انتقال ابولا از طریق هوا

زنگ خطر یک فاجعه جهانی به صدا درآمد

محققان دانشگاه «مینه سوتا» امریکا اعلام کرده اند که احتمال انتقال ویروس ابولا از طریق هوا وجود دارد.
کد خبر: ۷۱۹۸۷۵
زنگ خطر یک فاجعه جهانی به صدا درآمد

ابولا، اولین بار در سال 1976 میلادی در یکی از شهرهای سودان دیده شد. اما این بیماری در سال های بعد به سایر کشورهای آفریقایی نیز گسترش یافت تا در نهایت توانست کشورهای غیر آفریقایی را نیز درگیر کند.

این ویروس با تب شدید و خونریزی بیمار را به مرگ نزدیک کرده و در بدن گسترش می یابد. 50 تا 90 درصد مبتلایان به این بیماری فوت می کنند.

این بیماری تاکنون قربانیان بسیاری گرفته و آمار کشورهای ویروسی شده رشد صعودی به خود گرفته اند.

اکنون محققان دانشگاه مینه سوتا هشدار داده اند که ویروس ابولا می تواند از طریق هوا نیز منتقل شود.

مایکل استرهولم، مدیر مرکز تحقیقات بیماری های عفونی این دانشگاه گفت:«ویروس ابولا به زودی از طریق هوا منتقل خواهد شد و این خبر می تواند زنگ خطر یک فاجعه جهانی را به صدا درآورد که یاری و هماهنگی بین تمامی ارگان های سلامت و بهداشتی جهانی را می طلبد».

پس از انتشار این خبر و امکان سرایت ویروس ابولا از طریق هوا به سایرین، مصاحبه های متعددی با متخصصان و پزشکان بیماری های عفونی صورت گرفت تا به حقیقت این موضوع پی برده شود.

مصاحبه ها نتایج متفاوتی را در برداشتند:«برخی از پزشکان معتقد بودند که امکان انتقال این ویروس از طریق هوا وجود دارد و برخی دیگر نیز مسری بودن این ویروس را بعید و غیر ممکن اعلام کردند».

ویلیام شافنر، از محققان دانشگاه «واندربیلت» در شهر «نشویل» ایالت تنسی گفت:«ما فرضیه های مهمتری را قبل از مسری بودن ویروس ابولا از طریق هوا پیش روی خود داریم که در ابتدا باید به آنها پرداخته شود اما باید گفت این ویروس در حال حاضر تنها به وسیله تماس فیزیکی و از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود».(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها