزیلی که در کشور خودش با این همه آمادگی باید بازیکنی تو زمین حاضر نمی‌شه تمام موجودیتش رو می‌بازه اونم به بدترین شکل، یعنی پر افتخارترین تیم دنیا تو کشور خودش به بدترین شکل نتیجه می‌گیره اینکه که بالاخره آدم نمی‌دونه که چی پیش می‌یاد ولی واقعاً هر چه که من دیدم چون تعقیب می‌کردم بازی‌ها رو، بعضی بازی‌های حساس بازی‌هایی که فینال می‌شه حتی تو دولت که بودم می‌اومدم تو اتاق بغل می‌دیدم می‌رفتم به دوستان می‌گفتم این بود این چطور شد بقیه هم خوشحال می‌شدند واقعاً افتخارآفرینی کردید به صداوسیما کمک کردید صداوسیما به خاطر وظیفه‌اش نیاز داشت به این افتخار آفرینی‌هایی که شما کردید و در واقع ما از شما ممنونیم به هیچ وجه هم اینجا نمی‌خوایم اضافه گویی کنیم من به دوستان گفتم تقدیر ماست از شما به خاطر افتخارآفرینی‌هایی که داشتن خیلی متشکر. بقیه دوستان هم فرمایشاتشون رو بفرمایند من آخر یک جمله عرض می‌کنم.

مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال

بسم ا... الرحمن الرحیم عرض سلام و احترام خدمت سرکار خانم و همه عزیزان و جناب مهندس ضرغامی عزیز که همه توانایی ها و وجود اجتماعی و شخصیتی و سیاسی خودشون رو در جهت ورزش به ویژه ورزشهایی رو که اثر گذار بوده گذاشتند هیچوقت کوتاهی و کم کاری مشاهده نشده است. سپاس و قدرشناسی تولید خدمتگزار می کنه ما وظیفه داشتیم از مجموعه ای که پر تلاش ظاهر شدند همون‌طور که مهندس هاشمی اشاره کردند برای کلیپ 10 دقیقه ای 5 ساعت دقت می گذاشتند و با اون صمیمیت دیده های بد رو نادیده می گرفتند و دیده های خوب رو خوب جلوه می دادند و هر آنچه که برای ورزش مفید و اثرگذار بود را به تصویر می‌کشیدند که ایران اسلامی شاد و با نشاط روزها رو سپری کنه قهرمانان خوب، با انگیزه روی سکو برن و خدمت گزاران واقعی که بخش اعظمش که همکاران شما هستند. جناب مهندس صادقانه و خالصانه هر روز بهتر از دیروزتلاش کردید برای اینده بهتر کشور. صمیمانه و صادقانه بعنوان یک کسی که ورزش کرده و نه بخش مسئولیتی من، اون دفعه هم عرض کردم افراد در هر سنی باشند نیاز به تشویق دارند در هر لحظه ای که ببینند مطرح هستند گویا زندگیشون والاتر و رفتار و توانها و انرژیهای مثبتشون اثرگذارتره. قهرمان 18 ساله ما وقتی اینقدر مورد توجه قرار می گیره وای به من آدم هفتادو چند ساله. من امروز فکر می کردم ما باید چه جوری از شما تشکر کنیم، تعارف نمی کنم، آقای مهندس من رشته بسکتبال رو عرض می کنم جلسات مکرر خدمتتون بودم صریحاً عنوان کردم ادغان می کنم اگر صداوسیما بسکتبال رو حمایت نمی کرد امکان نداشت جایگاه بسکتبال این باشه البته انجه که اتفاق افتاد حکمتی درش بود که باید می شد من به فال نیک می گیرم به نوبه خودم ولی قبول کنید تا به امروز هر روز 4 صبح به بعد نمیتونم بخوانم چون ما دو دستی مدال طلا رو از گردن خودمون در آوردیم و با نقره جاشو عوض کردیم درش جز حکمت هیچی رو نمی بینم. خوب این نشان از توجه ملت داره به این رشته ورزشی و شاید اون حکمت در همانی است که یکدفعه هم ما ببازیم و بیاییم. چون هم رفتیم قهرمان شدیم و مدال طلا گرفتیم، جهانی رفتیم و المپیک رفتیم همه رشته ها مون رفتن شاید یه چیز عادی شده بود برای جامعه. حالا توجه ها بیشتر جلب می‌شه و انشاءا... در بسکتبال توجه ویژه ای خواهد شد با فرمایش جنابعالی من یک شیلدی رو آورده بودم خدمتتون بدم و چون تداعی بسکتبال اون روز براتون میشه منصرف شدم که این یادآوری اون لحظات باخت مسابقات برای شما تکرار نشه.

ضرغامی:

اون هم شیرینی خودش رو داره در خاطره ها می مونه شاید اگر می بردید و تموم می شد لا به لای این هم موفقیتهایی که کسب کردید گم می شد؛ اما این اتفاقی که افتاد اینطوری رفتید جلو و اون یه دونه پرتاب اون طوری شد تو خاطره ها می مونه چون شما حضور موفق داشتید حضور غرور آفرین داشتید مثل اون دونده نپالی که در دقایق آخر پاش پیچ می خوره و از قهرمانی دور می مونه. این اگر می رفت طلا می گرفت مثل سایر دونه های ماراتون ممکن بود فراموش بشه .

اینکه بعضی اتفاقاتی می افتد تو دهن می ماند الان این قهرمانی ها مثلا کشتی داشته. بقیه رشته ها هم همینطور. خوب افتخار آفرین بود ولی واقعا آن حق خوری که روی اون فن انجام شد، سه تا فن همینجوری پشت سر هم زد که اصلا ما لذت بردیم از اجرای پشت سر هم این فنون و گفتم تمام شد دیگه ضربه فنی شد. بعد دیدیم که شور کردند و گفتن هیچ کدومش قبول نشد. خوب اونجا گزارشگر ما گفت اینا این همه صحنه های زیبای فنونی که داره اجرا میشه رو ندیده گرفتند به خاطر اینکه توجیه داشته باشند برای دفاع از خود. اونه که توی ذهن ما موند. حالا ما شاید به دلیل مشغله هامون مثلا یک گوشه ای از ذهنمون رو می گیره، اما جوان ها نوجوان ها اون هایی که دنبال غرور هستند می بینند و تا آخر عمر نه پنج سال ده سال این تا آخر عمر باهاشونه که چقدر این کشتی خوب بود و اینا چقدر نامردی کردند. همینطور که به درستی فرمودید این ها حکمت الهی است، یعنی اتفاقاتی می افتد که خدا می خواهد از نظر رسانه ای این بمونه در ذهن و دل مردم هیچ وقت نگران نباشید.

خانم رباب شهریان نائب رئیس اول کمیته ملی المپیک

با سلام وعرض تقدیر وتشکر، میخواستم این نکته روشن را در جریان باشید. جامعه ورزش می دونند که حرکتی که صداوسیما برای کمک به ورزش انجام داد بسیار ارزشمند بود برای اینکه ما از مقام چهارم اومدیم پنجم ولی آنقدر رسانه به خوبی موفقیت های ما رو پوشش داد که مردم این را احساس نکردن که ما رتبه ای رو از دست دادیم بلکه انقدر زیبا افتخار آفرینی بچه ها رو نشان دادند که ورزشکاران برای رسیدن به تمامی مدال ها دارن تلاش می کنند و بیشتر اون تلاش رو نشون داد.

ضرغامی:

همینجا من در تکمیل حرف شما عرض کنم درست که ما این کار رو انجام دادیم ولی بدون تردید نظر کارشناسی خودم اینه درسته که تو رنکینگ ما یک پله اومدیم پایین ولی یک مدال طلا افزایش پیدا کرد بر مدال‌ها مون با ویژگی هایی که این کاروان داشت و تعداد نفرات کمتری که داشت و افتخار آفرینی های خیلی شیرین تر و گسترده بود در مقابل شیرینی های، نامردی هایی وجود داشت و یک جاهایی هم بدشانسی آوردیم. من میخوام بگم اگر کاری رسانه کرد واقعا این نبود که اگر این دفعه اگر پنجم هست ما یک کاری کنیم که شیرینی مردم برسه به اول ما عین اون موفقیت هایی که خود شما داشتید و شایسته اش بودید دوستان منعکس کردند این را من جدا میگم برای اون شایستگی کاملا زیربنای تلاش های دوستان ما بود.

خانم شهریان:

در ارتباط با موضوع بانوان شاید یکی از شگفتی های اینچئون نتایجی بود که بانوان ما در این دوره از بازی ها بدست آوردند . زیباترین جمله را مقام معظم رهبری درباره اینکه قهرمانان ورزشی بهترین مروجین ورزش همگانی هستند و این نکته در ارتباط با بانوان واقعا می تواند نمود پیدا کند چرا که ما هیچ وقت به این خوبی نمی توانستیم اون رشادت ها و قهرمانی های ورزشکاران زن را نشان بدهیم به جامعه تا همه جامعه بخصوص جامعه مخاطب که زنان هستند اما با این حرکتی که انجام شد یک خود باوری هم در جامعه ورزش زنان و هم در جامعه زنان جمهوری اسلامی ایجاد شد که این حرکت باعث شد که ما الان می تونیم بگیم مخاطبانمان را به ورزش و علاقه مندانمان را در سطح ورزش در بین خانوم ها بیشتر کردیم. شاید در دوره های قبل کسی خیلی دنبال نتایجی که بانوان بدست می آوردند نبودند اما می‌دونیم که همه مردم جامعه در این دوره تلاش بانوان ورزشکار را دنبال می کردند. من از شما واقعا تشکر می کنم و ان شاءا... ما بتونیم این فرصتی را که شما ایجاد کردید برای بانوان به خوبی مدیریت و دنبال کنیم.

ضرغامی:

تشکر از شما که با درایت و مدیریت سطح ورزش بانوان را به اینجا رساندید که علیرغم همه محدودیت ها اینگونه افتخار آفرین باشند.

/Media/Image/1393/08/09/635503774151430676.jpg

غلامعلی محمدعلیپور عضو هیأت اجرایی

تشکر می‌کنم از اینکه امروز در خدمتتون هستیم و قبلا هم وقت گذاشتید یک نکته جالبی که اتفاق افتاد اینکه اون بحث هایی که قبل از رفتن اینجا مطرح شد و زمینه سازی شد برای پخش بازی ها و ایجاد انگیزه دقیقا اتفاق افتاد. یعنی اثرات روانی خودش رو نشان داد. بچه ها از طرق مختلف اینترنت، شبکه های تلویزیونی این دسترسی رو پیدا میکنند به رسانه ها و تلویزیون ما و میدیدند و این اتفاق خوب تو چند رشته ورزشی افتاد.

اصلاً قابل مقایسه نیست و تو هیچ فرمتی نمی توانیم مقایسه اش کنیم تو این 10 سال در ورزش تلویزیون بسیار زحمت کشیده شد. سرمایه گذاری شد. رشد و ارتقاء ورزش. من همیشه اعتقادم بر اینکه اگر یک قهرمان 70% نقش دارد. واقعاً 30% رسانه نقش دارد که می تونه این سرمایه را تولید کند و قهرمان را بالا ببرد و به شهرت برساند و از لحاظ قوانین روش اثر بگذارد. ما هم سپاسگزاریم از همه زحماتی که همه بچه های تلویزیون و رادیو و رسانه ها کشیدن و امیدوارم این اتفاق خوب برای آینده رخ دهد و در مسابقات آتی هم این رو ببینیم.

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک

فرمودید تقدیر و تشکر نکنید اما نمی‌شود. دو نکته را عرض کنم، از نکته‌ای که به آقای مشحون گفتید من استفاده می‌کنم؛ کاری را صدا و سیما کرده است که در خاطره ها می‌ماند و یک برند ایجاد کرد. به نظر من در تاریخ صدا و سیما اگر بخواهند مثالی بزنند حتما از این کار یاد خواهند کرد. نکته دوم این‌که: همکاران، مسئولان و مدیران ما هر جا تلاشی کنند نامی از آن‌ها برده می‌شود، قدردانی از آن‌ها می‌شود، اما من به بچه‌های صدا و سیما که آن‌جا کار می‌کردند، غبطه می‌خوردم. با این که جایی نامی از آن‌ها برده نمی‌شد اما با خلوص و انرژی کار می‌کردند. من به عنوان سرپرست کاروان به آن‌ها غبطه می‌خوردم؛ که آن‌ها این ‌گونه کار می‌کردند و بعدا قرار است نام ما برده شود.

در مورد سعید عبدولی هم کوتاه بگویم؛ وقتی در نهادهای بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم فکر می‌کنیم افرادی که آن‌جا (در نهادهای بین‌المللی) کار می‌کنند، خیلی انسان‌هایی متمدنی هستند که همه کارها را با استاندارد عالی انجام می‌دهند. اما ما وقتی در دوجلسه 5 ساعته که به همراه ورزشکار، مربی و همکاران فدراسیون کشتی در دادگاه عالی ورزش حضور پیدا کردیم بعد از جلسه‌ای که آن‌جا گذاشتیم آن‌ها زمین خوردند و گفتند شما راست می‌گویید حق با شماست اما ما نمی‌توانیم بگوییم. اول این که خود ورزشکار سعیدعبدولی حس کرد که مسئولان پیگیر احقاق حقش هستند، اما از همه مهم‌تر که آن‌ها اعتراف کردند هر چند در جلسات بحث‌های تندی شد اما هم در شورای المپیک آسیا و هم دادگاه حق را به ما داد اما گفتند به دلایل مختلف نمی‌توانیم اعلام کنیم من هم در جواب گفتم باعث تاسف نهاد بین‌المللی که مدعی است نمی‌تواند کاری کند. شما آینده یک جوان را از بین برده‌اید هر مذهبی که دارید ولی بدانید که جوانی را از جهت معنوی و مالی نابود کردید.

منظور این که دوستان بدانند ایرانی‌ها استدلال قوی دارند و با قدرت در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند. وقتی ما این افراد را از دور می‌بینیم فکر می‌کنیم انسان‌های بزرگی هستند اما این‌گونه نیست و انسان‌های کوچکی هستند که نمی توانند احقاق حق را اعلام کنند.

ضرغامی: همیشه همینطور است وقتی برای مثال AFC قانونی را اعلام می‌کند همه خیال می‌کنند چقدر قانونمند است اما وقتی جلوی چشم میلیون‌ها نفر حق خوری می‌شود و بعد می‌گویند کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، باید روشنگری شود و حداقل نسل جوانان بدانند. جوانان تحت تاثیر تبلیغات آنان قرار نگیرند.

شهنازی: بله. جمله آخر هم این‌که وقتی این آقایان در مرحله آخر به ضعف افتاده بودند گفتند اجازه می‌دهید نامه‌ای بنویسیم و پیشنهاد دهیم تا در کشور شما حق این جوان پرداخت شود. گفتیم احتیاجی به نامه‌نگاری شما نیست.

ضرغامی: این صحنه عبدولی را در تیتراژ برنامه‌های ورزشی بیاورید. همین جمعه که برنامه ورزش و مردم دارید بیاورید تا در ذهن‌ها بماند ورزش ما چه زیبایی‌هایی داشته و چه حق‌کشی‌هایی صورت گرفته است و در ذهن مردم بماند و انگیزه‌ای برای ورزشکار شود.

به یاد داریم زمانی که مقام معظم رهبری رئیس جمهور بودند مسابقه فوتبالی بین ایران و عربستان برگزار شده بود. ایشان تشریف برده‌ بودند به مسجد دانشگاه تهران و فرمایشاتی کردند. من نیز آن‌جا بودم. دانشجویان سوالاتی در خصوص ورزش حرفه‌ای و همگانی مطرح می‌کردند. ورزش همگانی در فضای کشور اوایل انقلاب خیلی پررنگ نبود. ایشان جزو اولین کسانی بودند که ورزش حرفه‌ای را در کشور پشتیبانی کردند و جمله‌ای را خانم شهریان مطرح کردند که ورزش حرفه‌ای پشتوانه ورزش همگانی است. جمله شاید جدید باشد اما مقام معظم رهبری از آن‌ زمان به این امر تاکید داشتند. آن‌جا وقتی در خصوص این بازی سوال شد آقا فرمودند مثل همین بازی دیروز ایران و عربستان دیدید چقدر حق‌کشی کردند از نظر ما، ایران برنده بود. یک مقطعی هم در خصوص بازی آقای جدیدی باز حق‌خوری شد که وی در المپیک نقره گرفت رهبری باز هم فرمودند به وی گفتند از نظر ما شما قهرمان هستید. در خصوص عبدولی نیز باید روشنگری شود و مردم آگاه شوند.

پولادی رئیس فدراسین تکواندو

فرمودید تشکر نکنید ما هم تکرار نمی‌کنیم. می‌خواهم یادتان بیاورم روزی که قرار بود شبکه ورزش را افتتاح کنید. در دولت از افراد زیادی دعوت شده بود اما از ورزش افراد زیادی نیامده بودند. فقط در ورزش از رشته کشتی و رشته ما آمده بودند. از رشته ما نیز آقای خسروی و من آمده بودیم. نمی‌دانم خاطرتان است یا نه؟ آن روز عرض کردم تبریک می‌گویم به خاطر مدیریت هوشمندانه و درایتی که در راه‌اندازی شبکه ورزش کردید. یک رسانه مهم‌ترین هدفی که می‌تواند داشته باشد جذب مخاطب است و ورزش نقش پررنگی در جذب مخاطب دارد. شبکه سه به اسم ورزش راه‌اندازی شد ولی ورزش در آن شبکه شهید شد. شبکه سه از این باب موفق بود و رونق گرفت. اگر سه تا شبکه ورزش دیگر راه‌اندازی کنید با موضوعات خاص در کشور جا دارد. من فکر می‌کنم تا به امروز رسانه ملی این گونه تخته گاز برای ورزش فعالیت نکرده بود. رویدادی را در همه رشته‌ها منعکس کند. رویدادی که بیش از 16 رشته ورزشی در آن حضور داشته‌اند و بخواهد همه ورزش‌ها را پوشش دهد و کار کارشناسی کند. اگر نواقصی وجود داشته باشد در این جا خودش را نشان می‌دهد. در مورد رشته خودم بگویم کارشناس و مجری کم داریم. اگر قرار است مخاطبان را جوابگو باشیم باید در این خصوص اقداماتی انجام شود. خود ما پیش قدم شدیم و می‌خواهیم از علاقه‌مندانی که می‌خواهند رشته تکواندو را گزارش کنند استفاده کنیم. از رسانه ملی هم کمک بگیریم برای آموزش این افراد. من امیدواریم روزی باشد که مسابقات بانوان را خانم‌ها گزارش کنند. قدمی که شما در پوشش ورزش بانوان برداشته‌اید باید اقداماتی صورت بگیرد تا پاسخگوی نیاز مخاطبان باشید. حتما شما آماری از افزایش بینندگان دارید. باید خود را تجهیز کنید و رسانه خیلی به کار نیاز دارد. در بخش کارشناسی از فدراسیون‌ها کمک بگیرید. صرف این که فردی قهرمان است کارشناس نیست و بعضا اطلاعات غلطی داده‌اند. نکته دیگر این که من واجب می‌دانم از حضرتعالی تشکر کنم که شجاعت به خرج دادید در پخش این مسابقات به خصوص مسابقات بانوان. شاید چند سال بعد بگویند چه کار انجام شده؟ اما در یک شرایط اجتماعی فردی که اولین قدم را در کاری بر می‌دارد شجاعت دارد.

ضرعامی: ما اینقدرها هم شجاع نیستیم اما برخی صحنه‌ها خیلی جالب بود. برای مثال من در تکواندو بانوان گفته بودم اگر ضربه ای را با پا می‌زنند اگر کلوزآپ می‌کنید دیگر اسلوموشن نکنید قرار بود دوستان انجام دهند اما وقتی صحنه‌هایی پخش می‌شد که بسیار جالب و امتیازآور بود حیف می‌شد که پخش نشود. نشاط و امید اگر قابل قبول باشد آنقدر همه لذت می‌برند که نمی‌شد از آن گذشت. پوشش و رفتار ورزشکاران خانم به حدی درست بود که ما نمی‌توانستیم از آن بگذریم. ما از شما تشکر می‌کنیم.

پولادی: تشکر ویژه از آقای زمانی و ذکایی دارم

/Media/Image/1393/08/09/635503774207379062.jpg

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی

به هر حال این احساس میشه که نگاه مردم و انتظار مردم نسبت به ورزش روز به روز دارد متفاوت تر از قبل می شود و این انتظار داره پر رنگ تر می شه و اگر این انتظار نبود با چنین جدیت علاقه و شور و نشاطی ورزش رو در بین اقشار مختلف مردم شاهد نبودیم که پیگری می کردند . اون چیزی که حائز اهمیت و توجه بود به ویژه در بین خانواده ورزش که با مردم ارتباط مستقیم دارند، بعد از رقابت های بازی های آسیایی به دلیل شیوه و عملکردی که رسانه ملی در انعکاس اخبار و ارزیابی نتایج ارائه کرد پاسخگوی نیاز مخاطبان بود.من هم به نوبه خودم تشکر می کنم و امیدوارم که این مسیری که صداوسیما در توسعه ورزش آغاز کرد. پایدار و مستمر باقی بمونه.

علیرضا دبیر نائب رئیس دوم کمیته ملی المپیک

من هم تشکر می کنم وخواستم بگم که گروه های مردمی در جامعه ما عوض شدند یعنی اگر شما در ورزش سرمایه گذاری نکنید عقب می مونید اگر شما اومدید شبکه ورزش رو راه اندختین امروز دارید بهره برداریش رو می کنید، یکی از افتخارات شماست که هیچ کس این رو نمی بینه این نکته است یعنی آیا شبکه 3 می تونست به تنهایی بیاد واین سطح بازی ها رو پوشش بده ؟ قطعاً نمی تونست هم زمان بسکتبال والیبال این شبکه .. اون شبکه. به این ببالید اگر یک روزی فقط کشتی بود با دو سه تا ورزش دیگه که قهرمان می شدن ولی امروز تو حوزه‌های دیگه هم هستند، حوزه هایی به غیر از ورزش که یکسری ها برای جوان های ما تهدید هستن. سرمایه گذاری تو اون شبکه های ورزشی و فرهنگی یک نکته است/ نکته دوم اینکه یک اتفاق خوب دیگه ای که افتاد آقای ضرغامی صداوسیمای ما هم حرفه ای شده چون من اونجا رفتم دفتر صداوسیما رو دیدم کامل بچه های شما حرفه ای شدند و در نتیجه به عنوان کسی که از سیدنی 1998 تو بازی‌ های آسیا و المپیک ها بودم دارم می گم . اون موقع‌ها ما تو نوبت اعزام باید می نشستیم تا نوبت مصاحبه ما بشه (تو کاروان بودیم) امسال کامل حرفه‌ای شدند و این نشون میده که حرفه ای داره عمل میشود. 2 تا پیشنهاد دارم:

1) شما به عنوان صداوسمیا به خود فدراسیون های ورزشی خیلی می تونید کمک کنید واقعاً یک توافق نامه‌ یا تفاهم نامه ای باید نوشته بشه که اونا بتونن برند ها را جذب کنند و شما بتونید پوشش بدهید، یعنی صداوسیما در عین فرهنگ سازی می تونه کمک مالی هم بکنه هرچند این امر داره می شه و این رو بیاریم در قالب تفاهم نامه‌ای که با آدم ها عوض نشود

2) خواهش دیگر هم اینکه واقعاً مشکل فوتبال رو حل کنیم. مشکلی که خیلی راحت قابل حل شدن هست. یعنی اون راهی که خوندم راه مجلس و اینا احتاجی نیست یک میانه خیلی راحت میشه راه رو حل کرد و کار سختی نیست. بالاخره باید فوتبال رو هم (که فراتر از ورزش) به عنوان صنعت بهش نگاه کرد. یکی از ورزش ها باید یارانه ای نگاه کرد و یکسری رو هم باید به صورت درآمدزا نگاه کرد که حالا فکر می کنم جلسات کارشناسی که دوستان هستند شبیه این کار رو انجام داد چون خدا لطف کرده در یکی دو سال گذشته در شورای عالی ورزش سیما هم هستم که خیلی از موضوعات اونجا پخته می شه) وباز بابت این یک تشکر دیگه هم بکنم از شبکه خبر اخبار صداوسیما شبکه های مختلفش خصوصاً شبکه ورزش و خبر وسه.

پولادی: آن شبی که رفته بودیم خدمت آقای زکایی و دوستان دیگر، آن شب ایشان نیم ساعت تا40 دقیقه ای درد و دل می کرد از مدیریت فضاحت بار کره ای ها و مافکر می کردیم ما گرفتار مدیریت ضعیف کره ای ها شده ایم ولی این دوستان هم دچار این مدیریت ضعیف کره ای ها شده اند.

مهندس ضرغامی: کره ای ها هم تا آنجایی که بنده در حواشی این جام دیدم خودشان اعتراف کردند که مدیریت ضعیف داشته اند خوبه برای مردم تبیین شود. همکاران رسانه‌ای ما هم فکر میکنند که بیان این مطلب یک چیز شیرینی است و مطرح می کنند و فضاسازی می کنند و بعد مردم هم فکر می کنند همیشه مدیریت در کشور ما ضعیف است؛ ولی من شنیدم که کره ای ها با همه ادعایی که دارند و مدیریتشان در اجرا ضعیف بوده و بازی ها را ضعیف مدیریت و برگزار کرده اند. بعدا می توانیم این مورد را به گفتگو بگذاریم.

باقر زاده رئیس فدراسیون شمشیر بازی

آقای ضرغامی من شما را آدم خوبی می دانم، حضرت امام محمدباقر(ع) می فرمایند اگر کسی که را دیدید برای آنکه انس و الفت ایجاد شد و هر آنچه در ته دلتان است به او بگوییدو ما به شما می گوییم که دوستتان داریم هفته گذشته در شمال رفته بودم بازار ماهی فروش ها و بچه ای در آن بازار با زبان محلی گفت بابا این آقا شمشیر باز است و شب به بچه های شمشیرباز گفتم بچه ها شما را کسی نمی شناسد و اگر می خواهید مردم شما را بشناسند باید به فینال بروید واگر برای سوم شدن بروید به هیچ وجه کسی شما را نخواهد شناخت و به هیج وجه دیده نمی شوید فقط برای فینال مبارزه کنید و چون تلویزیون ایران فینال را پخش می کند و من این موضوع را از آقای ضرغامی قول گرفته‌ام شما محکوم هستید بروید فینال. جناب آقای ضرغامی این بچه ها کره و چین و ژاپن را جا گذاشتند کره و چین و ژاپن قهرمانان المپیک و جهان در سال های 2008 و 2012 هستند. و رتبه های اول تا چهارم در دست کره است یعنی اینقدر این تیم قدرتمند است و وقتی چنین که قهرمان المپیک است را با نتیجه 45-44 زدند، جناب آقای ضرغامی با پخش مستقیم شما در این رشته 10 سال جلو افتادیم. به شما بگویم که این رشته یک رشته ویژه ای و اینقدر متقاضی داریم برای این رشته که امکانات ما جواب این همه متقاضی را نداریم چه امکانات سخت افزاری وچه امکانات نرم افزاری وسالن و امکانات ویژه ای می‌خواهد. این رشته مهارت، تفکر، مهارت و سرعت و بخصوص هوش را بالا میبرد وتمرکز را قوی می کند و خوب است روی این رشته سرمایه گذاری کنیم. ما مدال را از قهرمانان المپیک گرفتیم، بنابراین کار ما بسیار با ارزش است مثل این که بگویند ما در تنیس روی میز مدال گرفته ایم در آسیا یا در ژیمناستیک که مثل یک رویایی است برای ما و این رشته در بازی های آسیایی 1974 (1353) جزء رشته های مدال آور برای ما بود. ما هنگامی که برگشتیم به ایران، سه هفته بعدش بازی‌های آسیایی زیر 23 سال را داشتیم درکشور فیلیپین که بانوان ما نایب قهرمان شدند ومردان زیر 23 سال ما کره را 45 بر 42 شکست دادند و ما قهرمان آسیا شدیم، اینقدر انگیره ها افزایش پیدا کرده و ما از شما آقای ضرغامی تشکر میکنم و خواهش می کنیم لیگ شمشیربازی را حداق یکی دوبار در سال پخش کنید.

شجاعی رییس فدراسیون تیر و کمان

یکی از دغدغه های همیشگی ما این بوده که شاید هم افزایی خوبی در بسیاری از صحنه ها نداشته ایم چه داخل کشور و چه در عرصه های بین المللی ولی در اینچئون کره جنوبی افتخار کردم که ایرانی هستیم به این دلیل که همه بخش ها و نهادهایی که در آنجا بودند با یک هم افزایی بسیار شایسته کار میکردند و مثلاً همکاران شما در صداوسیما طوری کار میکردند که فکر می کردیم از طرف کمیته المپیک به کره اعزام شده اند وانصافاً اینگونه بود که نشان دهنده یک مدیریت قوی ومنسجم وتوام با فکر و اندیشه بود ما همه باهم برای منافع ملی کشور کار می کردیم و این موفقیت ها اتفاقی نبود چون جمعی بودیم که با نیت بسیار پاک برای هدف های پاک کار می کردیم و خدا هم به این جمع کمک کرد و همکاران شما اصلاً حس نکردند که در کجا هستند و هیچ احساس جدایی وتنهایی نداشتند و من از شما و همکارانتان تشکر می کنم که شبانه روز در حال کار و خدمت بودند تا مردم را شاد کنند وخوشبختانه رشته ما هم برای اولین بار در مسابقات آسیایی صاحب (طلا و برنز) شده و پخش این مسابقات از صداوسیما باعث شده که بسیاری از مردم فهمیدند که مسابقه تیراندازی چقدر مهیج و شیرین است یک پیشنهاد دارم خدمت شما که جامعه و ما احتیاج داریم به این شور و نشاط ورزشی و اهتزاز پرچم و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و تمنا می کنم از شبکه 3 و شبکه ورزش که مرتب این صحنه های پیروزی ها و افتخار آفرینی ها و مدال آوران ورزشکاران تا برای المپیک ریو آماده تر شرکت کنیم و می تواند این افتخارات را به آن المپیک متصل کند و از شما و ابتکارات شما و همکارانتان تشکر می کنم.

شفیع مجری برنامه ورزش و مردم

من از آقای هاشمی خواهش می کنم، رئیس کمیته المپیک دوستان دیگر دکتر رسول خادم، که اینجا تشریف دارند، آقای شهنازی، میبایستی بریم به این سمت که صحنه های بین الملی خودمون و کرسی ها بین المللی مون رو تقویت کنیم. عبدولی رو حقش روخوردن چون خودمون نتونستیم در جایگاه معتبر قرار بگیریم. فوتبال ایران که الان آن چه بخواهیم چه نخواهیم ضعف هایی که داره در رنکینگ بین المللی الان فوتبال ما اول آسیاست ، چرا نباید ما تویAFC جایگاهی داشته باشیم، بله کمیته ها هستند به تعداد کشورهایی که عضوند کمیته ها هم تقسیم می شوند هرکدام هفت تا هشت تا بالاخره یکی کمیته اخلاقیه یکی کمیته ضداخلاق اینطوری پیدامیشن، در کشتی هم من واقعاً وقتی به این فکر می کنم یه مقداری زجر می کشم. ما الان حرف اول رو در جهان داریم می‌زنیم آقای رسول خادم تو این سه چهار سال واقعاً گل کاشتن در خیلی از صحنه ها که ما واقعا امکان حضور نداشتیم اینطور به شایستگی حضور پیدا کنیم باید تقویت بشویم و این هم به کمیته ملی المپیک که آقای کیومرث هاشمی هستند و هم صداوسیما در این مقوله کارهایش را انجام دهد. (روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها