ضوابط عرصه و حریم شوش هفته آینده نهایی می‌شود

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی از تعیین تکلیف نهایی ضوابط عرصه و حریم شهر تاریخی شوش تا هفته آینده با حضور اعضای کمیته تعیین این ضوابط خبر داد.
کد خبر: ۷۳۱۰۶۱
ضوابط عرصه و حریم شوش هفته آینده نهایی می‌شود

حمیده چوبک گفت: اعلام نشدن حریم و عرصه شهر تاریخی شوش به این دلیل بوده که باید اول پیش‌نویس ضوابط آن را می‌نوشتیم که نگارش این پیش‌نویس اکنون در حال انجام است.

وی ادامه داد: ضوابط تعیین عرصه و حریم مانند چگونگی ساخت و سازها، ارائه مجوزها، حداقل و حداکثر ارتفاع در نظر گرفته شده و... باید از سوی کسانی که تا پیش از این در شوش فعالیت می‌کرده‌اند، بررسی و تائید شود.

هفته پیش با نظر رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی اعضای کمیته ضوابط مشخص شدند و قرار شد تا همه کارشناسان و باستان‌شناسان فعال در شهر شوش برای تعیین پیش‌نویس، اظهارنظر کنند تا پس از جمع‌بندی نهایی ضوابط عرصه و حریم اعلام شود.

چوبک بیان کرد: باستان‌شناسانی که در شهر شوش کار کرده‌اند، بیش از هر فرد دیگری اطلاعات کاملی دارند و با همکاری آنها می‌توان ضوابط بهتری را برای عرصه و حریم شوش تعیین کرد.

شهر شوش قرار است در فهرست میراث جهانی قرار گیرد. این شهر تاریخی در روزهای اخیر با چالش تعیین عرصه و حریم مواجه بود؛ به نحوی که برخی معتقدتد این حریم و عرصه باید 400 هکتار باشد و برخی دیگر اعلام کرده‌اند این عرصه برای شهر شوش بسیار کم است.‌ (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها