رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

داعش بغداد را تهدید می کند

روز گذشته جنوب غرب تکریت و شمال بغداد شاهد انفجارهایی بود که بر اثر آن 37 نفر کشته و 95 نفر زخمی شدند

درگیری‌های شدید در الانبار عراق

در حالی که توجه بیشتر رسانه‌ها به حملات داعش در شهر کوبانی در مرز ترکیه و سوریه معطوف است، اعضای این گروه تروریستی در چند روز گذشته حملات گسترده‌ای را علیه استان الانبار، بزرگ​ترین استان عراق آغاز کرده‌اند. البته در دو روز گذشته نیروهای ارتش عراق و هواپیماهای نیروهای ائتلاف خسارات فراوانی را به نیروهای داعش در الانبار وارد کرده‌اند.
کد خبر: ۷۲۶۶۶۳

به گزارش واحد مرکزی خبر، صبح دیروز ارتش عراق تلاش عناصر داعش را برای حمله به پلی در الانبار ناکام گذاشت. در این عملیات 38 داعشی کشته شدند و 11 خودروی نظامی این گروه با محموله تجهیزات نظامی و مواد منفجره نابود شد. شبکه المیادین نیز در خبری اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک کاروان از خودروهای داعش را که از اراضی سوریه وارد استان الانبار شده بودند، هدف قرار دادند.

اخبار رسیده از دیگر استان‌های عراق نیز از هلاکت شماری از اعضای داعش به دست نیروهای ارتش حکایت دارد. به گزارش خبرگزاری آلمان از صلاح‌الدین در عملیات نیروهای عراقی در منطقه الجلام در شرق سامراء 21 نفر از اعضای داعش کشته شدند و چهار خودروی زرهی آنها نابود شد. در حملات هوایی نیروهای ائتلاف به روستای سمره در جنوب استان صلاح الدین نیز32 نفر از اعضای داعش کشته شدند.

درکنار این اتفاقات، روز گذشته جنوب غرب تکریت و شمال بغداد شاهد انفجارهایی بود که بر اثر آن 37 نفر کشته و 95 نفر زخمی شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بر اثر انفجار سه خودروی بمبگذاری شده در دو منطقه الزهور و شجره در جنوب غرب تکریت عراق؛ 25 نفر کشته و 60 نفر زخمی شدند. همچنین بر اثر انفجار انتحاری در بازاری در منطقه المشاهده در شمال بغداد پایتخت عراق هم 12 نفر کشته و 35 نفر زخمی شدند.

همزمان با این اتفاقات، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در سخنانی عنوان کرد: مبارزان ما پیشروی‌های میدانی گسترده داشتند. ما کاملا آماده‌ایم تا مناطق آزاد شده را ظرف دست کم 15 روز به ارتش عراق تحویل دهیم. وی افزود: مهم تر از این مساله این است که دولت مرزهای کشور و سازمان‌های اطلاعاتی خود را تقویت کند و برای آزادسازی استان نینوا که از تروریسم رنج می‌برد، تلاش کند. مقتدی صدر همچنین از دولت عراق خواست تا اجازه ندهد مداخله آمریکا و ائتلاف، شکافی را برای تجزیه عراق به وجود آورد چرا که آنها جز شر برای عراق چیزی نمی‌خواهند.

تنگ‌تر شدن محاصره کوبانی

همزمان با این درگیری‌ها در عراق، گفته می‌شود محاصره شهر کردنشین کوبانی توسط اعضای داعش تنگ‌تر شده است. در همین راستا، شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد با وجود حملات نیروهای ائتلاف، نیروهای داعش اکنون کنترل بیش از یک‌سوم شهر کوبانی را در دست دارند. در همین حال دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد مبارزان کرد وارد درگیری‌های شدیدی در مرزهای مناطق شرقی کوبانی شده‌اند. دید‌بان حقوق بشر تاکید کرد که افراد مسلح داعش پس از پیشروی‌های خود در شرق در کوبانی 40 درصد از این شهر را تحت تصرف خود دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها