وزیر نفت با بیان اینکه به زودی لایحه تدوین قراردادهای جدید نفتی ایران برای تصویب نهایی توسط وزارت نفت به دولت ارسال می شود از معرفی پروژه‌های جدید در قالب بسته‌های سرمایه گذاری به خارجی‌ها در کنفرانس نفت ایران در لندن خبر داد.
کد خبر: ۷۲۵۵۹۳
پیام جدید نفتی ایران به خارجی‌ها

بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رونمایی از نسل جدید قراردادهای توسعه بخش بالادستی صنعت نفت ایران، گفت: آخرین اقدامات کارشناسی و بحث‌های فنی برای تدوین قراردادهای جدید نفتی ایران در وزارت نفت در حال انجام است و با تکمیل این مراحل قراردادهای جدید برای تصویب به هیات دولت ارسال خواهد شد.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا لازم است که قراردادهای جدید نفتی در مجلس شورای اسلامی هم به تصویب برسد، گفت: نه لازم نیست، به طور قانونی باید در دولت نهایی شود.

این عضو کابینه دولت همچنین از ارائه برخی پروژهای صنعت نفت در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی در لندن خبر داد و افزود: در نسل جدید قراردادهای نفتی ایران بحث رونمایی آن مطرح نیست بلکه بیشتر هدف معرفی قراردادهای جدید در کنفرانس لندن است اما نمی دانم، این موضوع را باید به وقت خودش اعلام کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که فعلا طبق قراری که گذاشته‌ایم جلو می رویم، گفت: در کنفرانس لندن قراردادهای جدید و تعدادی پروژه را معرفی خواهیم کرد.

در همین حال، سید مهدی حسینی، رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی وزارت نفت هفته جاری در گفتگویی از رونمایی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) در اسفند ماه خبر داده و گفته است: چنانچه تحریم‌ها لغو شود، مدل تازه قرارداد های نفتی اسفند ماه در لندن رونمایی می شود.

بر این اساس، پیش بینی می شود کنفرانس نفت و گاز ایران ٢٣ تا ٢٥ فوریه ٢٠١٥ (چهارم تا ششم اسفندماه ١٣٩٣) در هتل ماریوت لندن برگزار می‌شود که در آن، شرکت‌کنندگان با فرم جدید قراردادهای نفتی ایران آشنا می‌شوند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها