یک مطالعه نشان می دهد مردان و زنانی که مرتب همزمان از چند نوع فناوری استفاده می کنند در یک بخش مهم از مغز خود ماده خاکستری کمتری دارند.
کد خبر: ۷۲۲۵۹۶
استفاده همزمان از چند فناوری مغز را کوچک می کند

محققان دانشگاه «ساسکس» در انگلیس اعلام کردند: استفاده همزمان از تلفن همراه، لپ تاب و دیگر ابزارهای رسانه ای می تواند ساختار مغز را تغییر دهد.

این یافته به دنبال مطالعه ای بدست آمد که نشان داد انجام چند کار در یک زمان با دامنه کوتاه توجه، افسردگی، اضطراب و کسب نمرات پایین تر در مدرسه ارتباط دارد.

محققان در این مطالعه جدید 75 مرد و زن سالم که بطور همزمان توجه خود را به چند نوع مختلف فناوری معطوف می کردند، مورد بررسی قرار دادند.

این افراد در حین ارسال پیام متنی موسیقی گوش می دادند و ایمیل چک می کردند و یا درحالیکه تلویزیون می دیدند با تلفن صحبت و در اینترنت جستجو می کردند.

سپس محققان از داوطلبان، اسکن های مغزی گرفتند و متوجه شدند که این افراد در منطقه ای از مغز خود به نام «anterior cingulate cortex» ماده خاکستری کمتری دارند.

این مطالعه که در مجله «PLOS ONE» منتشر شده است اولین مطالعه ای است که انجام همزمان چند کار را با ساختار مغز ارتباط می دهد.

این مطالعه به دنبال مطالعه ای در سال گذشته انجام شد که نشان داد استفاده از چند فناوری اثرات مضری بر روی حافظه و توجه دارد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا با انجام مطالعه ای بر بیش از 18 هزار فرد 18 و 39 ساله متوجه شدند که 20 درصد آنها مشکلات حافظه ای دارند.

این محققان متوجه شدند که انجام همزمان چند کار با گجت های مختلف علاوه بر اینکه باعث کوتاه شدن دایره توجه، مشکل شدن تمرکز حواس و حافظه می شود، موجب ابتلای جوانان به تنش و اضطراب نیز می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها