دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

تشکیل صندوق ایجاد اشتغال برای رها شدگان از اعتیاد

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر این که وقتی معتاد بهبودیافته از مراکز درمانی خارج می‌شود تازه مشکلاتش بروز می‌کند، گفت: 39 درصد از معتادان خیابانی تهران بی‌خانمان هستند، اما ستاد مسئولیتی در قبال تامین مسکن و سرپناه این افراد ندارد.
کد خبر: ۷۲۷۵۷۱
39 درصد از معتادان بهبودیافته سرپناه ندارند

بابک دین‌پرست در گفت‌وگو با ایسنا افزود: مشکل ما نه در بخش جمع‌آوری و نه در فضای لازم برای نگهداری است، بلکه مهم‌ترین مشکل در امر ساماندهی معتادانی است که به مراکز درمانی مراجعه نکرده و طبق قانون مجرم شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر، حمایت‌های اجتماعی پس از خروج است. هرچند سال گذشته آیین‌نامه جامع مراقبت‌های پس از خروج از مراکز درمان اجباری از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد، اما دستگاه‌ها در مورد اجرای آن غفلت کرده‌اند، به همین علت بسیاری از هموطنان بویژه در تهران معترض هستند که چرا هنوز معتادان در خیابان‌ها می‌چرخند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: ستاد طبق قانون می‌تواند این دسته از معتادان را به مدت سه ماه در مراکز درمانی نگهداری کند که در صورت لزوم و با پیشنهاد تیم درمانگر، مقام قضایی می‌تواند سه ماه دیگر این مدت را تمدید کند. بنابراین ستاد می‌تواند تا شش ماه این معتاد را با هزینه‌های بسیار گزاف در مراکز اجباری نگهداری کند.

دین‌پرست با بیان این که مشکلات این فرد پس از طی این شش ماه آغاز می‌شود، افزود: این معتاد بدون شغل است، حتی قوت لایموت هم ندارد و از خانواده‌ای که وی را سرپرستی کند، محروم است. در همین زمینه از دادستان کل کشور درخواست کردیم تا هر دستگاه دولتی در اجرای تکالیفش در قبال اشتغال معتادان بهبودیافته کوتاهی ‌کند دستگاه قضا با وی برخورد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها