واگذاری ۲ باشگاه بزرگ پایتخت نهایی شد

استقلال و پرسپولیس، خلاص!

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

سرخابی ها فقط برد می خواهند

جام جم ورزشی: در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس مهمان پیکان است و استقلال از صبای قم پذیرایی می کند.
کد خبر: ۷۳۲۸۸۵
سرخابی ها فقط برد می خواهند

به گزارش جام جم ورزشی، در حالی که گفته می شد این هفته از رقابت های لیگ برتر از تلویزیون پخش خواهد شد خبر می رسد باز هم خبری از پخش مستقیم نیست تا دوستداران فوتبال باز هم در حسرت بمانند.

نگاهی به دیدارهای این هفته می‌اندازیم.

پیکان- پرسپولیس

این دو تیم هم امتیاز هستند اما پرسپولیسی ها به دلیل تفاضل گل بهتر یک پله بالاتر و در رتبه نهم جدول جای گرفته اند. سرخپوشان که با پیروزی مقابل راه آهن در جام حذفی روحیه ای چند برابر گرفته اند این در حالی است پیکانی ها در همین رقابت ها مقابل صنعت ساری تن به شکست دادند و حذف شدند.

البته منصور ابراهیم‌زاده هم برای دفاع از اعتبار حرفه‌ای خود می‌خواهد پرسپولیس را شکست بدهد. هم درخشان و هم ابراهیم‌زاده روی لبه تیغ هستند و باخت در این بازی وضعیت آنها را دشوارتر می‌کند. برنده این بازی حداکثر می‌تواند به رده هشتم جدول صعود کند و بازنده هم ممکن است یکی دو پله سقوط کند. حضور مهدی رحمتی مقابل پرسپولیس از نکات بسیار جالب این دیدار است.

فولاد - ملوان

فولاد در حالی به مصاف ملوان می رود که سرمربی این تیم یعنی اسکوکیچ فصل گذشته هدایت ملوانی ها را در دست داشت. فولاد در صورت پیروزی این شانس را دارد تا با صدرنشین یعنی تراکتورسازی هم امتیاز شود. در ملوان هم وطن اسکوکیچ یعنی مویسیلوویچ سرمربی است که تا به حال نتوانسته با ملوان نتایج خوبی کسب کند.

ملوان برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند و باخت در این بازی ممکن است این تیم به رده آخر جدول برساند بنابراین ملوانان برای امتیاز گرفتن به جنوب سفر می‌کنند و می‌دانند کار بسیار دشواری مقابل قهرمان فصل گذشته لیگ دارند.

نفت تهران - پدیده

این دیدار نبرد علیرضا های فوتبال است. علیرضا منصوریان سرمربی نفت و علیرضا مرزبان در پدیده.

نفت هفتمی است و پدیده هشتمی. نفت که سهمیه آسیا را هم دارد در هفته های گذشته با اعتصاب بازیکنانش مواجه شد اما اکنون اوضاع بهتر است.

استقلال - صبا

استقلال در صورت پیروزی در این مسابقه و شکست تراکتورسازی در دربی تبریز می‌تواند صدرنشین شود. امیر قلعه‌نویی برای رسیدن به صدر باید صمد مرفاوی دستیار سابقش را شکست بدهد. مرفاوی برای آنالیز استقلال به ورزشگاه آزادی رفت البته او دو گل پایانی استقلال را به تیم پارسه در جام حذفی ندید اما شاید اطلاعات فنی که می‌خواسته را به دست آورده است. مرفاوی اگر بتواند از استقلال امتیاز بگیرد مانع از صدرنشینی تیم سابقش خواهد شد اما کار دشواری دارد زیرا می‌داند بازیکنانش به اندازه مهر‌ه‌های اسم و رسم‌دار استقلال تجربه ندارند. امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی تیمش مقابل پارسه از خط دفاع و اکثر بازیکنانش انتقاد کرد ضمن اینکه مصاحبه تند تیموریان علیه مدیران باشگاه حاشیه‌های جدیدی برای استقلال به وجود آورد با این حال جاسم کرار ستاره بی‌چون و چرای استقلال است. آبی‌پوشان برای شکست صبا انگیزه‌های زیادی دارند ولی بازیکنان صبا هم می‌خواهند خودی نشان بدهند.

سایپا- راه آهن

هر دو تیم در هفته ای که گذشته از جام حذفی با شکست مقابل حریفان کنار رفتند. اولی با شکست مقابل تراکتورسازی و دومی باشکست مقابل پرسپولیس. سایپا اما در لیگ برتر شرایط بهتری نسبت به راه آهن رده دوازدهمی دارد. این تیم کرجی پنجم است. تنها نکته منفی این تیم در هفته سیزدهم سرمربی سوگوار این تیم یعنی مجید جلالی به شمار می رود. متاسفانه در هفته ای که گذشت جلالی پدر خود را از دست داد تا کاملا داغدار باشد.

سپاهان - استقلال خوزستان

حسین فرکی می‌خواهد در این بازی خانگی پیروز شود تا سپاهان همچنان در کورس قهرمانی بماند و استقلال خوزستان با عبدالله ویسی برای رسیدن به رتبه‌ای بهتر از یازدهمی تلاش می‌کند. زردپوشان اصفهانی در این دیدار شجاع خلیل‌زاده را هم در اختیار نخواهد داشت و این مدافع هم کارت معافیتش باطل شده است استقلال هم کولی‌بالی، کاردوست و طیبی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

گسترش فولاد - تراکتورسازی

فراز کمالوند می خواهد با گسترش فولاد نخستین پیروزی را کسب کند. او حالا در دربی شهر تبریز به دنبال پیروزی بسیار سختی مقابل تراکتور بسیار آماده و خطرناک است.

سرخپوشان تبریزی نمی‌خواهند در شهر خودشان صدر جدول را از دست بدهند و به همین دلیل با تمام توان به میدان می‌روند تا با یک برد خیال‌شان از تداوم صدرنشینی راحت باشد.

نفت مسجد سلیمان - ذوب آهن

یحیی گل محمدی روی تیغ است و شکست ذوب آهن و حتی تساوی می تواند به قیمت اخراج او از تیم اصفهانی تمام شود.

یحیی گل‌محمدی یکی از گزینه‌های جدی سرمربیگری تیم امید است با این حال باشگاه می‌گوید تا زمانی که فدراسیون درخواست رسمی خود را ندهد در این مورد اظهار نظر نمی‌کند. !بهروز مکوندی هم با اتکا به حمایت تماشاگرانش می‌خواهد یک برد دیگر به دست بیاورد تا شاید نفت از انتهای جدول جدا شود.

برنامه هفته سیزدهم به شرح زیر است:

پنجشنبه 8/8/93

پیکان تهران ـ پرسپولیس-ساعت 15:15-تختی

فولاد خوزستان - ملوان بندرانزلی ـ ساعت 16:50-غدیر

جمععه 9/8/93

سایپای البرز - راه آهن ـ ساعت 16:40-انقلاب کرج

گسترش فولاد تبریز- تراکتورسازی تبریز ـ ساعت 16:50-یادگار امام تبریز

سپاهان - استقلال خوزستان –ساعت 16:40-فولاد شهر

پدیده خراسان - نفت تهران-ساعت 16:35-تختی

استقلال تهران ـ صبای قم- ساعت 16:35-آزادی

نفت مسجد سلیمان - ذوب آهن - ساعت 16:50-بهنام محمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها