فیلم‌ها و سریا‌ل‌های شبکه 2 با محور کودک و خانواده تولید می‌شود

«حانیه» و «بلورهای زمستانی» در قاب شبکه2

تصویر برداری سریال «حانیه» در یزد به پایان رسید و مراحل فنی و تدوین سریال برای پخش از شبکه دو آغاز شد. این شبکه چند تله فیلم را هم در دست تولید دارد که ازمیان آنها می‌توان به بلورهای زمستانی و فرشته‌‌ها در همین نزدیکی اشاره کرد.
کد خبر: ۷۳۰۶۲۵
«حانیه» و «بلورهای زمستانی» در قاب شبکه2
جلال دهقانی‌اشکذری، کارگردان سریال حانیه درباره روند تولید این سریال به روابط عمومی شبکه دو گفت: تدوین سریال از چند روز قبل شروع شده و امین عابدی تا کنون چهار قسمت از آن را تدوین کرده است.وی افزود: فرید سعادتمند هم ساخت موسیقی حانیه را آغاز کرده است. این آهنگساز تا کنون موسیقی سریال‌های ارمغان‌تاریکی و پروانه را ساخته که هر دوی این آثار را جلیل سامان کارگردانی کرده است.

سریال حانیه در 13 قسمت تولید می‌شود و داستان آن در روزهای قبل از پیروزی انقلاب و اوج مبارزات مردمی علیه شاه می‌گذرد.

این سریال داستان زندگی ستوانی به نام سعید با بازی عباس غزالی را روایت می‌کند که پس از انتقال به یزد، در خانه سیدجعفر (جعفر دهقان) که یکی از بازاریان انقلابی این شهر است، سکونت می‌کند. آشنایی سعید و سیدجعفر ماجراهایی را به دنبال دارد که به بهانه آن به برخی از مبارزان انقلابی در آن دوران از جمله راشد یزدی نیز اشاره می‌شود. در این میان سعید به دختری به نام حانیه هم دل می‌بندد که این آشنایی برای سعید اتفاقات تازه‌‌ای را رقم می‌زند.

الهام چرخنده، رزیتا غفاری، میرطاهر مظلومی، حسن علیپور و امید عشیری از دیگر بازیگران اصلی سریال حانیه هستند. در این سریال علاوه بر بازیگران شناخته شده که از تهران برای بازی در حانیه به یزد رفته‌اند از بازیگران بومی این شهر نیز استفاده شده است.

از عوامل سازنده این سریال می‌توان به نبی‌زاده برنامه‌ریز و دستیار کارگردان، عباس عسگری تصویربردار، مهدی مددکار امور تولید، ابراهیم کرامتی طراح صحنه و لباس، مهری شیرازی طراح چهره‌پردازی و ذوالفقار قاسمی قزلچه و جمال شورجه مشاور کارگردان اشاره کرد.

لبخند ماهی‌ها در جدول پخش

شبکه دو برای مناسبت‌‌های مختلف و روزهای تعطیلی که تا پایان سال در تقویم وجود دارد، چند تله‌فیلم را هم در دست تولید دارد.

مینی سریال لبخند ماهی‌ها قرار بود قبل از محرم از شبکه دو به نمایش در آید، اما به‌دلیل عزای عمومی به مناسبت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی پخش آن به تعویق افتاد؛ این مینی سریال را در سه قسمت محمد بصیری کارگردانی کرده و محسن دانشور تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد. کامران تفتی، مهران رجبی و فریده دریامجد بازیگران اصلی این اثر هستند که داستان آن درباره جوانی است که مشکلات زیادی دارد اما روزی به او خبر می‌دهند که پدربزرگش فوت کرده و ممکن است ارث زیادی به او برسد، او که به آدم‌های زیادی بدهکار است به روستای پدربزرگش می‌رود و... .

فیلم رسم رفاقت را رهبر قنبری کارگردانی کرده و داستان آن درباره دو نوجوان است.شاهرخ فروتنیان، فریبا متخصص و جلیل فرجاد بازیگران اصلی این فیلم هستند که فیلمنامه آن را عباس شیرمحمدی نوشته است. در خلاصه این فیلم آمده است: پویا و فرید دوستان صمیمی هستند که برای مسابقات تکواندو انتخاب می‌شوند اما هر دو در یک وزن باید با یکدیگر رقابت کنند که همین موضوع باعث کدورت بین آنها می‌شود.

تله‌فیلم جهیزیه پرماجرا را مسعود عسگری کارگردانی کرده و در آن بازیگرانی مانند شهرام قائدی، سیاوش مفیدی، رضا توکلی، فرهاد بشارتی و پارسا قراخانلو در این فیلم بازی‌کرده‌اند.

داستان این فیلم درباره بچه‌‌های یک محله‌ است که متوجه می‌شوند دوستشان برای تمدید قرارداد خانه نیاز به پول دارد، آنها تصمیم می‌گیرند به دوستشان کمک کنند تا مشکل او حل شود. فیلم مادرم زهرا را قرار است شاهد سلطانی‌‌آزاد کارگردانی کند. این فیلم که محورش دفاع مقدس است، داستان رزمنده‌ای است که قبل از این برادرش شهید شده و از جبهه به خانه می‌آید تا خبر شهادت برادر دیگرش را هم به مادرش بدهد، اما نمی‌تواند این کار را انجام دهد به همین دلیل به جبهه برمی‌گردد، اما چند روز بعد مردی می‌آید و خبر شهادت دو فرزند این خانواده را به آنها می‌دهد.فیلم چشمه خورشید را پناه‌برخدا رضایی برای شبکه دو کارگردانی خواهد کرد. این فیلم که داستانش در روستایی در شمال کشور رخ می‌دهد درباره دو کودک است که خود را برای رقابت در یک مسابقه آماده می‌کنند، اما برای یکی از آنها مشکلی پیش می‌آید و ... .

فیاض موسوی هم قرار است فیلم بیم و امید را مقابل دوربین ببرد که داستان آن درباره دختری است که در آستانه ازدواج است، او به‌عنوان راهنما با تورهای مسافرتی همکاری می‌کند، اما در یکی از این سفرها حال او بد می‌شود و زمانی‌‌که به بیمارستان منتقل می‌شود، دکترها متوجه می‌شوند که او دچار بیماری ام‌اس است. این بیماری زندگی او را دستخوش تغییراتی می‌کند. فیلمنامه این اثر را فریدون دانشمند نوشته و علی حجاری‌مهر آن را تهیه می‌کند.

پژمان لشگری‌پور هم قرار است فیلم زیر یک سقف را برای شبکه دو تهیه‌ کند. این فیلم درباره یک خانه است که از سوی یک کلاهبردار همزمان به دو کلاهبردار اجاره داده می‌شود. حضور این دو خانواده در یک خانه ماجراهایی را به‌وجود می‌آورد که در‌نهایت به ازدواج دختر و پسر آنها منجر می‌شود.

از دیگر فیلم‌هایی که قرار است در شبکه دو تولید شود، می‌توان به وام‌دار اشاره کرد که محسن شایانفر آن را تهیه‌ می‌کند و قرار است ابراهیم فروزش آن را کارگردانی کند.

فیلم سلام مامان را هم قرار است اصغر توسلی مقابل دوربین ببرد که داستان آن درباره مرتضی است که همسر خود را از دست داده و قصد ازدواج مجدد دارد، اما پسر کوچک او آرش با این وصلت مخالف است و... . این کارگردان تصمیم دارد فیلم فرشته‌‌ها در همین نزدیکی‌اند را براساس فیلمنامه‌ای از آزاده محسنی کارگردانی کند. این فیلم درباره دختری است که دچار نارسایی کلیه است و به‌دنبال پیوند کلیه است.

نادر مقدس هم فیلم بلورهای زمستانی را برای این شبکه خواهد ساخت که داستان آن در یک روستا می‌گذرد و مبارزه مردم این روستا علیه شاه را به تصویر می‌کشد.

شبکه دو برای نوروز 94 هم فیلمنامه چند روز مانده به عید را تصویب کرده که داستان آن درباره مردی است که برای مهمانی شب عید به پول نیاز دارد.

دستپخت‌های خودمانی

پخش برنامه تلویزیونی «دستپخت‌های خودمانی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فریدالدین نیکجو از امروز از شبکه دو آغاز می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی شبکه دو، این برنامه در 30 قسمت 35 دقیقه‌ای با حضور چهره‌های ورزشی و هنری مانند علی انصاریان، مهران غفوریان، شهره لرستانی، فقیهه سلطانی، علی انصاریان و مرجانه گلچین به نمایش درمی‌آید؛ در این برنامه این شخصیت‌‌ها در زمینه آشپزی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دستپخت‌های خودمانی روزهای یکشنبه و پنجشنبه ساعت 19 و 30 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود. برخی از عوامل سازنده این برنامه عبارتند از: شیوا مهرزاد طراح، مهدی زرین مدیر تولید، رضا خسروی آهنگساز، سعید شیخ‌‌حسینی هماهنگی، سعید آهنج دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز و عماد نیاورانی مدیر فنی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها