معمولا در همه جای دنیا این‌طور رسم است که اگر هر یک از مقامات عالی‌رتبه کشورها برای چند روز از انظار غایب باشند، رسانه‌های آن کشور بسرعت اطلاعات جامع و کاملی در مورد این شخص در اختیار مردم قرار می‌دهند؛ حال این مقام یا دچار کسالتی شده و در بستر بیماری است یا این‌که به دلیل مشغله‌کاری نتوانسته در بین مردم ظاهر شود.
کد خبر: ۷۲۶۸۳۳
خبری از «اون» نیست

اما در جهان بین‌الملل یک استثنا در این زمینه وجود دارد: کره‌شمالی. مصداق حاضر و آماده این موضوع، خبر ناپدید شدن کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی است.

از پنج هفته گذشته و پس از آن‌که عکسی از او همراه همسرش در یک مراسم ملی در رسانه‌های این کشور منتشر شد، دیگر هیچ خبری از این رهبر سی و یک ساله نیست.

در این میان، بازار گمانه‌زنی‌ها بسیار داغ است. این گمانه‌زنی‌ها زمانی بیشتر شد که او چند روز پیش در مراسم سالگرد تاسیس حزب کارگران کره‌ شمالی حاضر نبود.

در این میان، رویترز به نقل از یک منبع اعلام کرد چندی پیش یک تمرین نظامی در پیونگ‌یانگ در جریان بود که تمامی فرماندهان ارتش همراه خود کیم جونگ اون در آن شروع به دویدن کردند. گفته می‌شود تاندون پای چپ اون در این دویدن پیچ خورده و به سه ماه استراحت نیاز دارد.

از سوی دیگر، برخی منابع نیز از این فرصت استفاده کرده و به حدس و گمان‌ها در مورد جانشینی وی می‌پردازند.

بر همین اساس، روزنامه آمریکایی یو.اس.ای تودی در گزارشی نوشت: تعداد اندکی مدعی قدرت در این کشور وجود دارد، اما مهم‌ترین آنها کیم یو جونگ بیست و هفت ساله، جوان ترین دختر کیم جونگ ایل، رهبر فقید کره‌شمالی و نوه کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور است که برگ برنده را در دست دارد.

از نظر موسسه همبستگی روشنفکران کره‌شمالی، وی ممکن است دولت را دست‌کم به طور موقت اداره کند.

در همین رابطه، ویکتور چا، تحلیلگر مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی به شبکه سی.ان.ان گفت اگر کیم یو جونگ کشور را اداره ‌کند به این معناست که کیم جونگ اون مشکل جدی دارد.

حسین خلیلی -‌ گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها