فقط دو گل دیگر. این چیزی است که کریستیانو رونالدو برای کنار زدن رائول افسانه‌ای و ایستادن بر صدر برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نیاز دارد.
کد خبر: ۷۲۰۹۶۶
جنگ تن‌ به تن در  فوتبال اروپا

البته او برای رسیدن به این رکورد ارزشمند صدای بلند گام‌های مسی را پشت سر خود می‌شنود، همان کسی که در تمام این سال‌ها رقابت تنگاتنگ و نزدیکی با کریستیانو رونالدو داشته و حتی رونالدو گاهی اوقات قافیه را به او باخته است. رائول اسطوره باشگاه رئال مادرید در تمام سال‌هایی که برای این باشگاه در لیگ قهرمانان به میدان رفت گلزن اول رئالی‌ها بود، او حتی پس از جدایی از رئال و پیوستن به شالکه به گلزنی‌های خود در لیگ قهرمانان ادامه داد تا اکنون با 71 گل رکورددار باشد اما رکورد این مهاجم افسانه‌ای بشدت از سوی رونالدوی 69 گله تهدید می‌شود. در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به احتمال 99 درصد رکورد رائول شکسته می‌شود. چه کسی جایگاه او را در رده نخست می‌گیرد، مسی یا رونالدو؟

گلزن افسانه‌ای

رائول در سال 95 میلادی نخستین بازی خود را برای رئال در لیگ قهرمانان انجام داد. این گلزن افسانه‌ای که نامش در تاریخ فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید ثبت شده تا سال 2010 که برای رئال مادرید بازی کرد 144 بار در رقابت‌هایی اروپایی به میدان رفت و 71 گل به ثمر رساند. 66 گل برای رئال مادرید و پنج گل برای شالکه کارنامه گلزنی او در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. اما پس از مدت زمانی طولانی جایگاه او در رتبه نخست برترین گلزنان بشدت از سوی رونالدو تهدید می‌شود. البته رکورد رائول از سال گذشته در معرض اشغال خطرات بزرگی به نام‌های مسی و رونالدو قرار داشت اما لیونل مسی در فصل گذشته آن مسی همیشگی نبود و رونالدو که عنوان برترین گلزن فصل گذشته لیگ قهرمانان را به دست آورد. به‌هرحال رئال مادرید قهرمان اروپا شد، اما برای رسیدن به رائول کارش به فصل 2015 ـ 2014 کشید. رائول حتی اگر جایگاه نخست برترین گلزنان تاریخ باشگاه را به مسی، رونالدو و یا هر بازیکن دیگری واگذار کند، جایگاهی ثابت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دارد؛ چرا که تاثیر‌گذاری وی فقط به گلزنی‌های مداوم او در این رقابت‌ها و برای تیم‌های باشگاهی‌اش خلاصه نمی‌شود.

رونالدو این فصل رکورد می‌زند؟

آمار گلزنی کریستیانو رونالدو سال به سال بهتر می‌شود. این ستاره پرتغالی رئال مادرید که به‌طور متوسط هر فصل 50 گل می‌زند، اکنون بیشتر از هر زمان دیگری به گلزنی فکر می‌کند، زیرا فقط دو گل با رائول 71 گله فاصله دارد. رونالدو می‌خواهد به هر شکل ممکن بر صدر گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان بایستد حتی اگر در ظاهر این موضوع را انکار کند و بگوید که موفقیت و قهرمانی رئال در این رقابت‌ها برای او بیشتر در درجه اهمیت قرار دارد. اما رونالدو که اکنون با 69 گل دومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان است حتی در صورت زدن رکورد رائول حاشیه امنیت نخواهد داشت، چرا که رقیب همیشگی اش یعنی مسی با 67 گل در رده سوم قرار دارد. رونالدو در نخستین دیدار مرحله رفت گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بازل یک گل دیگر زد تا به رائول نزدیک‌تر شود، اما با این‌که رائول بالاتر از رونالدو قرار دارد، اما این ستاره پرتغالی است که لحاظ گلزنی در رقابت‌ها به نسبت بازی‌هایی که به میدان رفته، رکورد بهتری دارد. رونالدو که نخستین بار در سال 2002 برای منچستریونایتد در لیگ قهرمانان بازی کرد در مجموع 108 مرتبه در این رقابت‌ها به میدان رفته و این در حالی است که رائول اسپانیایی 144 بار در این رقابت‌ها بازی کرد. رونالدو 53 گل را با پیراهن رئال در لیگ قهرمانان زده است و بقیه گل‌های او با پیراهن منچستریونایتد به ثمر رسید.

رئال مادرید در این فصل از لیگ قهرمانان با تیم‌های لیورپول، بازل و لودوگورتس بلغارستان همگروه است. رونالدو می‌تواند کاری کند بدون این‌که کارش به مرحله بعد از گروهی کشیده شود رکورد رائول را پشت سر بگذارد.

لئو در تعقیب کریس

لیونل مسی در رقابت با کریستیانو رونالدو هرگز کم نمی‌آورد بخصوص اگر پای رکورد ارزشمندی همچون برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان در میان باشد. لیونل دو سال دیرتر از کریستیانو رونالدو بازی در لیگ قهرمانان را تجربه کرد با این حال فقط سه گل با او فاصله دارد. مسی نخستین بار در سال 2004 در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت، او آن زمان تنها 17 سال داشت. مسی در سال‌های بعد با پیراهن بارسلونا 87 مرتبه دیگر در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و روی هم رفته تا امروز 69 گل به ثمر رسانده است. آمار مسی در مقایسه با رونالدو بهتر است البته از لحاظ تعداد گل‌های به ثمر رسیده در تعداد بازی‌هایی که در آن به میدان رفته. مسی این شانس را دارد تا حتی با کنار زدن رونالدو و رائول به صدر برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان برسد. این ستاره آرژانتینی در این فصل یکی از تنگاتنگ ترین رقابت‌های چند سال اخیر را با رونالدو خواهد داشت. بارسلونا در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا با تیم‌های پاری سن ژرمن، آژاکس و آپوئل قبرس همگروه است. مسی هم مانند رونالدو می‌تواند شانس خود را در همین مرحله گروهی برای رسیدن به صدر گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان امتحان کند.

هیلدا حسینی‌خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها