موج جدید بازداشت نیروهای پلیس به اتهام ضبط تماس های تلفنی رئیس جمهور کنونی و سابق این کشور آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۰۳۷۴
موج بازداشت مقامات پلیس ترکیه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه العالم ، مسئولان ترک تصمیم گرفته‌اند موجی از عملیات گسترده پاکسازی نیروهای پلیس و دستگاه قضایی را اجرا کنند تا پوششی بر پرونده های رسوایی فسادهای گذشته در دولت های نخست وزیر سابق و رئیس جمهور کنونی یعنی رجب طیب اردوغان در یکسال گذشته بگذارند.

تاکنون 20 نفر از جمله یک مسئول بلند پایه در سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه به نام عمر آل تیبرمک بازداشت شده‌اند.

این اقدام مسئولان ترک همزمان با تصویب قوانین جدید سختگیرانه ضد تظاهرات کنندگان صورت گرفته است.

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه پرده از قوانین جدید ضد تظاهرات کنندگان برداشت که از جمله این مجازات‌ها به چهار سال زندان برای شرکت کنندگان در تظاهرات مردمی می توان نام برد.

مخالفان نظام ترکیه این قوانین را به عملیات سرکوبگرانه توصیف کردند که دولت ترکیه را به کشوری پلیسی و پایگاهی نظامی تبدیل خواهد کرد که حقوق شهروندان ترک را در برگزاری تظاهرات تهدید می کند.

مسئله مرگ مشکوک خبرنگار زن شبکه تلویزیونی پرس تی وی با حادثه رانندگی مشکوک هنگام بازگشت از ترکیه به مرزهای سوریه در دو روز گذشته سئوالات زیادی را مطرح کرده است.

به ویژه این که این حادثه رانندگی بعد از اتهام زنی مقامات ترکیه به وی در زمینه جاسوسی به نفع مخالفان ترکیه صورت گرفته است.

همچنین کُردها تظاهراتی علیه جنایتهایی که در کوبانی اتفاق افتاد برگزار کرده بودند اما دولت ترکیه با برخورد خشونت آمیز موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۰
۰
موریانه های ریز ازداخل دولت اردوغان را خواهند خورد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها