گفت‌وگو با نیما جاویدی، کارگردان «ملبورن»

هم باشگاهی جان فوردم!

اسامی فیلم های منتخب شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف دهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ اعلام شد و در این میان فیلم «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد.
کد خبر: ۷۱۹۴۶۰
«ملبورن» به سوییس می‌رود

دهمین دوره جشنواره زوریخ که از 25 سپتامبر تا 5 اکتبر برگزار می‌شود 145 فیلم بلند از 29 کشور را اکران خواهد کرد در صورتی که سال گذشته 122 فیلم بلند در این جشنواره برای مخاطبان به نمایش درآمد.

نجا شیدنشت، معاون مدیر جشنواره فیلم زوریخ در این دوره گفت: امسال در انتظار حضور 500 مهمان هستیم که در مقایسه با 450 مهمان سال پیش نشان دهنده گسترش ابعاد این جشنواره است. بودجه جشنواره فیلم زوریخ در این دوره افزایش یافته و از 6.5 میلیون دلار سال گذشته به 7.4 میلیون دلار رسیده است.

فیلم افتتاحیه امسال فیلم «زندگینامه جیمز براون» است که 25 سپتامبر(3 مهر) سال جاری اکران می‌شود و نام فیلم اختتامیه هنوز اعلام نشده است.

بخش رقابتی فستیوال زوریخ امسال شامل چهارده عنوان فیلم است که بعضی از آن ها توانسته اند مورد توجه فستیوال های قبلی قرار بگیرند و منتقدان نظر مثبتی به برخی از این فیلم ها داشتند.

برخی فیلم‌های این بخش عبارتند از تریلر اکشن «71» ساخته یان دمانژ که نخستین اکرانش در جشنواره فیلم برلین بود، همچنین درام کریگ جانسون به نام «دوقلوهای اسکلتی» با نقش‌آفرینی «کریستن ویگ» و «بیل هادر» برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم «ساندنس» و فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی که در جشنواره ونیز امسال به نمایش درآمد.

ریاست هیات داوران این فستیوال به عهده «سوزان بیر» کارگردان برنده اسکار دانمارکی است و «وال کیلمر» بازیگر آمریکایی، «دونالد دی لاین» تهیه کننده آمریکایی، «جاسمیلا ژبانیک» کارگردان بوسنیایی و «ماری مسمونتایل» تهیه کننده فرانسوی او را در بخش قضاوت همراهی می‌کنند.

جایزه نقدی این فستیوال معادل 27 هزار دلار همراه کمکی معادل 107 هزار دلار جهت پخش بین‌المللی است.

در بخش فیلم مستند هم 13 فیلم با هم رقابت می‌کنند.

فیلم‌های «دختر گمشده» ساخته دیوید فینچر، «جادو در مهتاب» ساخته وودی آلن و «برش» ساخته فاتح آکین از جمله فیلم هایی هستند که برای اولین بار در این جشنواره اکران می‌شوند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها