گروه خانواده شبکه دو امروز که روز خانواده نامگذاری شده است، ویژه‌برنامه‌ای با حضور مجریانی چون ژاله صادقیان، رویا حسینی، شهرام رفوگران، زهرا شوقی و فریبا محمدی تدارک دیده که پخش آن از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۲۹۳۰۲
ازدواج آسان و مراسم پاگشا در رادیو و تلویزیون

این برنامه مقدمه‌ای برای پخش برنامه جدید «پاگشا» است. رادیو خانواده هم با راه‌اندازی باشگاه فرشته‌ها و باشگاه خونه زندگی قصد دارد جوانان را به ازدواج آسان تشویق و آنها را به به فرزندآوری ترغیب کند.

سه نسل در شبکه 2

مریم جلالی، مدیر گروه خانواده شبکه دو درباره برنامه امروز گفت: برنامه امروز در چند بخش تقدیم خانواده‌ها می‌شود؛ از ساعت 9 صبح تا 10 و 30 دقیقه، 11 و 15 دقیقه تا 11 و 55 دقیقه، 14 و 30 دقیقه تا 15 و 30 دقیقه. برنامه عصر خانواده هم از ساعت 17 تا 18 و همچنین برنامه زنده‌باد زندگی به شکل ویژه پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در ویژه برنامه خونه‌ زندگی از خانواده‌های پرجمعیت و خوشبخت دعوت می‌کنیم تا در استودیو حضور پیدا کنند. سه نسل از یک خانواده به برنامه می‌آیند و درباره دیدگاه‌های خود صحبت می‌کنند. هدف ما نشان دادن خانواده کامل است.

مدیر گروه خانواده شبکه دو با اشاره به حضور بازیگران سریال رهایی همراه خانواده‌هایشان در جشن شبکه دو گفت: با توجه به این‌که سریال رهایی تاکید بر امنیت خانواده دارد، به همین دلیل برخی بازیگران این سریال را دعوت کرده‌ایم تا با خانواده‌هایشان به برنامه بیایند. خوانندگان و مجریان هم همراه خانواده‌هایشان در برنامه شرکت می‌کنند. میان‌برنامه‌های نمایشی خانواده‌ هم از دیگر بخش‌های برنامه امروز است.

جلالی درباره بخش اقوام که برای امروز تدارک دیده‌اند، گفت: این بخش تصویرگر خانواده‌ در اقوام مختلف است که در قالب مستند پخش می‌شود و به نوعی آداب و رسوم اقوام را به تصویر می‌کشیم. ژاله صادقیان، رویا حسینی، شهرام رفوگران، زهرا شوقی و فریبا محمدی اجرای بخش‌های مختلف این برنامه را به عهده دارند.

وی درباره برنامه جدید پاگشا توضیح داد: بعد از ایام محرم و صفر پخش برنامه پاگشا آغاز می‌شود که عروس و دامادها همراه خانواده‌هایشان به استودیوی خانواده دعوت می‌شوند و ما برایشان مراسم پاگشا برگزار می‌کنیم.

/Media/Image/1393/06/31/635470180028999913.jpg

رادیو خانواده؛ صدای زندگی

طاهره راستی‌پیشه، مدیر رادیو خانواده در نشست خبری که دیروز در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، گفت: اهمیت و جایگاه خانواده بر کسی پوشیده نیست و در آموزه‌های دینی به خانواده تاکید زیادی شده است. با توجه به نظر رئیس سازمان صدا و سیما و معاون صدا، رادیو خانواده راه‌اندازی شد و روزانه 18 ساعت برنامه پخش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده به عنوان مهم‌ترین رکن جامعه محور برنامه‌های این شبکه رادیویی است.

گسترش و تعمیق ارزش‌های اصیل خانواده، پاسداشت کرامت و شخصیت حقوقی زن، گسترش فرهنگ حجاب، گسترش امنیت خانواده‌ها در جامعه، تشویق و ترویج جوانان به ازدواج آسان، سیاست‌های جمعیتی و نرخ باروری و تشویق جوانان به فرزندآوری از دیگر اهداف این شبکه رادیویی است.

وی عنوان کرد: رادیو خانواده در بحث عفاف و حجاب، ازدواج و نیز در حوزه برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان و همین‌طور شعار سال و جمعیت توانسته برنامه‌های قابل‌توجهی را تولید و پخش کند.

راستی‌پیشه درباره برنامه‌های ماه محرم این شبکه رادیویی نیز گفت: تبیین پیوند‌های خانواده در عاشورا، حیا و عفت، حلال‌خوری، نماز و عبادت، چینش خیمه‌ها، تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، معرفی کتاب‌های عاشورایی و الگوهای رفتاری و سبک زندگی امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و قیام حسینی جزو برنامه‌ها و محورهای اصلی رادیو خانواده است.

مدیر رادیو خانواده تصریح کرد: برنامه‌های سلام زندگی، گونه آفتابی، دوست من کتاب، یه خونه یه دنیا حرف، پنجره‌ دیدار، پنجره‌های روشن، مسابقه ما خانواده‌ایم، سپهر، تلاوت آرامش، خونه زندگی، تبیین جایگاه زن مسلمان، مردان مرد و نیلوفرانه از ویژه‌برنامه‌های ماه محرم است.

وی درباره محور برنامه‌های دهه فجر این شبکه افزود: جایگاه ولایت‌مداری در خانواد‌ه‌ها، معرفی مردان و زنان موثر در انقلاب، مسابقه خانوادگی درباره روزهای انقلاب و تبیین دستاورد‌های حوزه خانواده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های رادیو خانواده در ایام دهه فجر است.

راستی‌پیشه با اشاره به راه‌اندازی باشگاه فرشته‌ها گفت: بتازگی این باشگاه را در برنامه سلام زندگی برای تشویق خانواده به فرزندآوری راه‌اندازی کردیم. بچه‌هایی که سال 93 به دنیا آمده‌اند، از سوی والدین‌شان در این باشگاه ثبت‌نام می‌شوند و ما برای آنها جشن تولد می‌گیریم و از والدین می‌خواهیم درباره احساسات و تجربیات‌شان صحبت کنند تا زوج‌های جوان به فرزندآوری تشویق شوند.

وی ادامه داد: در باشگاه خونه زندگی هم زوج‌های جوان حضور دارند و آنها هم درباره ازدواج‌شان صحبت می‌کنند تا از این طریق جوانان را به ازدواج آسان ترغیب کنیم. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها