رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای استونیایی خود گفت که کشورش ضمیمه شدن کریمه به خاک روسیه را به‌رسمیت نمی‌شناسد.
کد خبر: ۷۳۰۹۱۱
اردوغان: الحاق کریمه به روسیه را به‌رسمیت نمی‌شناسیم

رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با «توماس هندریک ایلوِس» همتای استونیایی خود گفت که طرفین در خصوص امنیت بین‌الملل و همچنین روابط دو کشور به عنوان دو عضو ناتو با یکدیگر مذاکره کرده‌اند.

آقای اردوغان در این کنفرانس خبری به ضمیمه شدن استونی به شوروی سابق اشاره کرد و با ایجاد ارتباط میان این واقعه و رخدادهای جاری اروپا گفت که ترکیه همانگونه که الحاق استونی به شوروی را هیچ‌گاه به رسمیت نشناخت، ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را نیز به رسمیت نمی‌شناسد.

شبه‌جزیره کریمه منطقه‌ای استراتژیک در سواحل دریای سیاه است که در سال ۱۹۵۴ و به مناسبت سیصدمین سالروز پیوستن اوکراین به اتحاد جماهیر شوروی، به عنوان «هدیه» به اوکراین واگذار شده بود. با مشاهده اولین جرقه های درگیری در شرق اوکراین، مردم این منطقه در تاریخ 25 اسفند ماه سال 1392، به پای صندوق‌های رأی آمدند و با دادن رأی قاطع 96.77 درصدی، به الحاق زادگاه خود به روسیه «بله» گفتند.

رئیس‌جمهور ترکیه در این دیدار هم‌چنین از موافقت حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه برای ورود 1300 نیروی ارتش آزاد سوریه به کوبانی خبر داد.

کردهای کوبانی دقائقی بعد این اظهارات «اردوغان» را تکذیب کردند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
وطندوست
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
۰
۰
ای اردوغان تازه بدوران رسیده تو كی هستی؟ كه الحاق شدن كریمه به روسیه را برسمیت بشناسی ، اصلا اخرین روزهای خوشگذرانی تركها بزوال نزدیك است..اصلا دنیا شما را داعشی میدانند...

نیازمندی ها