« خودم را در برابر قربانیان اسیدپاشی اصفهان مقصر می‌دانم ... من از بخشش کسی که به من اسید پاشید، پشیمانم . » این پاسخ آمنه بهرامی قربانی اسیدپاشی آبان سال 1383 است به همه آنها که پس از ماجرای اسیدپاشی اصفهان از احساس او می‌پرسند.
کد خبر: ۷۲۹۹۵۸
آمنه: مردم! پشیمانم که اسیدپاش را بخشیدم

به گزارش جام جم آنلاین،‌کمتر کسی خبر دارد که این روزها آمنه بهرامی از اسپانیا به ایران آمده است تا شکایت کند و پیگیر علت آزادی مجید موحدی از زندان شود که حدود 10 سال پیش به صورت و بدن او اسید پاشید و سوی چشم ها، زیبایی و سلامتش را از او دزدید.

آمنه که از زمان حادثه اسیدپاشی برای درمان خود در شهر بارسلونا بسر می برد، درباره علت سفرش به ایران و حضور در دادگاه به خبرنگار جام جم آنلاین می گوید: از آقای فریدون امیرآبادی که زمانی معاونت اجرای احکام را داشتند شکایت کرده ام چرا که من مجید را فقط به شرط پرداخت دیه کامل اعضای بدنم بخشیدم اما او بدون پرداخت این مبلغ که امسال مقدار آن تقریبا 600 میلیون تومان است، از شهریور امسال آزاد شد در حالی که فقط 50 میلیون تومان به حساب دادگستری واریز کرده است.

آمنه که روز گذشته برای عیادت یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان ، به بیمارستان ....... مراجعه کرده بود اعتراف می کند : هر بار که خبری درباره اسیدپاشی ها بویژه اسیدپاشی اصفهان می شنوم ، خودم را مسئول می دانم و حس می کنم شاید درست تر آن بود که اسیدپاش را نمی بخشیدم .

او البته دولت و دادگستری را نیز در کشدار شدن 10 ساله پرونده اش در قوه قضائیه دخیل می داند و با این حال اعتقاد دارد در بخشش موحدی اشتباه کرده است وتوضیح می دهد: اگر فرصت دوباره ای به من داده شود تا درباره اسیدپاشم تصمیم بگیرم دیگر از قصاصش نمی گذرم بخصوص که حالا او بدون پرداخت دیه من که شرط بخشش او بوده ، آزاد شده است.

او با تأثر اظهار می‌کند: از لحظه‌ای که گفتم مجید را به شرط پرداخت کامل دیه‌ام می‌بخشم و او در لحظه عفوش به من فحاشی کرد، فهمیدم اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ام و گرگی را در جامعه رها کرده‌ام.

به گفته این قربانی اسیدپاشی هنوز حکم دادگاه قضایی قضات مشخص نیست و نکته عجیب این است که امروز نامه بخشش او که در آن شرط آزادی مجید پرداخت دیه قید شده بود، در پرونده اش پیدا نشده است در حالی که وکلیش نسخه ای از این نامه را در اختیار دارد.

آمنه می گوید: خوشحالم که سخنگوی قوه قضائیه ، بر پیگیری سریع پرونده و حکم اشد مجازات برای عامل اسیدپاشی های اصفهان تاکید می‌کند و اعتقاد دارم این نوع احکام باید برای همه اسیدپاش های دیگر در کشور هم صادر شود.

مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۱
۲
مجازات اسید پاشی فقط اعدام است، زیرا بخشش آنها بقیه افراد شرور جامعه را جری تر میكند و دیگر هیچ ابایی از این قضیه ندارند و می گویند نهایتش چند سال حبس است ودر آخر قضیه بخشش !!!؟
ناشناس
Germany
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۳
۲
اگر آمنه اسید پاش را نمی بخشید الان این فاجعه اتفاق نمی افتاد كلاٌ مردم ایران كم ظرفیت هستند بخشیدن را به حساب ترسیدن می گذارند الان تكلیف آمنه و آمنه های دیگر چیست دولت جوابگو باشین آقای اژه ای جوابگو باش چرا ما نباید در مملكت احساس امنیت و آرامش نماییم به خاطر سهل انگاری مسئولین محترم قضایی می باشد چرا در كوچه و خیابان و مترو و اتوبوس كیف زن ها و دزدها وجود دارن ولی دولت هیچ اقدامی نمی كند اگر آنها را دستگز كنند با یك تعهد ساده دوباره آنها رو آزاد میكنند ....
غلامشیر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۲
۴
آمنه خانم دیگر پشیمانی سودی ندارد تو همان روز كه آن جنایتكار را بخشیدی كار خودت رو كردی یعنی گذاشتی یك جانی بی وجدان آزاد شود و گرگی درنده تشنه به زیبایی دختران مردم آزاد شود و راست راست در بین مردم بگردد و هر غلطی دل كثیفش خواست انجام دهد. با این كار به اصطلاح بخشش نابجایت این تفكر را در جامعه آزاد كردی كه یعنی میشود تو این جامعه دوباره به صورت دختركان معصوم بیچاره اسید پاشید و راه گریزی هست و امكان بخشش با اندك ندامت ظاهری و وساطت یه عده به ظاهر دلسوز و دلرحم وجود دارد.
مریم
United States
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
۴
۳
متاسفم برای همه ی آدمهایی كه می رن سراغ خانواده ی قربانی و او را در رودربایستی برای گذشت از قصاص قرار می دهند. مجرم باید قصاص شود . اگر كسی را كشته باید كشته شود اگر اسید پاشیده باید به همان نسبت او را سوزاند. مردم ما مردم احساسی هستند.
....
Germany
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۶
۰
چرا بخشیدی... خودشیرین بازی در اوری حالا اینهمه ادم باید زجر بكشن
بنده خد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۲
۳
انشاله خداوند انتقام سختی از اسیدپاش بگیرد
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۲
۴
اتفاقا ما هم شما رو مقصر می دونیم آمنه جان ! وقتی یك ... رو به جامعه برگرداندی وقتی یك گرگ رو دوباره به جامعه برگرداندی گفتم از این به بعد هر اسید پاشی در ایران انجام بشه اولین چیزی كه یاد مردم ایران میفته شماییدكه قوت قلبی شدید برای این گرگها!!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۱
۳
قصاص اسید پاش آن است كه در ملا عام آنقدر اسید بر بدنش بریزند كه چیزی از وجود این جنایتكاران بر زمین باقی نماند. نه اینكه چند سال واسه خودش بگرده و هر غلطی دلش می خواهد بكند اگر دستگاه قضایی و قاضی حمایت قاطعانه و بیشتری از آمنه می كرد ، الان این وضعیت صورت نمی پذیرفت.
sahar
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
۲
۲
به نظر من اعدام برای همچین ادمای پستی خیلی كمه...مردن خیلی راحتر از زندگی كردن توی این شرایطه...باید دقیقا مثل قربانی ها باهاشون رفتار بشه و یكدفعه و ناگهانی روی صورتشون اسید پاشیده بشه و چند دقیقه به حال خودشون رها بشن تا بفهمن این بدبختا چی كشیدن...
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
۲
۳
آمنه خانم از شما خواهش می كنم به خاطر قربانیان اخیر شكایت مجدد كرده و عامل اسید پاشی خود را به سزای اعمالش برسانیدبخشش شما كار اشتباهی بوده است
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
۱
۳
این آدم با توجه به حرفاش حتی پس از بخشیده شدن نشون میده اگه بازم برگرده اینكارو تكرار میكنه بخشش بزرگترین اشتباه بود

نیازمندی ها