رئیس مرکز تحقیقات ایدز بیشترین راه ابتلا به ایدز میان کودکان کار و خیابانی را از طریق تجاوز دانست.
کد خبر: ۷۱۸۷۹۷
ایدز در کمین کودکان کار

به گزارش ایسنا، مینو محرز گفت: براساس مطالعه‌ای که در گذشته انجام شده بیشترین میزان شیوع ایدز در کودکان کار و خیابان بین سنین 10 تا 18 سال است.

وی با استناد به مطالعه‌ای که پیش از این در زمینه ابتلا به ایدز روی یکهزار کودک کار در تهران انجام شده، ادامه داد: از میان یکهزار کودک مورد مطالعه 4 تا 5 درصدشان HIV مثبت بودند.

محرز با بیان این‌که بیشترین راه ابتلا در بین این کودکان تجاوز جنسی هم بین دختران و هم بین پسران بوده است، اظهار کرد: اعتیاد نیز یکی از راه‌های انتقال بین این گروه کودکان در سنین بالاتر است.

محرز با تاکید بر لزوم انجام مطالعه جدید در این زمینه یادآور شد: در تحقیق گذشته میزان شیوع را پیدا کردیم. تعدادی از جمعیت مورد مطالعه افغان و تعدادی ایرانی بودند و به چند قسمت تقسیم می‌شدند. به عنوان مثال یک گروه به دلیل اعتیاد پدر و مادر به کارهایی مثل گل‌فروشی در خیابان می‌پرداختند.

محرز در مورد پیشگیری از ابتلا به ایدز در میان کودکان کار و خیابانی با بیان این‌که ابتدا باید ارگان و سازمان مسئول در این زمینه مشخص شود، بیان کرد: در مرحله بعد باید این کودکان را شناسایی و وضع آنها را ساماندهی کرد تا به این ترتیب بتوان از روند افزایشی ابتلا به ایدز میان کودکان کار و خیابانی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در غیر این صورت امکان تجاوز جنسی و اعتیاد در این کودکان زیاد شده و به‌تبع آن ابتلا به ایدز در میان آنها افزایش می‌یابد.

پیش از این علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزیر بهداشت نیز از بروز و شیوع ایدز در کودکان کار و خیابانی ابراز نگرانی کرده و ضمن اشاره به مطالعه مذکور گفته بود که ابتلا به اچ.آی.وی در کودکان مورد مطالعه 4.5 درصد بوده است. این در حالی است که شیوع این بیماری در جمعیت عموم کشور 0.1 درصد است.

وی با استناد به همین مطالعه گفته بود که شیوع ایدز در کودکان کار و خیابانی 45 برابر جمعیت عادی است.

همچنین 72 درصد این کودکان عنوان کرده‌اند که دوستانشان سوءمصرف موادمخدر داشته‌اند و این نشان می‌دهد که این کودکان با موادمخدر آشنا هستند. 15 درصد این کودکان نیز اعلام کرده‌اند خودشان موادمخدر مصرف کرده‌اند. 4.6 درصدشان نیز عنوان کردند که از مواد تزریقی استفاده کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها