مشاور سابق رییس سیاست خارجی اروپا:

ترکیه گروگان داعش خواهد شد

دبیرکل حزب‌الله در دیدار سالانه مبلغان در آستانه ماه محرم:

بقای داعش براساس منافع آمریکا و ترکیه است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در همایش سالانه «مبلغان و علمای دینی» در آستانه ماه محرم به تشریح اتفاقات اخیر در لبنان و اوضاع امنیتی منطقه پرداخت.
کد خبر: ۷۳۰۱۲۰
بقای داعش براساس منافع آمریکا و ترکیه است

به گزارش تسنیم، وی با تاکید بر وحدت و دوری از تحریک دیگران اعلام کرد: ما هم‌‌اکنون بیشترین نیاز را به وحدت داریم و باید برخلاف اسلام داعش و امثال آن، اسلامی متمدن، مترقی و درخشان را ارائه کنیم.

وی با تاکید بر این‌که توانمندی‌ها و آمادگی ما در حد بسیار بالایی قرار دارد، گفت که عناصر تکفیری و مسلح در کوه‌های قلمون و عرسال ناتوان‌تر از آن هستند که بتوانند به منطقه‌ای در بقاع حمله کنند. اتفاقاتی که بتازگی در بریتال و عسال الورد روی داد نیز اشتباهی از سوی آنها بود که مورد تجدیدنظر قرار گرفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار حضور موثر و فعال مردم در مراسم عاشورایی شد و تاکید کرد: ما نه خون کسی را مباح می‌کنیم و نه می‌گذاریم خونمان را مباح کنند. مطمئنا اوضاع امنیتی تا حد زیادی تحت‌کنترل است، اما اگر هر اتفاق امنیتی روی دهد، این به معنای شکست ما نخواهد بود، زیرا بزرگ‌ترین دولت‌ها نیز نمی‌توانند به صورت 100درصد امنیت خود را تامین کنند.

2 راه پیش‌روی تروریست‌ها در بقاع

نصرالله دیدار اخیر خود از مناطق بقاع را برای افزایش اطمینان نسبت به منطقه خواند و تاکید کرد: از اوضاع میدانی اطلاع یافتم و چند کیلومتر بین مراکز مختلف پیاده‌روی کردم. من به شما اطمینان می‌دهم اوضاع ما در عرصه میدانی بسیار قوی و خوب است و آمادگی‌های ما در سطح بسیار بالایی قرار دارد، طرح‌های ما نیز مستحکم است و آماده مقابله با هر اقدامی در برابر تروریست‌ها هستیم.

وی تاکید کرد این گروه‌های تروریستی به علت این‌که دچار محاصره و بحران هستند، نمی‌توانند به مناطق بقاع حمله کنند، آنها دو راه پیش‌رو دارند، یا باید از سرما بمیرند یا این‌که با لباس‌های غیرنظامی وارد لبنان و سوریه شوند.

وی سپس با اشاره به حضور نیروهای حزب‌الله در درگیری‌های سوریه، اظهار کرد: هر روزی که می‌گذرد اطمینان و یقین ما نسبت به این‌که مبارزه‌مان در سوریه برای حمایت از لبنان بوده، افزوده می‌شود. ما امروز در محور مقاومت و در موضع پیروزی قرار داریم. وقتی که طرح‌های دشمن ما شکست می‌خورد، این به معنای پیروزی ماست. البته معرکه تا زمان پیروزی نهایی طولانی خواهد بود. ما فرصتی طلایی داریم تا پروژه تکفیری را شکست دهیم.

وی تاکید کرد که پروژه موجود تنها بر سر سوریه یا براندازی بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور نیست، بلکه آنها به دنبال ترسیم نقشه‌ای جدید برای منطقه هستند. ابقای داعش براساس منافع آمریکا و ترکیه است.

داعش، ابزار باج‌گیری آمریکا

رهبر مقاومت لبنان جنگ ائتلاف بین‌المللی و عربی ضدداعش را کاری برای کوتاه کردن بال و پر این گروه دانسته و گفت: در این جنگ قرار است برای آنها خطوط قرمزی ترسیم شود که به عربستان، اردن و اربیل نزدیک نشوند. حملاتی که از ابتدای جنگ تاکنون ضد این عناصر انجام شده، به اندازه حملات هوایی اسرائیل در یک روز از جنگ 33 روزه در لبنان نمی‌شود.

نصرالله گفت که آمریکا از برگه داعش برای ترساندن دولت‌های منطقه و باج‌گیری از آنها و به فرسایش کشاندن آنها استفاده می‌کند تا بتواند بر آنها مسلط شود، این پروژه بویژه در عراق و سوریه دنبال می‌شود. ترکیه نیز هرگز وارد نخواهد شد و به شرط‌های آمریکا جز در صورت رسیدن به منافع واقعی استراتژیک و جغرافیایی پاسخ مثبت نخواهد داد. منافعی که احتمالا باعث نفوذ این کشور بر منطقه حلب شود، به همین علت هرگز کمکی را به کردهای کوبانی نخواهد کرد و دست به اقدامی نخواهد زد که داعش را تهدید کند. این سخنان در حالی بیان شد که دبیرکل حزب‌الله لبنان بتازگی با لباس نظامی به منطقه بقاع رفته و در مناطق عملیاتی حزب‌الله در این منطقه به گشتزنی و پیاده‌روی پرداخت.

وی در جلسه ویژه‌ای در بقاع تاکید کرد، پیام عملیات اخیر شبعا این است که مقاومت با وجود تغییر و تحولات در منطقه همچنان قدرتمند است و در صحنه حضور دارد و ضعیف نشده است. در عملیات شبعا، نیروهای مقاومت با حمله به خودروهای گشتی رژیم صهیونیستی خسارات و صدماتی به آنها وارد کردند.

وی افزود: تصمیم ما مبارزه با تکفیری‌ها و تروریست‌هاست، هر چقدر هم که رویارویی شدید باشد و فشارها افزایش یابد.

نصرالله در این جلسه تاکید کرد: نبرد قلمون اراده مبارزه و درگیری است و ما وارد این نبرد خواهیم شد و بعد از توکل بر خدا، شکست ما امکان‌پذیر نیست. جایی برای تسلیم شدن در برابر این دشمن وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها