محققان در حال بررسی و آزمایشات مختلف برای کشف داروهای مختلف برای مبارزه با بیماری ابولا هستند، اما تلکام نیز از غافله بازنمانده و به کمک محققان و مبتلایان شتافته است.
کد خبر: ۷۰۹۹۶۴
تلکام، ابولا را پیش بینی می‌کند

ابولا، بیماری ویروسی است که پس از ورود به بدن با تب و خونریزی همراه است. 50 تا 90 درصد مبتلایان به این بیماری فوت می کنند.

محققان آمریکایی نمونه اولیه داروی تجربی کشف شده با نام «زی مپ» را در نمونه های حیوانی مورد آزمایش قرار داده و با نتایج مثبت این پژوهش مواجه شدند سپس این داروی آزمایشی را به پزشکان مبتلا به این بیماری تزریق و با بهبود آنها روبرو شدند.

انسان ها در برابر اپیدمی های مختلفی که هر از چند گاهی شیوع پیدا کرده و قربانی های بسیاری می گیرند جز درمان های پزشکی، واکسیناسیون و غیره چه راه حلی پیش روی خود دارند؟

اکنون تلکام و «Big Data» به دنبال راه حلی هستند تا بتوانند بر این بیماری غلبه کنند. «Big Data» به حجم های عظیمی از داده ها و اطلاعاتی اطلاق می شود که توسط سازمان های بزرگ جمع آوری و ذخیره و مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

سازمان غیر دولتی (NGO) واقع در کشور سوئیس در گزارشی با عنوان تلکام به نجات بیماران ابولا می شتابد به تشریح این طرح پرداخته است.

در این طرح، تلفن های همراه به نجات انسان ها می شتابند. این نحوه عملکرد را نمی توان انقلابی در عرصه تلکام دانست اما با کمک این روش می توان به پیش بینی، پیشگیری و حتی ممانعت از شیوع بیش از حد این بیماری پرداخته و جان انسان های بسیاری را نجات داد.

چگونگی ورود تلکام در پیشگیری از بیماری ابولا

بیماری ابولا به سادگی انتقال یافته و می تواند تمام کره زمین را آلوده کند اما نباید فراموش کرد که تلکام پیش از بیماری ابولا در بین انسان ها نفوذ کرده و می توان از تلفن های همراه به عنوان ردیاب بیماری ابولا بهره برد.

شرکت «اورنج» سومین شرکت بزرگ مخابراتی سوئیس در نظر دارد تا در این طرح و با کمک تلکام اطلاعاتی را در رابطه با علائم اولیه بیماری ابولا، داده های مشخصی در رابطه با این بیماری و افزایش یا کاهش شیوع ابولا در مناطق مختلف را به مشترکان ارسال کند تا با این راه حل بتواند به کمک مبتلایان یا افرادی که هنوز مبتلا نشده اند، بشتابد.

سازمان غیر دولتی سوئیس (NGO) پیش بینی می کند که با این روش می توان به پیشگیری یا حتی عدم شیوع ابولا در مناطق مختلف پرداخت. این روش توسط موتور سرچ گوگل و زمانی که آنفولانزا یا تب دانگ در سال های گذشته گسترش شیوع یافته بود نیز استفاده شده بود.

موانع سد راه تلکام

از موانعی که در این راه وجود دارد، می توان به تکمیل نبودن داده ها، مدل های بسیار ساده و ابتدایی یا فعال نبودن تمام اپراتورها و ... اشاره کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها