گزارش تحلیلی جام جم آنلاین

ایران کجای میدان نبرد با داعش می ایستد؟

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

داعش بغداد را تهدید می کند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد شورشیان داعش به اندازه کافی به بغداد نزدیک شده‌اند که بتوانند امنیت پایتخت عراق را به طور «غیر مستقیم» تهدید کنند.
کد خبر: ۷۲۷۰۹۲
داعش بغداد را تهدید می کند

مارتین دمپسی در گفت‌وگو با برنامه «دیس ویک» شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی‌نیوز» گفت: «تردیدی ندارم چند روز دیگر، آنها به طور «غیر مستقیم» بغداد را هدف قرار می‌دهند.» در حالی که وی تردید دارد، داعش حملات مستقیمی علیه بغداد انجام دهد، گفته، انتظار دارد شورشیان داعش به مناطق نزدیک پایتخت عراق نفوذ کنند. بر اساس این گزارش، داعش در حال حاضر بمب‌گذاری‌های انتحاری در بغداد انجام داده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت، مبارزه با داعش، کاری بسیار چالشی خواهد بود مگر اینکه جمعیت سنی عراق متقاعد شوند، دولت بغداد نماینده منافع آنهاست.

وی سپس افزود: «دولت عراق در تلاش است اما هنوز نتوانسته کاری انجام دهد که باعث شود سنی‌های عراق باور کنند آینده با دولت عراق است. دولت سوریه نیز به سراغ جمعیت سنی در سوریه نرفته است.»

ژنرال دمپسی با بیان این مطلب افزود: « تا زمانی که این مسائل تغییر نکند، مقابله با داعش کار بسیار چالشی خواهد بود. به بیان دیگر، تا زمانی که داعش در میان مردم الانبار، نینوا و شرق سوریه آزادی عمل داشته باشد، مقابله با آنها چالشی خواهد بود.»

وی در ادامه افزود، زمانی که شورشیان داعش در فاصله 20 تا 25 کیلومتری فرودگاه مهم بغداد قرار داشته باشند، آمریکا باید بالگردهای آپاچی را به کار گیرد تا نیروهای عراق بتوانند با چتر از آنها بپرند.

به گفته دمپسی، شورشیان داعش در پنهان کردن خود از حملات هوایی و در آمیختن با جمعیت محلی ماهر شده‌اند و این امر هدف قرار دادن آنها را دشوار ساخته است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت، احتمال دارد در آینده شرایطی ایجاد شود که ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه بخشی از عملیات نظامی باشد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
۰
۰
امریكا زمانی كه دید مهلت تسلط روی عراق و استعمار آن تمام شده و باید سربازان امریكایی به كشورشان برگردند غده سرطانی به نام داعش را راه انداخت تا هرچه بیشتر این كشور را مورد تاخت تاز قرار دهد و سیطره بیشتری روی چاههای نفتی عراق داشته باشد
عثمان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
۰
۰
این آمریكای مكار فهمیده كه شیعیان تنها كسانی در دنیا هستنند كه زیر بار شیطان نمی روند و مخل افكار پلید این خبیثها هستنند و تنها كسانی هستنند كه نمی شود آنها را خرید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها