وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اسیدپاشی خیلی وحشتناک است؛ هر اقدامی از جمله قصاص که از نظر قانونی و شرعی باید صورت گیرد تا اثر بازدارندگی داشته باشد حتما باید انجام شود.
کد خبر: ۷۳۰۵۴۱
قصاص عامل بازدارندگی اسید پاشی است

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی پس از معاینه قربانی اسیدپاشی که از اصفهان به تهران آمده است در جمع خبرنگاران گفت: مردم باید موقعی که از خانه خود بیرون می آیند یا فرزندان خود را بیرون می فرستند، آرامش داشته باشند.

هاشمی افزود: طبیعی است که وظیفه حکومت و همه قواست تا در پیشگیری از چنین حوادثی به شکل موثر وارد شوند و اگر راه آن قصاص یا هر موضوع دیگری که قانون اجازه داده و موظف کرده است باید انجام شود.

وزیر بهداشت بدون اعلام آمار دقیق قربانیان اسیدپاشی در کشور گفت: همان تعدادی هم که گزارش شده تاسف بار است و زیبنده کشور نیست؛ دستگاه های نظارتی باید قوی تر و جدی تر برخورد کنند.

هاشمی درباره وضعیت درمانی قربانی اسیدپاشی اصفهان گفت: ادامه درمان به شکل موثرتری پیگیری می‌شود.

وزیر بهداشت درباره هزینه‌های درمانی این قربانی اسیدپاشی نیز گفت: ایشان هم مثل دختر ماست و تقبل هزینه‌های درمانی‌اش حداقل کاری است که دولت باید انجام دهد و انجام می دهد، اما موضوع اصلی خشونت یا رفتارهای غیرطبیعی و افزایش مشکلات روانی است که باید مورد توجه قرار دهیم.

وزیر بهداشت همچنین با ابرازتاسف از اینکه کمک‌های اولیه پزشکی شاهدان این رویداد عکس آن چیزی بوده که نیاز بوده است افزود: اگر همان بدو امر با شلنگ روی قربانی آب گرفته می‌شد و شستشو می دادند شاید بخش عمده مشکلات چشمی و پوستی اتفاق نمی‌افتاد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها