20 میلیارد تومان برای تعمیر و نوسازی برج آزادی اختصاص یافت

نشت آب بلای جان برج آزادی

عضو شورای شهر تهران از اختصاص 20 میلیارد تومان برای تعمیر و نوسازی برج آزادی خبر داد و گفت: این بنای ارزشمند باید حفظ و نگهداری شود.
کد خبر: ۷۲۳۹۸۹
نشت آب بلای جان برج آزادی

به گزارش فارس، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در ادامه تهرانگردی خود از منطقه 9 بازدید کرد.

وی به همراه تهرانگردان ابتدا در برج آزادی حضور پیدا کرد و از برخی از بخشها و سالن‌های این بنای ارزشمند بازدیدی داشت. سالن اصلی برج آزادی، نگارخانه، سالن اقوام، تالار آینه، تالار کهن، گذرگاه پیشینیان، سالن ایران‌شناسی و سالن تشریفات از جمله بخش‌هایی بود که تهرانگردان امروز به همراه مسجد جامعی بازدیدی را داشتند.

مسجد جامعی در حاشیه بازدید از برج آزادی با اشاره به باارزش بودن این برج اظهار داشت: این بنا در سال 1353 در فهرست آثار ملی فرهنگی به ثبت رسیده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در سالهای گذشته و در شورای سوم با توجه به مشکلات پیش آمده برای برج آزادی تمهیداتی در نظر گرفته شد اظهار داشت: 20 میلیارد تومان برای این مجموعه در دو بخش اختصاص داده شده بود.

وی تصریح کرد: 2 میلیارد تومان برای تعمیرات داخل برج و 18 میلیارد تومان نیز برای نورپردازی برج آزادی در نظر گرفته شده است البته نورپردازی این مجموعه توسط یک شرکت ژاپنی متخصص در طراحی برج‌های بزرگ انجام خواهد گرفت.

مسجد جامعی در ادامه با اشاره به اینکه نورپردازی سه مجموعه از جمله تالار وحدت، برج آزادی، تئاتر شهر زیرمجموعه بنیاد رودکی در دستور کار قرار دارد گفت: مطالعاتی در خصوص پوسیدگی بتون برج انجام شده است که در دوره سوم با برگزاری جلسات متعدد به این موضوع پرداخته شده بود.

وی همچنین با انتقاد از اینکه متأسفانه در جلساتی که پیرامون مشکلات برج آزادی در شورای سوم برگزار شده بود نماینده‌ای از وزارت ارشاد حضور پیدا نکرده بود گفت: در دستگاه‌های مختلف از جمله شورا، شهرداری، میراث در این جلسات حاضر می‌شدند اما نماینده‌ای از وزارت ارشاد در دولت گذشته در این جلسات حاضر نمی‌شد.

مسجد جامعی با بیان اینکه سالن اصلی برج آزادی به دلیل اینکه هیچ اقدامی در خصوص سطح بیرونی انجام نشده است گفت: این سالن هم اکنون نیز بدون آسیب بوده اما متأسفانه بخش‌هایی از برج آزادی به دلیل نشت آب در معرض تهدید جدی قرار گرفته‌اند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران اقداماتی را در خصوص نصب کاشی‌های برج انجام داده است گفت: نوارهای کاشی تا نیمه برج انجام شده است که انتظار می‌رود هر چه زودتر مابقی این کار نیز به سرانجام برسد.

وی در پایان گفت: در فصل زمستان و با توجه به بارش برف و باران متأسفانه نشت آب در برخی از سالن‌های برج آزادی بیشتر می‌شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
۰
۰
18 میلیارد تومان برای نورپردازی برج ازادی؟!!

نیازمندی ها