گرچه بارندگی‌های شدید روزهای گذشته موجی از خوشحالی را میان مردم کشور به وجود آورده است، ولی در استان‌های لرستان و کرمانشاه به دلیل جاری شدن سیل مرگ چند نفر از مردم این دو استان را رقم زده است.
کد خبر: ۷۳۰۱۵۷
سیلاب جان چند شهروند لرستانی و کرمانشاهی را گرفت

به گزارش ایسنا،. بارش باران که در خرم‌آباد لرستان موجب آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب شده است، در بخش ویسیان این شهرستان یک معلم همراه دو دانش‌آموزش را به کام مرگ فرستاد.

حسین رضا‌مرادی، مدیرکل جمعیت هلال احمر لرستان در این‌باره گفت: دوشنبه شب گذشته یک خودروی پژو با سه سرنشین که یک معلم و دو دانش‌آموز بودند، در بخش ویسیان از توابع شهرستان خرمآباد در سیلاب غرق شد .

علاوه بر آن، دو خودرو همراه سرنشینانش بر اثر شدت بارندگی و سیلابی شدن رودخانه شوراب در اطراف خرم‌آباد غرق و ناپدید شد.

حبیب‌الله، فرماندار شهرستان خرم‌آباد در این‌باره گفت: این خودروها در حال عبور از پل موقت روی رودخانه بودند که به دلیل شدت بارندگی و قدرت سیلاب به داخل رودخانه افتادند. اکنون نیز تنها دو پلاک خودرو پیدا شده که این خودروها متعلق به پراید و پژو 405 است.

تعداد سرنشینان این خودروهای سواری نیز مشخص نیست و به احتمال زیاد خودروی پراید مسافرکش بوده است.

محمدناصر هاشمی، مدیر‌کل هواشناسی استان لرستان نیز به شهروندان هشدار داد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با تاکید بر ضرورت پاکسازی کانال، آبراهه، مسیل، رودخانه، راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها در سطح شهرها گفت: کنترل ایمنی مربوط به مقاومت تاسیسات و خطوط انتقال نیرو، خودداری از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، فرسوده و درختان کهنسال، تقویت سقف‌های موقت و روکش نایلونی خزانه‌های کشاورزی از دیگر توصیه‌های اعلام شده است.

مرگ 2 کودک در کرمانشاه

در کرمانشاه نیز جاری شدن سیل در شهرستان ثلاث باباجانی جان دو کودک را گرفت.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه، خانواده این دو کودک کپرنشین و در نزدیکی رودخانه زندگی می‌کردند که شدت بارش و بی‌احتیاطی آنها باعث شد دو کودک خود را در سیلاب از دست بدهند.

جهانگیر پورحسن افزود: به دنبال بارش‌های این هفته، هلال احمر در مجموع به 85 خانوار که گرفتار سیل و آبگرفتگی شده بودند، امدادرسانی کرد.

وی افزود: بر اثر بارندگی‌های اخیر، بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه، بخش مرکزی شهرستان پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و کوزران دچار آبگرفتگی و سیلاب شد.

پورحسن از آماده‌باش نیروهای امدادی هلال احمر خبر داد و گفت: نزدیک به 1200 نفر از همکارانمان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها