واکنش وزیر بهداشت به هشدارهای جعلی در وایبر

وزیر بهداشت در واکنش به پیام‌های جعلی در فضای مجازی که با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، مدعی ناسالم بودن برخی محصولات غذایی هستند، گفت: به نظر می‌رسد افرادی می‌خواهند حرکتی را که در رابطه با مواد لبنی و مصرف روغن پالم انجام شد، کمرنگ کنند.
کد خبر: ۷۱۳۱۷۴

حسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا از مردم خواست که به وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه و دستگاهی نظارتی اعتماد کنند و ادامه داد: مردم باور کنند که هر مشکلی در باب سلامتی‌شان وجود داشته باشد، ما همچنان به آنها اعلام خواهیم کرد. اگر امروز می‌گویم مواد لبنی موجود در بازار عاری از هرگونه مشکلی است، مردم آن را بپذیرند. در مورد دیگر مواد غذایی و مصرفی هم مردم به اقدام نظارتی وزارت بهداشت اعتماد کنند.

هاشمی عنوان کرد: این‌که امروز استفاده از مواد لبنی پرچرب کاهش یافته برای نظام سلامت کشور افتخار است. مردم اطمینان داشته باشند که با افراد متخلف در زمینه استفاده از روغن پالم برخورد شده است. در این راستا لازم است بگویم که دادستان طی تماسی با وزارت بهداشت، معرفی افراد متخلف در زمینه روغن پالم را خواستار شد و متعاقب این موضوع اسامی متخلفان را ارائه داده‌ایم. جا دارد که در این زمینه نیز از قوه قضاییه تشکر کنم. وی یادآور شد: این موضوع به معنی آن است که همه دنبال آن هستند به مردم اطمینان دهند آنچه را که استفاده می‌کنند با کمترین ضریب خطا، سالم است و بر همین اساس می‌توانند به دستگاه‌های نظارتی اعتماد کنند. ما خود نیز از همین مواد لبنی موجود در بازار استفاده می‌کنیم.

هاشمی توصیه کرد: اگر کسانی به دلیل نگرانی از سلامت مواد لبنی، در چند وقت اخیر مصرف این مواد را کاهش داده‌اند، قضای آن را نیز به‌جا آورند و لبنیات بیشتری مصرف کنند.این مقام مسئول اظهار کرد: البته فضای مجازی هم دارای حسن است هم عیب؛ مهم آن است که مردم باید به دستگاه‌های نظارتی اعتماد کنند. مطمئن باشید اگر مشکلی وجود داشته باشد حتما به اطلاع مردم می‌رسانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها