وزیر نیرو با اعلام تصمیم‌گیری شورای عالی آب درباره میزان برداشت آب از 609 دشت کشور تا پایان مهرماه امسال گفت: آبرسانی از سد ماملو به عنوان آخرین راهکار بزودی به تهران می‌رسد، اما شرط جلوگیری از جیره‌بندی آب، همکاری مردم است.
کد خبر: ۷۲۱۴۵۲
وزیر نیرو: خشکسالی ادامه می‌یابد

به گزارش مهر، حمید چیت‌چیان در حاشیه آیین بزرگداشت شهید عباسپور و 500 شهید صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران گفت: میزان آب قابل برداشت از آب‌های زیرزمینی تا پایان مهرماه مشخص می‌شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: در زمینه اصلاح الگوی کشت آبیاری و اصلاح الگوی آبرسانی در شهرها، تصمیماتی اتخاذ شده و تصمیم داریم اگر آب سالم و شرب در برخی نقاط کشور به اندازه کفایت نداشتیم، شبکه‌های آبرسانی را فقط برای آب بهداشتی مصرف کنیم و مردم برای شرب از آب بسته‌بندی استفاده کنند.

وزیر نیرو با بیان این‌که آب سد ماملو در ماه جاری برای مصرف به تهران منتقل شد، تاکید کرد: امیدوارم این اقدام در تامین آب اثرگذار باشد، اما مصرف کم و رعایت الگوی مصرف، تنها راه عبور از شرایط فعلی است.

چیت‌چیان با ارزیابی از وضع سال آبی 94ـ93 بیان کرد: روند بارش‌ها در سال آبی جدید تغییر چندانی ندارد و پیش‌بینی می‌شود خشکسالی و کاهش بارش‌ها نیز تداوم داشته باشد. ما ناچار هستیم سیاست‌‌های مدیریت مصرف آب در بخش صنعت، کشاورزی و شرب را با مراقبت‌های بیشتری اجرا کنیم.

وی افزود: همکاران ما در سراسر کشور تلاش می‌کنند که آب را به نقاط کم‌‌آب منتقل کنند و درباره تهران نیز آخرین منابع سد ماملو است که امیدواریم تا ظرف چند روز آینده وارد مدار شود، حتی با انتقال آب از سد ماملو نیز تمام نیاز تهران مرتفع نمی‌شود و مردم باید سیاست مدیریت مصرف را دنبال و کمتر مصرف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها