نژاد برتریم اما بستر رشد نداریم

قلعه‌نویی: نگاه ما به فوتبال مریض است

جام جم ورزشی: سرمربی استقلال با انتقاد از تعطیلی 50 روزه لیگ برتر گفت، در هیچ کجای دنیا چنین چیزی دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۷۲۸۰۵۶
قلعه‌نویی:  نگاه ما به فوتبال مریض است

امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین تیمش با تبریک عید غدیرخم درباره دیدار تیمش برابر فولاد نوین اهواز در جام حذفی گفت: فولاد تیم جوان و جنگنده‌ای است. آنها بابرنامه هستند و ما متاسفانه مثل سال گذشته به سه قسمت تقسیم شده‌ایم: یک دسته بازیکنان مصدوم، یک دسته بازیکنان ملی‌پوش و دیگری بازیکنان حاضر در تمرین.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیمش با تمام قوا برابر فولاد نوین صف‌آرایی می‌کند، تصریح کرد: قطعا همین گونه است. هر چند که باید ملی‌پوشان‌مان بیایند و با دیدن شرایطشان درباره آنها تصمیم می‌گیریم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی لیگ به مدت 20 روز را معقولانه می‌داند یا نه، اظهار کرد: اگر چیزی بگویم علیه من مطلب می‌زنند اما از شما خواهش می‌کنم که بروید و ببینید آلمان که قهرمان جام جهانی شده است، 50 روز لیگش را تعطیل می‌کند؟ متاسفانه تا حرف هم بزنم 50 تا قلم علیه من می‌نویسند. به هر حال موجودی فعلی تیم ما همین هست که در تمرین می‌بینید. البته شرایط خیلی بدی هم نداریم. همان طور که گفتم جام حذفی را مثل لیگ برتر با جدیت و با تمام قوا دنبال می‌کنیم؛ هر چند که شرایط اینجا کمی متفاوت از لیگ برتر است.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال برنگشتن جاسم کرار به استقلال عنوان کرد: کرار دو، سه مشکل داشت که یکی از آنها بحث مالیات بود. باشگاه تمام تلاشش را کرد تا مشکل او را حل کند. این مشکل حل شد و او به عراق رفت. احتمالا فردا یا پس فردا به تمرین اضافه می‌شود.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد قرعه تیمش نسبت به نیمه دیگر جدول جام حذفی دشوار است، بیان کرد: به هر حال جام حذفی است و قرعه‌کشی همه چیز را معلوم می‌کند. من هم قبول دارم که سمت ما کمی سخت‌تر است.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که ناکامی تیم جوانان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به نظر من در این موارد هیچگاه یک نفر مقصر نیست. 10 سال پیش گفتم که یک دادستانی ورزش می‌خواهیم. الان تازه به فکر ایجادش افتادند تا زیرساخت نداشته باشیم و نگاه علمی نکنیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. کجای دنیا 50 روز لیگ تعطیل می‌شود؟ من گاهی اوقات لیگ عربستان را نگاه می‌کنم. وقتی که الهلال و الاتحاد بازی دارند، تیم امیدهایشان هم بازی می‌کنند و تلویزیون آن را پخش می‌کند. من داربی امیدها را دیدم و واقعا تاسف خوردم. البته آقای دوستی‌مهر در این میان مقصر نیست. شما نگاه کنید ما یک ورزشگاه در حد آزادی نداریم. عده‌ای الکی می‌خواهند علی دوستی‌مهر را محاکمه کنند. متاسفانه نگاه ما به فوتبال مریض است.

وی در واکنش به این پرسش که چطور عراق و سوریه که در حالت جنگ هستند، نتایج بهتری از ما در رده‌های پایه می‌گیرند، عنوان کرد: یا باید مقطعی صحبت کنیم و یا باید با برنامه صحبت خود را مطرح کنیم. انگلستان 4 گل از آرژانتین خورد اما آنجا ادامه کار کاپلو بود. خاطرم هست یک سال تیم ملی دانمارک قهرمان جام ملت‌ها شد. در آن دوره این تیم در رقابت‌های مقدماتی حذف شده بود اما چون یوگسلاوی وارد یک جنگ شده بود این تیم به جای یوگسلاوی به جام ملت‌ها رفت و قهرمان شد. اگر برنامه داشته باشیم و مدیران علمی هم روی کار باشند، می‌توانیم راجع به کلان فوتبال صحبت کنیم. برزیل در جام‌جهانی در دو بازی 10 گل خورد. آیا می‌توانیم بگوییم برزیل برنامه ندارد؟ متاسفانه کارشناسان ما، کارشناس بعد از نتیجه هستند و فاقد برنامه هستیم.

وی افزود: الان استادیوم‌ها در دنیا ستاره‌دار هستند اما وضعیت ما چیست؟ نتیجه این است که AFC وقتی می‌خواهد به ایران بیاید، تن و بدن ما می‌لرزد. من سال 2008 به هلسینکی رفتم و دیدم آنجا برای سال 2020 برنامه دارند آیا از این کارها در ایران می‌بینید. من اعتقاد دارم ملت ایران نژاد برتر هستند اما بستر لازم را برای رشد ندارند.

سرمربی استقلال در پایان و در پاسخ به سوالی درباره مطالبی که در مورد جادو در فوتبال ایران مطرح می‌شود، بیان کرد: از این چیزها خبر ندارم. اما اعتقاد دارم که در کنار تلاش‌مان باید توکل کنیم. کسی که دم از خدا و اهل بیت می‌زند، در کنارش هم باید تلاش هم بکند. به خدا توکل می‌کنیم و 5-6 ساعت هم کار می‌کنیم تا موفق شویم. نمی‌شود تنها با توکل و بدون کار آدم به جایی برسد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها