رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اعتیاد در ایران شیب نامناسبی را طی می‌کند، گفت: بر اساس گزارشات هر 3 ساعت یک نفر جان خود را بر اثر مصرف مواد مخدر از دست می‌دهد و این آمار در طول یک سال به 3 هزار نفر می‌رسد.
کد خبر: ۷۲۶۵۴۶
هر 3 ساعت یک ایرانی با مواد مخدر می میرد

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که امروز برگزار شد با اشاره به موضوع پیشگیری در سطح یک اظهار داشت: هر اندازه که در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم بهره بیشتری را ببریم.

وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته به سلامت به عنوان یک مقوله اجتماعی نگاه می‌کنند تا یک مقوله فردی و ما نیز می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق اقدامات پیشیگیرانه را در سطح کشور اجرا کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از فعالیت‌های پیشگیری در این سازمان متمرکز شده است، بیان داشت: قبل از اینکه هر اتفاقی بخواهد بیفتد باید به موضوع پیشگیری توجه شود چرا که هزینه‌های پیشگیری بسیار کمتر از هزینه‌های درمان است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را در حوزه پیشگیری انجام داده است اما با توجه به گستره کار باید این اقدامات گسترش یابد.

هاشمی ادامه داد: سالانه 3 هزار نفر به واسطه اعتیاد در کشور از بین می‌روند و دستگاه‌ها می‌توانند در کاهش این آمار بهزیستی کمک کنند به طوری که اعتیاد در ایران شیب نامناسبی را طی می‌کند.

وی به اقدامات دولت تدبیر و امید در بحث مبارزه با مواد مخدر و همچنین پیشگیری اشاره کرد و گفت: وزیر کشور در این زمینه ادبیات جدیدی را مطرح کردند که در واقع اعتیاد یک معضل اجتماعی است و برای درمان و پیشگیری آن نیز باید به صورت اجتماعی برخورد کرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: در همین راستا سازمان بهزیستی کشور دوره‌های آموزشی متعددی را برای خانواده‌ها برگزار کرده است که می‌توان از ظرفیت خانواده برای پیشگیری در امر اعتیاد استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها از جمله بسیج و سپاه برای پیشگیری از اعتیاد استفاده کرد، گفت: در این بخش باید یک پروتکل ملی جامعه‌نگر داشته باشیم و از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان در حال حاضر به سمت پیشگیری از اعتیاد مبتنی بر جامعه گام برداشته است، گفت: هم اکنون بیش از 9 هزار همیار و آموزش دیده در بخش پیشگیری فعالیت می‌کنند که باید تعداد این افراد به 40 هزار نفر افزایش یابد.

هاشمی در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان کرج از مسئولان این استاد درخواست کرد تا پایان سال 6 برنامه مدون را در حوزه پیشگیری از اعتیاد آماده کنند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت شهرستان کرج گفت: با توجه به اینکه این شهرستان از نظر مالی و بنگاه‌های اقتصادی وضعیت خوبی را دارد می‌توان از ظرفیت آنها در بخش مسئولیت اجتماعی استفاده بهینه را برد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: شهرستان کرج از نظر اعتیاد وضعیت نامناسبی را دارد و جزو 7 استان برتری است که در بحث آسیب‌ها شرایط منفی را دارد.

هاشمی ادامه داد: این سازمان آمادگی دارد تعداد کمپ‌های اعتیاد و سرپناه‌های شبانه را در شهرستان کرج افزایش دهد و در این زمینه باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردمی استفاده شود. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
۰
۰
پس چطور ادعا میكنید در كل كشور كلا یك ملیون و دویست هزار
نفر معتاد داریم؟؟در حالی كه تمام شواهد نشون میده در كشور بالای
شش میلیون نفر معتاد داریم٫البته در خوشبینانه ترین حالت

نیازمندی ها