دادستان دیوان محاسبات کشور اعلام کرد

چگونگی کشف فساد مالی بابک زنجانی، بیمه ایران و ...

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۲۵۹۳۵
شهرام جان؛ آزادی مبارکه

کیهان: ژاپن (گفت و شنود)

گفت: سخنگوی وزارت خارجه گفته است که سخنان ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا اشتباه ترجمه شده است!
گفتم: همان که گفته بود اگر به توافق نرسیم، جریان غرب‌ستیز در انتخابات آینده مجلس پیروز می‌شود؟!

گفت: بله، همان اظهارنظر که با اعتراض شدید روبرو شده بود.
گفتم: خب! درباره اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس چه می‌گویند که اعلام کرده بود آقای ظریف به ما گفته است؛ دیگر در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نمی‌کنیم؟!

گفت: درباره آن هم گفته‌اند که اظهارات آقای ظریف اشتباه مطرح شده!
گفتم: چرا این خارجی‌ها فقط اظهارات برخی دولتمردان دولت اعتدال را اشتباه ترجمه می‌کنند؟!

گفت: چه عرض کنم؟! اتفاقا آقای روحانی گفته بود تسلط بر زبان انگلیسی برای رساندن منظور واقعی دولت به خارجی‌ها یکی از امتیازات وزارت خارجه دولت ایشان است!
گفتم: شخصی از سفر ژاپن برگشته بود، پرسیدند؛ در ژاپن مشکل زبان نداشتی؟ گفت؛ من نه! ولی ژاپنی‌ها داشتند!

سیاست روز: مرکز پرورش و نگهداری «بز»

یک نماینده مجلس: فعالیت تیمی که از بابک زنجانی حمایت می‌کند به گونه‌ای است که آنها ۱۰ تا بابک پرورش می‌دهند که اگر یکی به دام افتاد و به زندان رفت بقیه کارها را ادامه دهند.
به نظر شما فعالیت تیمی که از بابک زنجانی حمایت می کند در کدام یک از مراکز زیر انجام می شود؟

الف) سازمان ساماندهی بیت‌المال و حفاظت از منافع مردم
ب) موسسه شرافتمندان اقتصادی و اقتصاد شرافتمندانه
ج) هیات مرکزی متنفران و منزجران از پدیده اختلاس
د) مرکز پرورش و نگهداری «بز»

مشاور وزیر کشور: برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیازمند ابزار، وسایلی هستیم که امنیت زنان را به لحاظ فیزیکی و اخلاقی تامین کند.
منظور از «ابزار» و «وسایل» در اظهار نظر فوق کدام یک از این گزینه‌هاست؟
الف) مین ضد نفر
ب) نفربر زرهی
ج) کمربند انفجاری
د) توپ و تانک و فشفشه

اظهارنظر زیر یادآور کدام ضرب‌المثل شیرین فارسی است؟
یک نماینده مجلس: باید بگویم من خود را جز پاکدست‌ترین نمایندگان می‌دانم و همه مرا این‌گونه می‌شناسند.
الف) بچه آهو!! از دیوار بالا می‌رفت مادرش می‌گفت قربان دست و پای بلورینت بروم.
ب) من خوبم، من ماهم، فدایم بشوی الهی
ج) طرف خیلی خوش پر و پاست لب خزینه هم می‌نشیند.
د) با تو ندارم مشکلی / خداوکیلی خوشگلی

آرمان:​ شهرام جان؛ آزادی مبارکه

انسان گاهی اوقات متوجه عناد یک عده نمی‌شود! حالا پدر بنده پولدار بوده شما باید این رفتار را انجام بدهید؟ چرا ما پولدارها را آنقدر محدود می‌کنید؟ اصلا مگر هرکس پولدار باشد باید زبانم لال از راه خلاف به این مهم دست پیدا کرده باشد؟ حالا این وسط یک عده بودند که بردند و خوردند و رفتند، ما با آنها فرق داریم. ما بردیم و خوردیم اما نرفتیم؛ عمرا هم اگر برویم! شما هم اگر می‌توانید بخورید، کسی جلوی تان را گرفته؟ کسی هست که نگذارد شما بخورید؟ حالا شاید با شما برخوردی صورت بگیرد اما تا آن موقع شما خوب خورده‌اید، این دیگر نگرانی ندارد! اگر هم نمی‌توانید بخورید که این دیگر مشکل ما نیست، بروید و خوردن را یاد بگیرید.

درست است که پدر بنده مقادیری پول خرج کرده که یکی از معروف ترین شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه، مدلی به نام بنده بزند، مثلا فرض کنید مدل جدید گوشی‌های اپل«فریور خراباتی» باشد(انصافا خیلی کیف دارد!)، این باعث می‌شود به ساده زیستی ما لطمه‌ای وارد شود؟ این باعث می‌شود سدی در برابر همراهی ما با مستضعفین قرار بگیرد؟ چه فرقی می‌کند؟ شما کله جوش می‌خورید ما استیک مدیوم(فحش نیست! یعنی استیک نیمه پز!) به هرحال همه یک طور سیر می‌شویم دیگه آنقدر سختگیری و غرغر کردن ندارد.

چرا با دیدن عکس‌های ما شما آنقدر ناراحت می‌شوید؟ رئیس دولت عدالت محور در همین راستا و جهت حمایت از فقرا بود که گفت«آب را بریزید آنجا که می‌سوزد». خب بریزید دیگر! یک مقداری هم خاک از آخرین برجی که ددی ما ساخته باقی مانده و بدجوری هم روی دست مان مانده، اگر نیاز داشتید برایتان بفرستیم.

ما سوار فراری می‌شویم شما سوار موتور می‌شوید، فرقی دارد؟ مهم رسیدن به مقصد است که هر دو به مقصد می‌رسیم.

ما می‌توانیم چند راه برای پولدار شدن به شما توصیه کنیم، الف- یک بقالی راه بیندازید، ماست و پنیر و کشک بفروشید و اختلاس کنید، ب- یک تاکسی بخرید و صبح تا شب دنده صد من یک غاز عوض کنید و اختلاس کنید، ج- با صد هزار تومان یک شرکت ثبت کنید و اختلاس کنید، د- صبح تا شب توی خانه بخورید و بخوابید و هیچ کاری نکنید اما اختلاس کنید... می‌بینید؟ این هم راه حل، بروید ببینم چه می‌کنید‌ها!

صحبت از مادیات شد، بد نیست یادی هم بکنیم از بزرگمردی به نام شهرام جزایری! که بالاخره از زندان آزاد شد. شهرام جان آزادی‌ات مبارک؛ قبول دارم که این چند سال آخر خیلی بهت سخت گذشت! این رقمی‌که شما نوش جان کرده بودی امروز جلوی برخی بگذاری قهر می‌کنند، الان بگویی اختلاس هزار میلیاردی خیلی بچه ‌هاتعجب نمی‌کنند. قبول دارم سخت گذشت اما گذشت.

شرق: وقتی می‌آیی قشنگ‌ترین پیرهنت‌رو تنت کن

به نظر شما راه‌حل مسایل و مشکلات کشور چیست؟
الف- لغو تحریم‌ها
ب- روحانی عبای روشن بپوشد

ما هم با شما هم‌نظریم. اگر حسن روحانی که رییس‌جمهور مملکت است عبایش را عوض کند، مشکل حل است. شاید دارید با خودتان می‌گویید آمبولانس‌چی رد کرده و دارد کتره‌ای نسخه می‌پیچد. اما آمبولانس‌چی هرگز بدون منبع و کلمن و فلاسک موثق حرف نمی‌زند. منبع این حرف ما هم سرمقاله روزنامه ابتکار است که گفته: «آقای روحانی، بیایید عبای روشن شما را رمز میان مردم و رییس‌جمهور قرار دهیم. هروقت شما این عبا را پوشیدید مردم بدانند که خبرخوشی در راه است و گرهی از کار آنان باز شده است. عبای روشن می‌‎تواند پیام‌آور شادی برای مردم ایران باشد.»

ما هم با این نظر موافقیم. چون در خارج هم برای دادن خبر خوش از دود سفید و بابت خبر بد از دود سیاه استفاده می‌کنند. البته بد هم نیست روحانی وقتی خبر خوشی دارد علاوه‌بر عبای روشن، دود سفید هم از پاستور راه بیندازد تا مردم شاد شوند.

- به همین مناسبت پیشنهاد می‌کنیم برای حل مشکلات اقتصادی، طیب‌نیا، وزیر اقتصاد آن روبدشامبر قشنگه را بپوشد که دست‌کم اگر اقتصاد مردم درست نشد، دل مردم باز شود.
- همچنین گودرزی، وزیر ورزش، با شورت ورزشی قرمز و دوبنده آبی در جمع خبرنگاران حاضر شود، که بین هواداران استقلال و پرسپولیس تنش ایجاد نشود و فضای فوتبال به آرامش بگراید.

- وزیر کشور هم هرچی بپوشد بهش می‌آید، ما چی‌کار داریم به لباس مردم؟
- جنتی، وزیر ارشاد هم برای بازگشت به سنت و مقابله با تجدد و مدرنیته، با پوشیدن شلوار راه‌راه آبی و بالاکشیدن آن تا بالای شکم، هم باعث شود در فضای فرهنگ هنرمندان و نویسندگان با دولت احساس نزدیکی کنند، هم با پوشیدن شلوار باستانی ایرانی ما، سنت‌های ایرانی را احیا کند.

- معاون محیط‌زیست، معصومه ابتکار، حالا که مشکلات آب و هوا و جنگل‌ها و مراتع و رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و چی‌وچی، سنگی است که دانشمندان ته چاه انداخته‌اند و کسی نمی‌تواند درش بیاورد، دست‌کم با پوشیدن لباس گل‌گلی، یاد دوران گل‌وبلبلی طبیعت ایران را گرامی بدارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها