روزنامه خندان

کاترین هشت تون!

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۲۰۲۴۵
کاترین هشت تون!

شرق : اینجا تهرونه، شهری که...

اعتیاد، تکدی‌گری، کودکان خیابانی و کارتن‌خوابی چهار آسیب اجتماعی پایتخت است.
1- ما هم تایید می‌کنیم. با این حجم مونوکسیدکربن و دی‌اکسیدگوگرد و دی‌اکسیدنیتروژن و بنزن و تولوئن و کلروفلوئوروکربن و سرب و... که در آب‌وهوای پایتخت وجود دارد، آدم طبیعی دوبار نفس عمیق بکشد سه‌جور اعتیاد می‌گیرد. باور نمی‌کنید؟ خود من هربار از تهران‌ یک‌روز می‌روم بیرون دست‌وپام درد می‌گیرد و استخوان‌هام گِزگِز می‌کند.

شده خودم را به تخت ببندم که هوای تهران را ترک کنم، نشده. برای همین وقتی می‌رویم مسافرت یک موتور اجاره می‌کنیم و می‌بریم وسط ویلا و هتل و هی گاز می‌دهیم که دود تولید کند بلکه حال ما بهتر شود.

بعد هم یادتان باشد با هرکدام از این چیزهایی که توی هوای تهران است، می‌شود بمب ساخت. برای همین هر تهرانی در حال حاضر تبدیل به یک بمب دست‌ساز شده که شمارش معکوسش برای سکته آغاز شده است. من الان صبح‌به‌صبح دود تهران را نزنم به رگ، به جان آمبولانس‌چی اصلا لای چشمم باز نمی‌شود.
2- این از این. اما تکدی‌گری چی؟ شما را نمی‌دانم، ولی از قدیم می‌گفتند تهرانی‌ها گدا هستند. یعنی زورشان می‌آید خرج کنند. خداراشکر برخلاف باقی شهرها و قومیت‌ها، هیچ تهرانی اصیلی وجود ندارد، یعنی زیاد وجود ندارد، که بخواهد شاکی شود که به تهرانی‌ها گفتند بالای چشمت ابروست و بیایند تحصن کنند.

در نتیجه وقتی غیرتهرانی‌ها می‌آیند تهران، برای اینکه شبیه پایتخت‌نشین‌ها بشوند، شروع می‌کنند مثل تهرانی‌ها رفتارکردن. که بنده به‌عنوان یک تهرانی اصیل، همین‌جا اعتراضم را اعلام می‌کنم، چون دست زیاد شده است و این شغل دیگر اعتبار سابقش را ندارد.
3- کودکان کار؟ تهران و کودکان کار؟ ما که ندیدیم. ما اصلا دستفروش ندیدیم. این حرف‌ها را چو می‌اندازند که حال مدیریت شهری را بگیرند.
4- کارتن‌خوابی هم که از آن خالی‌بندی‌هاست. شما بچه بودی می‌خواستی کارتون ببینی نمی‌خوابیدی؟ بالشت را نمی‌گذاشتی زیر سرت و لم نمی‌دادی؟ کیف نمی‌داد؟ حالا بد است که مردم وسط خیابان بخوابند و کارتن ببینند؟

کیهان :کاترین هشت تون!

گفت: یک روزنامه آمریکایی نوشته؛ با تهدید نمی‌توان ایران را به قبول پیشنهادهای 5+1 وادار کرد.
گفتم: حرف حساب زده، خب! دیگه چی؟!
گفت: نوشته که ایران طی سه دهه گذشته از چالش‌های فراوانی با موفقیت بیرون آمده بنابراین از چالش هسته‌ای با آمریکا و کشورهای اروپایی هم، نگرانی ندارد.
گفتم: ایول!
گفت: نوشته مسئولان ایرانی افراد باهوشی هستند و نمی‌توان درباره قدرت 5+1 برای آنها بزرگ‌نمایی کرد.
گفتم: حسابی زده توی خال! یارو می‌گفت این خانمی که با آقای ظریف مذاکره می‌کنه، 45 یا فوقش 55 کیلو وزن داره اما برای اینکه ماهارو بترسونن بهش میگن کاترین‌هشت‌تون!!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها