فرماندار شهرستان زابل از مشاهده بیماری مِرس (ویروس کرونا) بین شترهای وارداتی در قرنطینه‌های شهرستان زابل خبر داد و گفت: تا زمانی که این بیماری کنترل و دفع نشود، واردات و صادرات آن به داخل و خارج استان و همچنین کشتار آن باید ممنوع شود.
کد خبر: ۷۲۶۷۱۴
شترهای وارداتی آلوده به مرس در زابل

هوشنگ ناظری با بیان این ‌که مرس به سندروم تنفسی در خاورمیانه معروف است، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای تعیین تکلیف وضعیت شترهایی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، با مرکز استان مکاتبه خواهد شد تا برای معدوم‌سازی آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین از مسئولان دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی زابل خواست درباره این ویروس تحقیقات بیشتری انجام دهند و به صورت تصادفی از تمام شترهای موجود در سطح منطقه نمونه‌گیری کنند تا از شیوع این بیماری کشنده در سطح جامعه جلوگیری شود.

ناظری با اشاره به این که کشتارهای خانگی دام در این شهرستان غیرمجاز و ممنوع است و قصابان موظفند دام‌های خود را برای کشتار به کشتارگاه صنعتی محمدآباد انتقال دهند، گفت: ویروس مِرس بیماری مشترک بین انسان و دام است که از طریق شتر و خفاش منتقل می‌شود و با توجه به نزدیکی ورود حجاج به منطقه، یک تیم از دانشگاه علوم پزشکی زابل که از آغاز سفر همراهشان بوده‌اند، در حال بررسی هستند که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری کشنده مِرس در میان حجاج گزارش نشده است.

250 نفر شتر وارداتی در سه نقطه شهرستان زابل قرنطینه شده‌اند و هنوز تصمیم نهایی برای انتقال آنها گرفته نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها