خیراله خادمی در گفتوگو با ایرنا افزود: هماکنون در جاده سوادکوه به تهران، مراحل پایانی چهارخطه شدن این جاده به سمت تهران در حال انجام است و تمام تلاش این شرکت بر این بوده تا این جاده تا پایان امسال و پیش از تعطیلات نوروز 94 بهرهبرداری شود.
وی درخصوص جاده هراز نیز افزود: تاکنون بیش از 40 کیلومتر از مسیر 110 کیلومتری جاده هراز از آمل تا ابتدای حوزه استحفاظی استان تهران تعریض و چهارخطه شده و پیمانکاران ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در پنج بخش در باقیمانده مسیر تعریض و چهارخطه نشده این جاده مشغول به فعالیت هستند.
معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: هماکنون زیرسازی و چهارخطه کردن حدود 20 کیلومتر از جاده هراز در دست اقدام است و برابر برنامه پیشبینی شده، بهرهبرداری این مقدار تا قبل از پایان امسال است.
خادمی، کوهستانی بودن و حجم بالای تردد در جاده هراز را از مشکلات پیش رو در اجرای سریعتر کار پیمانکاران در این جاده بیان کرد و ادامه داد: تعداد 20 دهنه تونل در مسیر اجرای طرح تعریض جاده هراز طراحی شده که تاکنون 13 دهنه آن به پایان رسیده و حفاری باقیمانده تونلها نیز به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه جاده هراز یکی از جادههای مهم و نزدیکترین جاده ارتباطی مازندران به تهران است، از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد استان خواست در پیگیریهای ملی، تلاش بیشتری برای تکمیل طرحهای نیمهکاره این جاده داشته باشند.
معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: برای تکمیل طرح تعریض و چهارخطه شدن جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به حدود 7000 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، به همراه معاونان، علی نبیان معاون عمرانی استاندارمازندران و حیدر نوروزی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از جادههای ارتباطی مازندران از جمله طرح چهارخطه شدن جاده هراز آمل بازدید کردند.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد